Je kouření sexy? Jak cigarety a bezdýmné produkty ovlivňují výběr partnera

Sdílet článek

Reklama
Reklama

 

Češi patří mezi nejnáruživější kuřáky na světě a je tedy jasné, že nikotin často vstupuje i do jejich partnerských vztahů. Zároveň roste popularita alternativ ke klasickým cigaretám a s tím se objevují i rozdíly ve vnímání různých tabákových výrobků u partnerů. Jak přesně, to zmapoval výzkum agentury STEM/MARK mezi dospělou českou populací.

Začněme špatnou zprávou pro kuřáky: jestli někdy bylo kouření vnímáno jako sexy, tak to už dnes opravdu neplatí. Ani samotní kuřáci jej většinou nepovažují za vysloveně atraktivní, spíše je jim to jedno. Respondenti, kteří nikdy nebyli ve vztahu s kuřákem, o to většinou ani nestojí, a pokud by akceptovali kuřáka jako partnera, pak by očekávali, že s kouřením přestane nebo jej alespoň omezí.

Kouření v očích účastníků výzkumu výrazně snižuje atraktivitu kuřáka jako partnera a platí to i o elektronických náhražkách cigaret, i když u těch v menší míře. Jak konkrétně dopadlo srovnání různých produktů z hlediska dopadu na atraktivitu protějšku? Jako nejméně atraktivní skončily balené cigarety, následované klasickými
a elektronickými cigaretami. Bezdýmné produkty, jako je například zařízení glo (myglo.cz), se v tomto hodnocení umístily nejlépe. Tabák se v nich zahřívá a tvoří se pára, takže zápach je minimální a nevzniká žádný popel. Největší podíl respondentů u nich uvedl, že užívání těchto produktů nemá v jejich očích na atraktivitu protějšku žádný vliv (36 %) a získaly rovněž nejmenší podíl negativních hodnocení.

Každý šestý dospělí považuje partnera, který užívá bezdýmné produkty, za přijatelnějšího, než kuřáka cigaret. Polovina si myslí, že to vyjde nastejno, 16 % neví a 20 % bezdýmné produkty za přijatelnější nepovažuje.

 

Láska nikotin odnáší

A s čím mají lidé u kuřáků největší problém? Zapáchající oblečení a zápach z úst, obojí vadí 54 % dospělé populace. Na třetím a čtvrtém místě skončilo ohrožování vlastního zdraví a zdraví ostatních (obojí vadí 42 %). Tyto problémy jsou pravděpodobně hlavním zdrojem konfliktů ve vztahu kuřák – nekuřák. Tři čtvrtiny nekuřáků se zkušeností se vztahem s kuřákem uvádějí, že zlozvyk jejich partnera byl alespoň občas zdrojem konfliktů,
ve třetině případů často.

Láska k partnerovi ovšem leckdy stojí i za úspěšnou snahou o zdravější životní styl. Vztah s nekuřákem je pro kuřáky dobrou motivací pokusit se s kouřením skoncovat. Polovina kuřáků, kteří někdy zkoušeli s tímto zlozvykem přestat, tak činili právě kvůli partnerovi, a nadpoloviční většina z nich byla úspěšná. Muži pro své partnerky úspěšně skoncovali s kouřením dvakrát častěji než ženy.

Kuřáci svou neřest před partnery ve valné většině případů (81 %) netají. Ti, kteří se své kouření před partnerem utajit pokoušeli, byli v nadpoloviční většině případů odhaleni.

 

Reklama

Doporučujeme

Jak probíhá návrat ze sekty: Odborníci, kteří vrací rodinám ztracené děti

Zvoní telefon a na druhém konci se ozývá zoufalý rodič, jehož dítě se chystá odevzdat život i celoživotní úspory samozvanému prorokovi kdesi v Austrálii....

Mytí oken bez námahy: S jednoduchým trikem ušetříte čas i peníze

Většina lidí bere mytí oken jako nutné zlo, jež zabere hodiny námahy a stojí spoustu peněz za profesionály. Jenže opak je pravdou. Křišťálově čistého...

Vyhrajte jeden ze tří balíčků Rituals

Dopřejte si okamžiky klidu a harmonie s luxusní péčí od Rituals. Každý produkt značky vznikl s cílem proměnit každodenní rutinu v smysluplný rituál –...

Vánoční inspiraci nabízí BIOBAY – spojení luxusu, přírody a umění

Kolekci od španělské značky MAISON OLER, kde se vůně mění v umění nabízí výhradní distributor BIOBAY. Ručně foukaný difuzér, prémiové esenciální oleje a designové...

Jak udržet banány čerstvé 26 dní? Obyčejná sklenice udělá zázrak

Koupíte krásně žluté banány a než se nadějete, zdobí je hnědé skvrny a měkká dužina končí v koši. Tomuto scénáři se však dá vyhnout....

Brána do pískovcového ráje: Objevte krásu Českého Švýcarska

Stojíme na křižovatce u Hřenska, kde se silnice dělí na směr k německému hraničnímu přechodu Schmilka a do centra obce. Zdejší parkoviště je ideálním...

Meteoroložka Dagmar Honsová prozradila, jaká je šance na bílé Vánoce

Vzpomínáte si ještě na tu kouzelnou atmosféru, kdy krajinu pokryl bílý samet a na Štědrý večer se tiše snášely vločky? Není divu, pokud ne....

Moravský Krumlov: Poklad, který nezaostává za slavnějším jmenovcem

Nejeden z vás jistě navštívil Český Krumlov, nebo se tam teprve chystáte. A je vám zřejmě známo, že Krumlovy najdeme na mapě hned dva:...

Mikulášská nadílka nemusí být plná cukru,zkuste to letos trošku jinak

Návštěva Mikuláše, čerta a anděla patří v tuzemsku mezi nejoblíbenější předvánoční tradice. Většina dětí se na kouzelnou trojici těší už týdny dopředu, především pak...

Mikulov: Historie, víno a příroda v srdci Jižní Moravy

Mikulov je malebné městečko s přibližně 7,5 tisíci obyvateli, ležící pouhých 50 km od Brna. Návštěvníky okouzlí historií architektonických památek a krásou okolní přírody,...

Jak zkrotit večerní chutě a přejídání: proč vznikají a jak s nimi pracovat efektivněji

Večerní chutě jsou jedním z nejčastějších problémů, se kterým se lidé potýkají. Možná to znáte i Vy: celý den máte pocit, že se držíte,...

Nová aplikace Senior Pas šetří stovky korun. Stačí vám věk 55 let

Zahoďte staré papírové kartičky a strach, že jste slevu zapomněli doma. Pro lidi nad 55 let přichází revoluce v podobě mobilní aplikace Senior Pas,...

Ottie představuje tajemství korejské krásy

Korejská kosmetika se stala celosvětovým fenoménem díky jedinečnému spojení moderní vědy, přírodních ingrediencí a filozofie rovnováhy. Neslibuje zázraky přes noc, ale nabízí dlouhodobě zdravou, hydratovanou...

Pět nevinných frází, které zaručeně promění rozhovor v minové pole

Nejsou to hádky, co ničí vztahy, ale slova, která v nich zazní. Lidský mozek totiž reaguje na slovní útok rychleji než na racionální argument,...

Nová vlna podvodů: Umělá inteligence napodobuje hlasy vašich blízkých a krade miliony

Zvoní telefon, na videu vidíte svého vnuka v nouzi a on žádá o peníze. Zní to naléhavě. Jenže to není on. Umělá inteligence se...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3