Buďme hrdé na ženy kolem nás!

Sdílet článek

Reklama
Reklama

OCHRANA OSTROVA BANGKARU – JEDNOHO Z POSLEDNÍCH ÚTOČIŠŤ A HNÍZDIŠŤ KRITICKY OHROŽENÝCH MOŘSKÝCH ŽELV

Simeulue a Bangkaru, ostrovy v křišťálově průzračném moři, se nacházejí v indonéském regionu Aceh.
Od chvíle, kdy Jane Dunlop přijela do Acehu po tsunami, která v Indickém oceánu udeřila v roce 2014, se
s nadšením a vervou zasazuje o ochranu biodiverzity v této končině. Jane Dunlop je spoluzakladatelkou organizací āluān a EcosystemImpact, které se zaměřují na všechny pilíře udržitelnosti (sociální, ekologickou
a ekonomickou) a přinášejí řešení globálních problémů spojených s klimatickými změnami a ztrátou biodiverzity.
Lush nakupuje od roku 2017 přímo od projektu āluān certifikovaný organický raw panenský kokosový olej, který používá ve svých mýdlových bázích pro gurmánská mýdla. Kromě toho, že se v rámci projektu āluān vyrábí kokosový olej té nejvyšší kvality, se rovněž jedná o jedno ze sdružení organizací, jež se věnují ochraně ohrožených ekosystémů a zajišťování udržitelných zdrojů financování programů péče o mořské želvy.

Simeulue a Bangkaru jsou jedněmi z posledních útočišť a hnízdišť kriticky ohrožených želv i několika ptačích druhů. Cílem nadace EcosystemImpact je zachovat na těchto ostrovech divokou přírodu díky udržitelnému přístupu, kdy je nastolen soulad mezi podnikáním, životem místních lidí a přírodou.

Nadace EcosystemImpact vypracovala projekt obnovení korálového útesu a disponuje týmem šesti ochránců, kteří zajišťují nepřetržitou ochranu před pytláky kradoucími vajíčka mořských želv. Před tím, než byl tento program ochrany zaveden, si pytláci odnášeli za jedinou noc až 1 500 vajíček. Od chvíle, kdy se v roce 2016 do boje s tímto pytláctvím zapojila nadace EcosystemImpact spolu s indonéskou agenturou na ochranu přírody BKSDA, klesl počet ukradených vajíček na nulu.

Vydejte se s nadací EcosystemImpact na ostrov Bangkaru v tomto krátkém dokumentu, který natočili fotografové a novináři, držitelé několika ocenění, Paul Hilton a Alex Westover.

 

Re-Wrap aneb šitím k posilování postavení žen

Re-Wrap je sociální projekt z indického Mysore, který podporuje ženy a dává jim možnost vydělat si spravedlivou mzdu díky ruční výrobě takových produktů, jako jsou například Lush Knot Wraps (šátky k balení dárků). Tento projekt rovněž spolupracuje s farmáři, kteří pěstují bavlnu, a investuje i do této aktivity. Celý proces od zasetí semínek bio bavlny po ruční ušití nádherných šátků je vlídný jak k životnímu prostředí,
tak k lidem.

První dílnu projektu Re-Wrap založila Janjri Trivedi v roce 2009 ve snaze „nejen pomáhat řemeslníkům oprášit
a rozvíjet jejich dovednosti, ale také umožnit ekonomicky znevýhodněným ženám, aby se naučily šít , a mohly si tak vydělávat spravedlivou mzdu. Tímto způsobem v rámci projektu Re-Wrap zajišťujeme naplňování našeho hlavního cíle – podporovat naše členy v tom, aby mohli žít naplněný, samostatný a důstojný život“.

Lush spolupracuje s projektem Re-Wrap od roku 2007. Ženy se v rámci tohoto projektu učí šít šátky „Knot Wraps“, a získávají tak sebedůvěru i dovednosti potřebné k výrobě složitějších předmětů, jako jsou například tašky. Slavné látkové tašky Lush „Fighting Animal Testing“ (Bojujeme proti testování na zvířatech) vyrábějí ručně ženy z druhého oddělení, kde jsou vytvářeny příležitosti rovněž pro obyvatelky venkova. Šátky „Knot Wraps“ a tašky jsou vyráběny z bio bavlny vypěstované za dodržení zásad „od semínka po prodej výrobků“ ve městě Karnataka. Díky tomu, že se řídíme těmito zásadami, jsme schopni vysledovat suroviny až k samotným farmářům a na celý proces včetně tkaní, barvení a tisku se vztahuje 100% certifikace GOTS. Více o projektu
Re-Wrap se dozvíte tady.

JAK ZÁSTUPKYNĚ FIRMY LUSH MĚNÍ SVĚT K LEPŠÍMU

RUTH ANDRADE, TÝM FIRMY LUSH PRO REGENERACI A PÉČI O ZEMI
Ruth ráda pohání změny, které pomáhají aby svět, až jej opustíme, vzkvétal více, než když jsme na něj přišli. Ruth také pomáhala s vytvořením nového programu firmy Lush nazvaného Přines zpátky, který motivuje zákazníky k tomu, aby nakupovali „waste free“, tedy bez zbytečného odpadu.

Ruth, která má magisterský titul z ekologie a energetického výzkumu, je správkyní a spoluzakladatelkou Re.Alliance, sdružení odborníků, kteří přinášejí nový přístup k fungování humanitárního sektoru, a spolutvůrkyní „Regenerosity“, platformy pro vyhledávání a financování regeneračních projektů z celého světa a pro informování o nich. Ruth pochází z Brazílie, kde vyrostla v betonové džungli s mrakodrapy, asfaltem
a nedýchatelným vzduchem. Na vlastní kůži tedy zažila, jak to vypadá, když se ničí životní prostředí, což v ní záhy vzbudilo zájem o ekologické otázky a dodávalo jí energii k iniciování změn.

 

 

 

 

Reklama

Doporučujeme

Teplo domova nemusí být luxus. Drobné návyky, které vám ušetří tisíce

Topení patří k největším položkám v rodinném rozpočtu, přesto jím velká část českých domácností nevědomky plýtvá. Nejde přitom o technické poruchy, nýbrž o drobné...

Návrat ke kořenům. Objevte zapomenutou moudrost pro zdraví v chladných dnech

S příchodem chladných dnů saháme po drahých doplňcích stravy, avšak skutečný klíč k pevnému zdraví máme často na dosah a zdarma. Podzim je ideální...

Pavel Nový: Charismatický před kamerou, nekompromisní, když jde o soukromí

Některé dvojice o sobě dávají vědět na každém kroku, jiné si své štěstí schovávají za zavřené dveře. Herec Pavel Nový patří rozhodně do té...

Poklad letošního podzimu: křehký švestkový koláč

Sychravé dny doprovázené chladným počasím? To by jeden nejraději zůstal doma, zachumlaný v peřinách. Proč si ale toto období trochu nezpříjemnit? Listí hraje všemi odstíny...

Policie varuje před podvodnými SMS zprávami jménem České pošty, cílí hlavně na seniory

Vypadá jako oficiální zpráva od České pošty a hrozí, že váš balíček nebude doručen. Ve skutečnosti se však jedná o zákeřný podvod, jehož cílem...

Generace, jež šetří na chlebu, ale kupuje kabelky za tisíce… Co pohání posedlost luxusem?

Na účtu sotva zbývá na nájem, přesto na rameni visí ikonická kabelka za desítky tisíc. Fenomén mladých generací, jež utrácejí za luxus, který si...

Přestaňte se na sebe pořád zlobit. Laskavost k sobě je víc než disciplína

Určitě to znáte. Stačí drobná chyba, zapomenutý e-mail, rozbitý talíř nebo nedokončený úkol – a už se v hlavě spouští ten známý hlas: „No...

Voňavé objetí podzimu: Limitovaná edice DÝNĚ od Manufaktury

Sezóna spadaného listí, ranních mlh a teplého šálku dýňového latté přináší kromě nostalgie a klidu i voňavé rituály péče o tělo a duši. Podzimní...

Privátní vířivka s výhledem na Hrad a kosmetika Codage Paris: M Spa překoná vaše očekávání

Hotel Emblem, nacházející se jen pár kroků od Staroměstského náměstí, otevírá dveře všem milovníkům odpočinku a špičkové péče. Jeho lázeňské centrum M Spa není...

Více než čtvrt milionu řidičských průkazů letos končí, nejvíce se to týká Středočechů a seniorů

Více než čtvrt milionu Čechů letos čeká povinná výměna řidičského průkazu. Největší vlna se týká seniorů a řidičů ve Středočeském kraji. Zjistěte, jak si...

Tron: Ares otevírá novou dimenzi digitálního světa

Večer premiéry filmu Tron: Ares rozsvítil pražské kino IMAX futuristickým pulzem digitálního vesmíru. Premiéra nového sci-fi snímku Tron: Ares nabídla divákům podívanou, která posouvá...

Gynekologové vysvětlují, jak správně používat slipové vložky a kdy mohou být škodlivé

Traduje se o nich, že škodí zdraví a narušují přirozenou mikroflóru. Pravda o slipových vložkách je však mnohem prostší. Podle gynekologů nejsou samy o...

Křen: štiplavý zázrak, který léčí i probouzí

Na první pohled vypadá obyčejně, ale jakmile ho okusíte, dá o sobě okamžitě vědět. Křen je kořenová zelenina s výraznou chutí, která dokáže nejen...

Dopřejte vlasům po létě domácí vlasové wellness

Letní měsíce přináší spoustu radostí, ale pro naše vlasy bývají náročné. Vlasy jsou vysušené, oslabené a chybí jim přirozený lesk. Proto si právě po...

Módní trendy na podzim 2025: Sedm barevných kombinací, které nahradí béžovou

Ačkoli jsou béžová a hnědá nesmrtelnou klasikou, letošní podzimní sezona si žádá větší odvahu a hru s barvami. Nemusíte přitom utratit jmění za nové...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3