Podzimní Sbírka potravin se blíží

Sdílet článek

Reklama
Reklama

 

  • Podzimní kolo Sbírky potravin se letos koná v sobotu 12. listopadu od8 do 18 hodin.
  • Řetězec BILLA se již tradičně zapojuje se všemi 250 prodejnami napříč Českou republikou.
  • Zákazníci mohou pomoci dobré věci a darovat trvanlivé potraviny a drogistické zboží.

Pomoci domácnostem a jedincům v tíživé životní situaci – to je cílem dobročinné Sbírky potravin, jejíž podzimní kolo se koná již tuto sobotu 12. listopadu 2022 od 8 do 18 hodin a jejímž dlouhodobým partnerem je obchodní řetězec BILLA. V podzimním kole do ní BILLA zapojí už po třetí všechny své prodejny napříč celým Českem.

Sbírky potravin, díky které se každý rok daří vybrat několik stovek tun jídla pro potřebné, se řetězec BILLA účastní už od roku 2016. Sbírka potravin pro nás představuje způsob, jakým můžeme pomoci lidem, kteří v životě neměli tolik štěstí a potkali se s nepříznivým osudem. Obzvláště v dnešní komplikované době považujeme za důležité, abychom byli vůči sobě solidární a jeden druhému pomáhali. Chtěli bychom proto vyzvat všechny lidi, aby se do sobotní sbírky potravin zapojili a touto jednoduchou cestou, jako je darování pár kusů potravinového či drogistického zboží, přispěli na dobrou věc,“ říká Dana Bratánková, manažerka korporátní komunikace BILLA ČR.

Počet osob, které se nacházejí ve složité životní situaci a potýkají se s nedostatkem zásob, v posledních letech bohužel roste. Jde většinou o ohrožené skupiny obyvatel, jako jsou senioři, rodiče-samoživitelé, pěstounské rodiny, handicapovaní nebo lidé bez domova. „Poskytnout pomoc mohou naši zákazníci jednoduše. Stačí ke svému běžnému nákupu v košíku přihodit například těstoviny, rýži, luštěniny, konzervy, dětskou výživu, mléko, olej, cukr nebo základní dětskou drogerii. Po zakoupení vybraných produktů je zbývá už jen odevzdat dobrovolníkům za pokladnami, jejichž poznávacím znamením budou zelené zástěry s logem sbírky,“ vysvětluje Dana Bratánková. Odevzdané zboží dále poputuje do skladů potravinových bank, které se postarají o přerozdělení a doručí ho potřebným.

V zatím posledním kole sbírky, které se uskutečnilo letos v dubnu, se celkem vybralo 325 tun zboží. Největší část tvořily potraviny, a to konkrétně 292 tun. Vedle potravin přispěli zákazníci do sbírky také 33 tunami drogistického zboží a hygienických potřeb. Potraviny vybrané v letošním jarním kole vydaly až na 584 tisíc porcí jídla. „Těší nás, že se do sbírky můžeme každým rokem zapojovat a společně s našimi zaměstnanci motivovat lidi, aby přispěli. Věříme, že se i podzimní kolo sbírky ponese v duchu solidarity a podaří se vybrat co největší množství zboží,“ doplňuje Dana Bratánková.

O Sbírce potravin

Sbírka potravin je organizována Českou federací potravinových bank, Svazem obchodu a cestovního ruchu ČR spolu s klíčovými obchodními řetězci působícími na českém trhu, Asociací společenské odpovědnosti, Raben Logistics Czech a partnery z neziskového sektoru. Cílem sbírky je pomoc domácnostem a rodinám v tíživé situaci, azylovým domům, samoživitelům a dalším znevýhodněným skupinám. 

BILLA ČR je součástí skupiny REWE International AG. Na českém trhu působí od roku 1991. S obratem ve výši 36,5 mld. Kč (2020), s 250 prodejnami a více než 6 500 zaměstnanci je BILLA lídrem na trhu supermarketů. Na průměrné prodejní ploše 900 m2 nabízí široký výběr produktů známých i privátních značek. Velký důraz je kladen na čerstvý sortiment, jako jsou lahůdky, pečivo, ovoce a zelenina, mléčné produkty, maso a chlazené produkty.

Společnost BILLA se soustředí na podporu českých producentů, proto české potraviny tvoří již 72 % jejího celkového obratu. České potraviny jsou také součástí privátních značek řetězce BILLA – Vocílka, Česká farma, BILLA BIO, BILLA, BILLA Premium, BILLA Easy, BILLA BON VIA, Today, Clever, Vives, ZOO ROYAL nebo Milora. Úspěch privátních značek BILLA potvrzují i ocenění v soutěži Volba spotřebitelů 2021, ve které se na 1. místě umístilo hned 9 produktů z 3 produktových řad společnosti BILLA. Privátní značka masa a masných produktů získala nedávno také ocenění Nejdůvěryhodnější značka 2020 a titul Czech Superbrands 2021 v kategorii masa a masných produktů.

REWE International AG je lídrem na rakouském trhu v oblasti prodeje potravinového a drogistického zboží a jedním z největších zaměstnavatelů v Rakousku. Ve 3 694 prodejnách v Evropě zaměstnává téměř 80 000 pracovníků.

REWE International AG je součástí německé REWE Group, která působí ve 13 zemích Evropy a patří k nejvýznamnějším evropským maloobchodním skupinám a prodejcům rodinných dovolených. REWE International AG se sídlem v rakouském Wiener Neudorfu provozuje obchodní společnosti BILLA, MERKUR, PENNY, BIPA a ADEG a řadu vlastních produktových značek. V segmentu supermarketů má prodejny v 7 zemích střední a východní Evropy. Více informací na www.billa.cz.

 

Reklama

Doporučujeme

Sedm jídel z dětství, která dokazují vynalézavost českých maminek

Vzpomínáte si na tu vůni? Na kuchyni s linoleem, kde maminka z pár surovin dokázala vykouzlit večeři pro celou rodinu. Nebyl to luxus, ale...

Ricotta jako spasitel pro seniory: posílí kosti, chrání před chudokrevností a dodá tělu bílkoviny

Stárnutí s sebou přináší spoustu drobných nepříjemností, jako například bolavé klouby, pomalejší metabolismus nebo zažívání, které si občas dělá, co chce. Naštěstí to ale...

Politické strany chtějí více pracujících důchodců, rozdíly jsou jen v detailech

Motivace k práci v důchodovém věku se stala jedním z hlavních volebních témat. Většina stran plánuje rozšíření podpory pro seniory, kteří se rozhodnou zůstat...

Vůně, která spojuje. Objevte kouzlo poctivých masových pekáčků

Existuje něco víc než jen vůně linoucí se z trouby, kde se maso, zelenina a sýr pomalu spojují v dokonalou harmonii? Pekáček není jen...

Zapomeňte na drahé superpotraviny. Řeřicha setá je malý zázrak přímo z vaší zahrádky

Někdy hledáme zázračné potraviny na opačném konci světa, a přitom máme jednu z těch nejlepších doslova po ruce. Řeřicha setá je na první pohled...

Válka o peněženky seniorů: Predátorské firmy proti zranitelným důchodcům

Slibují úlevu od bolesti a spánek jako v bavlnce, místo toho ale zanechají jen prázdný účet a pocit studu. Podvodníci s takzvanými zázračnými polštáři...

Telecí řízek? Chutnější a zdravější volba než kuřecí nebo krůtí

Řízek patří k nejoblíbenějším jídlům v Česku. Většina lidí volí kuřecí nebo krůtí maso, protože je lehčí než vepřové. Jenže existuje varianta, která je...

Návrat do starých časů. Ceny v Penny připomínají dobu před zdražováním

Nákupní horečka zachvátila Česko. Nový leták obchodního řetězce Penny odstartoval cenovou bitvu, v níž se zákazníci přetahují o zlevněné maso a máslo. Akce platná...

Podzim je nejlepším obdobím pro biohacking pleti

Právě teď začíná jedinečné období, kdy můžete svoji pleť zahrnout péčí. Zklidnit ji a vyživit, nechat ji odpočinou a celkově omladit. V létě si Vaše...

„Co mě nezabije, to mě posílí.“ Čtyři cesty, jak proměnit kritiky ve spojence

Slova mohou zranit, ale i posunout dál. Kritici nám nastavují zrcadlo, ve kterém někdy nechceme vidět svůj odraz. Pokud se naučíme číst mezi řádky,...

Čeští důchodci objevují nečekaný trik. Levnější menu stačí vyjednat úsměvem

V některých restauracích v Česku mohou senioři dostat levnější menu nebo drobný bonus, aniž by o tom visela jediná cedule. Stačí se zeptat a...

Tři recepty z jehněčího masa, které si zamilujete

Jehněčí maso je v mnoha zemích považováno za delikatesu. Je jemné, šťavnaté a má lehce nasládlou chuť, která se krásně doplňuje s bylinkami, česnekem...

Jak se po létě dostat zpět do formy: 10 tipů pro efektivní návrat ke cvičení

Léto plné grilování, zmrzliny a odpočinku je u konce a s ním i pocit, že pravidelný trénink je vzdálenou vzpomínkou. Cítíte se bez energie...

Drobné proměny domova, které zlepší náladu. A to bez bourání či přehánění

Atmosféra domova nevzniká výběrem nábytku, ale drobnými gesty, která odrážejí naši každodennost. Není třeba investovat jmění, měnit dispozice ani listovat katalogy. Někdy stačí přesunout...

Jak se zbavit žmolků na oblečení? Pomůže trik z TikToku

Bez houbičky na nádobí si většina domácností neumí představit kuchyň. Ale věděli jste, že tahle obyčejná pomůcka se dá využít i úplně jinak než...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3