První sportovci už mají kompletní olympijskou kolekci

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Sportovní lezec a medailová naděje Adam Ondra, vodní slalomář a obhájce bronzové medaile z Ria Jiří Prskavec a další vodní slalomářka Kateřina Minařík Kudějová jsou prvními sportovci, kteří už mají doma kompletní Olympijskou kolekci Tokio 2020. Sadu oblečení pro odložené hry v Tokiu si vyzvedli v areálu Chuchle Arena v Praze a pochvalovali si zejména její funkčnost a výraznost.

Hlavním motivem olympijské  kolekce pro sportovce je nápis Czech Republic s jeho japonským ekvivalentem. Spojovacím grafickým prvkem kolekce je gymnastická figura na počest úspěšných olympijských medailistů včetně Věry Čáslavské. Olympijská kolekce pro sportovce, kterou navrhla designerka ALPINE PRO Veronika Paulenová, čítá 35 položek pro ženy a 34 položek pro muže. Celkem bude vyrobeno 20000 kusů. Na vývoji olympijské kolekce do Tokia spolupracovala i osvědčená komise sportovců – lyžařka Kateřina Neumannová, skikrosař Tomáš Kraus, skifař Ondřej Synek a šéf české olympijské výpravy Martin Doktor.

Při výrobě olympijské kolekce byl kladen velký důraz na komfort sportovců, kteří se v Tokiu budou pohybovat na sportovištích i v olympijské vesnici při velmi vysokých teplotách a za extrémní vlhkosti. „Společně s technology ALPINE PRO a komisí sportovců jsme vybrali osvědčené ultralehké a prodyšné materiály, které se přizpůsobí japonským podmínkám,“ upřesňuje Veronika Paulenová.

Vysokým teplotám se přizpůsobila i sportovní obuv, která má bezešvé pletené provedení s ponožkovou nástavbou. „Obuv má promyšlenou koncepci hustoty vlákna na různých místech, díky čemuž zajistí skvělou prodyšnost, přilnavost a odvětrávání,“ dodává designerka.

Olympijské kolekci dominuje bílá, modrá a červená barva. „Národní trikoloru jsme zapracovali i jako designový prvek na mikiny, bundy, kalhoty a doplňky v podobě zlatých taháčků. Na výrobu bylo využito 4 800 metru trikolorové stuhy. Pro české sportovkyně jsme nově do kolekce zařadili sportovní šaty s odkazem na tradiční oděvy japonských žen,” vysvětluje Veronika Paulenová.

Aby byli sportovci s kolekcí do Tokia spokojeni, měli šanci si ji osobně vyzkoušet a prohlédnout už v roce 2019 na TOP Campu v Karlových Varech. „Díky jejich podnětům jsme do kolekce nakonec vrátili i tílko bez rukávů, které ve finálních návrzích chybělo. Doufám, že se sportovci budou v kolekci cítit příjemně a že si v ní opět dojdou i pro medaile,“ popřála sportovcům Veronika Paulenová.

Šéf olympijské výpravy Martin Doktor vyzdvihl kvalitu oblečení: „Olympijské kolekce pro sportovce vždy připravujeme s důrazem na technologicky vyspělé a pohodlné materiály a také s důrazem na vyvolání těch správných emocí národní hrdosti a týmovosti. I proto se do kolekcí promítají odkazy sportovních legend naší historie. Už jen účast na olympiádě v Tokiu je pro sportovce ohromný úspěch,”  upozornil Martin Doktor.

Část olympijské kolekce si mohou zakoupit i fanoušci. V prodejnách ALPINE PRO i v e-shopu je pro ně připraveno téměř 200 000 kusů kolekce. „Chceme vzbudit mezi fanoušky hrdost na český tým, na české sportovce, na každého z nich, kdo se na olympijské hry probojuje. I když nemohou být čeští fanoušci s námi přímo v Tokiu, věříme, že nás budou podporovat i na dálku na Olympijských festivalech či podpůrnými komentáři na sociálních sítích,” dodává Martin Doktor. 

Na své druhé olympijské hry vyrazí Jiří Prskavec i Kateřina Minařík Kudějová. Oba trénuje Jiří Prskavec starší
a celá rodina fandila Prskavcovi při zisku bronzové medaile v Riu. V Tokiu budou ale s ohledem na koronavirová opatření chybět. „Ještě vloni jsme plánovali, že by přijela maminka i manželka Terka. Bohužel to nakonec nejde, což mě moc mrzí,“ litoval Jiří Prskavec skutečnosti, že OH v Tokiu budou bez zahraničních fanoušků.

Na své první olympijské hry se chystá lezec Adam Ondra, jeho disciplína je na olympijských hrách vůbec poprvé. „Olympiáda je můj velký sen a velkou výzvou, proto jsme tomu přizpůsobil i přípravu v posledních dvou letech,“ dodává Ondra. Kvůli hrám v Tokiu vznikla totiž nová disciplína – kombinace lezení na obtížnost, bouldering
a lezení na rychlost. „Abych byl dobře připravený, omezil jsem kvůli tomu i lezení ve skalách a trénuji rychlost, což není vůbec můj šálek kávy,“ řekl Ondra.

Fasování Olympijské kolekce Tokio 2020 je z hlediska preventivních opatření proti nemoci COVID-19 naprosto bezpečné. Každý sportovec a účastník doprovodu se před vyzvednutím oblečení musí nechat otestovat antigenním testem profesionální společnosti Anygence. Obsluhující personál se testuje každý den a nikdo jiný do prostor fasování nemá přístup.

 

Koupí bílého trička s nápisem Czech Republic na hrudi navíc fanoušci podpoří děti z České olympijské nadace. Firma ALPINE PRO obléká olympioniky už od roku 2009.

 

Reklama

Doporučujeme

Láska v létě: Jak rozkvést ve vztazích pod letním sluncem

Když letní vánek hladí tvář, srdce bije rychleji. Jak v létě 2025 posílit lásku a objevit její nové odstíny? Ponořte se do umění blízkosti. Když...

Nedokonalá, a přesto celistvá: Přestaň čekat na „až“ a dovol si žít v přítomném čase

Nečekej, až se všechno srovná. Až zhubneš, až se uklidníš, až získáš lepší práci. Život se odehrává právě teď, nikoli v podmínkách, které si...

Chcete udržet záclony v dobré kondici? Držte se těchto zásad

Záclony dávají našim domovům útulnost, lehkost i světlo. Jenže když přijde jarní úklid, často si s nimi nevíme rady. Po zimě bývají zašedlé, zažloutlé...

Malý večerní rituál: Jak se ztišit, poděkovat a usnout ve spojení se sebou

Večer bývá chvílí, kdy tělo zpomaluje, ale mysl zůstává v pohybu. Práce dozněla, svět se ztišil, ale vnitřní prostor zůstává naplněný nedořečeným. Možná ještě...

Radiokempy Frekvence 1 čekají čtyři poslední letní zastávky

Oblíbené Radiokempy Frekvence 1 vkročily do své závěrečné etapy a čtyři poslední kempy letos zažijí úžasnou atmosféru živého vysílání, koncertů, táboráku i moderátorského baru. „Radiokempy...

Navštěvují vaše záhony zajíci či jiní škůdci? Zbavte se jich pomocí elegantního triku

Jaro je pro zahrádkáře symbolem pro sázení předpěstované zeleniny, jako například špenátu, kedluben nebo ředkviček, a čekáme, jak porostou. Jenže naši úrodu může ovlivnit...

Touha bez studu: Proč ženská sexualita nemusí být tichá, skrytá ani vysvětlovaná

Není to jen o romantice, partnerství nebo fyzickém uspokojení. Touha je jazyk těla a duše. A když je umlčená, umlčuje se s ní i...

Soutěž o letní must‑have doplněk pro každou nicegirl od Niceboye!

Léto je ideální čas na aktivní životní styl! Ať už milujete běhání, jezdíte na kole nebo jste milovník přírody, chytré hodinky jsou rozhodně letní...

Místo, kde se dýchá jinak. Objevte jezero, které léčí klidem

Když se řekne Slovinsko, většina lidí si vybaví Bled. Jenže hned za rohem je jezero, které si zachovalo nedotčenou krásu, klid a duši přírody....

Zatočte s černou plísní ve spárách pomocí jednoduchého triku

Možná to znáte. Vybrali jste si krásné obklady do koupelny nebo kuchyně, jenže už po pár měsících vás začali trápit černé mapky mezi dlaždicemi....

Pocení, opalovák, dovolená. Proč pleť v létě protestuje?

Horko, vlhkost i slunce přetěžují pleť víc než zimní mráz. Tají póry, vysušují, zvyšují citlivost. Co dělat, aby se kůže v létě cítila dobře...

Léto v plném proudu – 5 tipů, co vše stihnout o prázdninách

Léto je v plném proudu a prázdniny nám přinášejí spoustu příležitostí k odpočinku, dobrodružstvím a novým zážitkům. Pokud hledáte tipy, jak si užít tyto...

Když vás zradí, nikdy nezapomenou. Tato znamení vrací úder s ledovým klidem

Zapomeňte na křik a dramatické scény. Tato znamení nezapomínají. A když přijde chvíle, vrátí vám vše s chirurgickou přesností. Ne každý se mstí nahlas. Někteří...

Chystáte se na piknik? Tři tipy, které vám zpříjemní pohodové posezení

Ačkoliv nám letos zatím počasí příliš nevychází, léto má spoustu z nás spojené s pikniky. Ať už se chystáš do parku s kamarádkami, na...

Parfém The Dream, druhá vůně od Osmanyho Laffity

Dopřejte si nejen na léto vůni inspirovanou exotickou Kubou, parfém The Dream od Asombroso, značky světoznámého návrháře kubánského původu Osmanyho Laffity. Parfém The Dream je...
Reklama
Reklama