Barva roku 2014: zářivá orchidej

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Každý rok vyhlásí společnost Pantone ve spolupráci s nejvlivnějšími značkami, osobnostmi a časopisy barvu roku – ta potom ovládne kolekce návrhářů, bytový design, reklamní průmysl i cukrářské novinky. Letos tu čest dostala růžovo-fialová barva s názvem Radiant Orchid (zářivá orchidej).

Barva roku 2014 zariva orchidej pantone - 5

Podle oficiálního prohlášení Pantone tato barva symbolizuje energii, sebevědomí, svěžest a magickou harmonii fialových a růžových odstínů, která působí na psychologii člověka pozitivně a s rovnováhou. Radiant orchid je už třináctým barevným tónem, který se stal hlavní barvou roku ve všech možných oblastech designu – společnost Pantone je vybírá už od roku 2000. Minulý rok byla třeba vybrána tajemná smaragdová, předtím v roce 2012 výrazná oranžová.

Orchidej v móděBarva roku 2014 zariva orchidej pantone - 6

Že se trendy v oblékání podle barvy roku řídí, není třeba zdůrazňovat. Ve svých kolekcích jí přidělili významnou nebo vedlejší roli mnozí přední světoví návrháři, velice si ji oblíbila třeba Nina Garcia, editorka americké verze prestižního časopisu Marie Claire. Zářivá orchidej se skvěle kombinuje s černou, bílou, šedivou, hnědou a podle pravidel colorblockingu ji můžete ozvláštnit a doplnit žlutými či limetkově zelenými doplňky.

Fialové líčení

Bez orchidejového laku na nehty, očních stínů, rtěnky nebo barvy na vlasy už ani krok! Tahle bezesporu velice krásná a na pohled příjemná barva ovládla i trendy v líčení a účesech.

Barva roku 2014 zariva orchidej pantone - 1

Interiérový design

Nemusíte hned fialově vymalovávat zdi pokoje, stačí přidat sem tam nějaký ten polštář, přehoz, kobereček, lampu nebo obraz – a o moderní bydlení máte vystaráno.

Barva roku 2014 zariva orchidej pantone - 2

Sladké pokušení

Že Pantone barva roku nezasáhne pouze designový průmysl, ale také mnohé další, svědčí třeba to, jak se tímto trendem řídí přední světová cukrářství. Makronky, muffinky s krémem, dortíky a zmrzliny v odstínech orchideje už pomalu začaly ovládat jejich nabídku. Fialovo-růžové drinky? Proč ne!

Barva roku 2014 zariva orchidej pantone - 3

Marketing

Jak moc zasáhne orchidej třeba do reklamy? Vzhledem k tomu, že je barva roku brána jako ukazatel toho, co je právě trendy, má vyjádřit postoj a náladu roku, používá se ve velkém v marketingových kampaních, na webových stránkách nebo v tiskovinách.Barva roku 2014 zariva orchidej pantone - 4

Text: Natalie K, Foto: polyvore.com

Reklama
Předchozí článek
Další článek

Doporučujeme

Malé věci, velké výsledky: 7 mikronávyků, které zlepší tvůj život bez revolucí

Někdy stačí málo, aby se v tobě něco zlomilo. Ne velké předsevzetí, ale drobný krok, který nebolí. Právě mikronávyky umí proměnit každodennost v něco...

Když už se kamarádky nehledají na pískovišti: Jak si budovat přátelství po třicítce, čtyřicítce i dál

Ve dvaceti jsme kamarádky sbíraly samy. Na kolejích, v kavárnách, v klubech i přes smích na lavičce. Jenže s lety se proměňuje nejen náš...

Jak naši předkové léčili své neduhy? Pomáhaly potraviny, ale i moč či kravince

Dnes sáhnete po ibalginu nebo zajdete k doktorovi. Ale co když vám bylo špatně před sto lety, kdy žádné léky běžně dostupné nebyly? Naši...

„Nevypadám jako dřív.“ Čtenáři se ptají, proč obličej s věkem mění výraz

Vrásky, povolená kůže, změněné rysy. Stárnutí tváře není jen o ochablé pokožce. Podle odborníků hraje zásadní roli i lebka a tukové polštářky, které se...

Voda, která léčí i unavuje. Letní péče o pleť bez extrémů

Léto přináší spoustu radosti, ale i výzev pro naši pokožku. Slunce, pot, klimatizace a změny teplot dělají s pletí divy, které málokdo ocení. Jak...

Děsí vás černající banány? Naučte se je správně skladovat

Banány. Ovoce, které většina z nás miluje, ale taky nám lezou krkem, když během dvou dnů zčernají a zkazí se. Přitom stačí malá změna...

Když se noc mění v saunu. Proč v horku nespíme dobře a jak si pomoct

Letní noc je někdy horší než tropické poledne. Člověk se převaluje, vzduch stojí, polštář pálí. Tělo touží po chladu a odpočinku, ale místo toho...

Magie ve flakonu nebo marketing pro zoufalé? Testujeme feromonové vůně

Slíbí ti přitažlivost na první pohled, probuzené touhy a pohled přes celou místnost. Feromonové parfémy znějí jako zázračné afrodiziakum ve flakonu. Ale fungují opravdu,...

Bojí se váš muž změn? Inspirujte se těmito tipy

Změny. Pro někoho výzva, pro jiného noční můra. A možná právě váš partner patří do té druhé skupiny. Co s tím? Nepanikařit. I muži,...

Co všechno obětovala Audrey Hepburn? Její život byl mnohem těžší, než vypadá

Na plátně působila jako křehká múza, ale uvnitř byla z ocele. Audrey Hepburn okouzlila svět, a přesto si z něj nikdy nenechala vzít samu...

Nástraha v podobě kávy s mlékem. Chutná jemněji, ale dráždí tělo

Voňavý šálek s krémovou pěnou v ruce, hřejivý rituál, který otevírá ráno. Káva s mlékem je pro mnoho žen symbolem pohody a klidu. Jenže...

Už jste vyzkoušeli praktický tip do domácnosti? Stačí ustřihnout roh houbičky na nádobí

Ještě jste o této vychytávce neslyšeli? Tak to je nejvyšší čas ji vyzkoušet! Možná se na první dobrou může zdát, že je to je...

Francie říká dost! TikTok a Temu reklamám zvoní hranaZ

Francie už nechce být skládkou pro šaty, které se nosí jednou a končí v odpadu. Zakazuje reklamy na ultra-levnou módu a zavádí ekologické skóre....

Jak vypadá manipulace, když má jemný hlas a úsměv? Ne vždy ji poznáš hned

Nemusí křičet, ani třískat dveřmi. Manipulace umí být tichá, něžná a dokonale maskovaná. A právě proto je tak zrádná. Místo strachu se usmívá, místo...

Osvěžte se v parních dnech těmito skvělými limonádami

V parných letních není nic lepšího než sklenice studené a osvěžující limonády. Ať už hledáte něco na zahradní párty, k obědu na balkoně nebo...
Reklama
Reklama