Barva roku 2014: zářivá orchidej

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Každý rok vyhlásí společnost Pantone ve spolupráci s nejvlivnějšími značkami, osobnostmi a časopisy barvu roku – ta potom ovládne kolekce návrhářů, bytový design, reklamní průmysl i cukrářské novinky. Letos tu čest dostala růžovo-fialová barva s názvem Radiant Orchid (zářivá orchidej).

Barva roku 2014 zariva orchidej pantone - 5

Podle oficiálního prohlášení Pantone tato barva symbolizuje energii, sebevědomí, svěžest a magickou harmonii fialových a růžových odstínů, která působí na psychologii člověka pozitivně a s rovnováhou. Radiant orchid je už třináctým barevným tónem, který se stal hlavní barvou roku ve všech možných oblastech designu – společnost Pantone je vybírá už od roku 2000. Minulý rok byla třeba vybrána tajemná smaragdová, předtím v roce 2012 výrazná oranžová.

Orchidej v móděBarva roku 2014 zariva orchidej pantone - 6

Že se trendy v oblékání podle barvy roku řídí, není třeba zdůrazňovat. Ve svých kolekcích jí přidělili významnou nebo vedlejší roli mnozí přední světoví návrháři, velice si ji oblíbila třeba Nina Garcia, editorka americké verze prestižního časopisu Marie Claire. Zářivá orchidej se skvěle kombinuje s černou, bílou, šedivou, hnědou a podle pravidel colorblockingu ji můžete ozvláštnit a doplnit žlutými či limetkově zelenými doplňky.

Fialové líčení

Bez orchidejového laku na nehty, očních stínů, rtěnky nebo barvy na vlasy už ani krok! Tahle bezesporu velice krásná a na pohled příjemná barva ovládla i trendy v líčení a účesech.

Barva roku 2014 zariva orchidej pantone - 1

Interiérový design

Nemusíte hned fialově vymalovávat zdi pokoje, stačí přidat sem tam nějaký ten polštář, přehoz, kobereček, lampu nebo obraz – a o moderní bydlení máte vystaráno.

Barva roku 2014 zariva orchidej pantone - 2

Sladké pokušení

Že Pantone barva roku nezasáhne pouze designový průmysl, ale také mnohé další, svědčí třeba to, jak se tímto trendem řídí přední světová cukrářství. Makronky, muffinky s krémem, dortíky a zmrzliny v odstínech orchideje už pomalu začaly ovládat jejich nabídku. Fialovo-růžové drinky? Proč ne!

Barva roku 2014 zariva orchidej pantone - 3

Marketing

Jak moc zasáhne orchidej třeba do reklamy? Vzhledem k tomu, že je barva roku brána jako ukazatel toho, co je právě trendy, má vyjádřit postoj a náladu roku, používá se ve velkém v marketingových kampaních, na webových stránkách nebo v tiskovinách.Barva roku 2014 zariva orchidej pantone - 4

Text: Natalie K, Foto: polyvore.com

Reklama
Předchozí článek
Další článek

Doporučujeme

Body Restore – Proměňte svou sprchu v domácí wellness

V dnešní uspěchané době, kdy se stres stal běžnou součástí života, hledáme způsoby, jak na chvíli zpomalit a dopřát si klid i doma. Aromaterapie...

Jak probíhá návrat ze sekty: Odborníci, kteří vrací rodinám ztracené děti

Zvoní telefon a na druhém konci se ozývá zoufalý rodič, jehož dítě se chystá odevzdat život i celoživotní úspory samozvanému prorokovi kdesi v Austrálii....

Mytí oken bez námahy: S jednoduchým trikem ušetříte čas i peníze

Většina lidí bere mytí oken jako nutné zlo, jež zabere hodiny námahy a stojí spoustu peněz za profesionály. Jenže opak je pravdou. Křišťálově čistého...

Vyhrajte jeden ze tří balíčků Rituals

Dopřejte si okamžiky klidu a harmonie s luxusní péčí od Rituals. Každý produkt značky vznikl s cílem proměnit každodenní rutinu v smysluplný rituál –...

Vánoční inspiraci nabízí BIOBAY – spojení luxusu, přírody a umění

Kolekci od španělské značky MAISON OLER, kde se vůně mění v umění nabízí výhradní distributor BIOBAY. Ručně foukaný difuzér, prémiové esenciální oleje a designové...

Jak udržet banány čerstvé 26 dní? Obyčejná sklenice udělá zázrak

Koupíte krásně žluté banány a než se nadějete, zdobí je hnědé skvrny a měkká dužina končí v koši. Tomuto scénáři se však dá vyhnout....

Brána do pískovcového ráje: Objevte krásu Českého Švýcarska

Stojíme na křižovatce u Hřenska, kde se silnice dělí na směr k německému hraničnímu přechodu Schmilka a do centra obce. Zdejší parkoviště je ideálním...

Meteoroložka Dagmar Honsová prozradila, jaká je šance na bílé Vánoce

Vzpomínáte si ještě na tu kouzelnou atmosféru, kdy krajinu pokryl bílý samet a na Štědrý večer se tiše snášely vločky? Není divu, pokud ne....

Moravský Krumlov: Poklad, který nezaostává za slavnějším jmenovcem

Nejeden z vás jistě navštívil Český Krumlov, nebo se tam teprve chystáte. A je vám zřejmě známo, že Krumlovy najdeme na mapě hned dva:...

Mikulášská nadílka nemusí být plná cukru,zkuste to letos trošku jinak

Návštěva Mikuláše, čerta a anděla patří v tuzemsku mezi nejoblíbenější předvánoční tradice. Většina dětí se na kouzelnou trojici těší už týdny dopředu, především pak...

Mikulov: Historie, víno a příroda v srdci Jižní Moravy

Mikulov je malebné městečko s přibližně 7,5 tisíci obyvateli, ležící pouhých 50 km od Brna. Návštěvníky okouzlí historií architektonických památek a krásou okolní přírody,...

Jak zkrotit večerní chutě a přejídání: proč vznikají a jak s nimi pracovat efektivněji

Večerní chutě jsou jedním z nejčastějších problémů, se kterým se lidé potýkají. Možná to znáte i Vy: celý den máte pocit, že se držíte,...

Nová aplikace Senior Pas šetří stovky korun. Stačí vám věk 55 let

Zahoďte staré papírové kartičky a strach, že jste slevu zapomněli doma. Pro lidi nad 55 let přichází revoluce v podobě mobilní aplikace Senior Pas,...

Ottie představuje tajemství korejské krásy

Korejská kosmetika se stala celosvětovým fenoménem díky jedinečnému spojení moderní vědy, přírodních ingrediencí a filozofie rovnováhy. Neslibuje zázraky přes noc, ale nabízí dlouhodobě zdravou, hydratovanou...

Pět nevinných frází, které zaručeně promění rozhovor v minové pole

Nejsou to hádky, co ničí vztahy, ale slova, která v nich zazní. Lidský mozek totiž reaguje na slovní útok rychleji než na racionální argument,...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3