Barva roku 2014: zářivá orchidej

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Každý rok vyhlásí společnost Pantone ve spolupráci s nejvlivnějšími značkami, osobnostmi a časopisy barvu roku – ta potom ovládne kolekce návrhářů, bytový design, reklamní průmysl i cukrářské novinky. Letos tu čest dostala růžovo-fialová barva s názvem Radiant Orchid (zářivá orchidej).

Barva roku 2014 zariva orchidej pantone - 5

Podle oficiálního prohlášení Pantone tato barva symbolizuje energii, sebevědomí, svěžest a magickou harmonii fialových a růžových odstínů, která působí na psychologii člověka pozitivně a s rovnováhou. Radiant orchid je už třináctým barevným tónem, který se stal hlavní barvou roku ve všech možných oblastech designu – společnost Pantone je vybírá už od roku 2000. Minulý rok byla třeba vybrána tajemná smaragdová, předtím v roce 2012 výrazná oranžová.

Orchidej v móděBarva roku 2014 zariva orchidej pantone - 6

Že se trendy v oblékání podle barvy roku řídí, není třeba zdůrazňovat. Ve svých kolekcích jí přidělili významnou nebo vedlejší roli mnozí přední světoví návrháři, velice si ji oblíbila třeba Nina Garcia, editorka americké verze prestižního časopisu Marie Claire. Zářivá orchidej se skvěle kombinuje s černou, bílou, šedivou, hnědou a podle pravidel colorblockingu ji můžete ozvláštnit a doplnit žlutými či limetkově zelenými doplňky.

Fialové líčení

Bez orchidejového laku na nehty, očních stínů, rtěnky nebo barvy na vlasy už ani krok! Tahle bezesporu velice krásná a na pohled příjemná barva ovládla i trendy v líčení a účesech.

Barva roku 2014 zariva orchidej pantone - 1

Interiérový design

Nemusíte hned fialově vymalovávat zdi pokoje, stačí přidat sem tam nějaký ten polštář, přehoz, kobereček, lampu nebo obraz – a o moderní bydlení máte vystaráno.

Barva roku 2014 zariva orchidej pantone - 2

Sladké pokušení

Že Pantone barva roku nezasáhne pouze designový průmysl, ale také mnohé další, svědčí třeba to, jak se tímto trendem řídí přední světová cukrářství. Makronky, muffinky s krémem, dortíky a zmrzliny v odstínech orchideje už pomalu začaly ovládat jejich nabídku. Fialovo-růžové drinky? Proč ne!

Barva roku 2014 zariva orchidej pantone - 3

Marketing

Jak moc zasáhne orchidej třeba do reklamy? Vzhledem k tomu, že je barva roku brána jako ukazatel toho, co je právě trendy, má vyjádřit postoj a náladu roku, používá se ve velkém v marketingových kampaních, na webových stránkách nebo v tiskovinách.Barva roku 2014 zariva orchidej pantone - 4

Text: Natalie K, Foto: polyvore.com

Reklama
Předchozí článek
Další článek

Doporučujeme

Válka o peněženky seniorů: Predátorské firmy proti zranitelným důchodcům

Slibují úlevu od bolesti a spánek jako v bavlnce, místo toho ale zanechají jen prázdný účet a pocit studu. Podvodníci s takzvanými zázračnými polštáři...

Telecí řízek? Chutnější a zdravější volba než kuřecí nebo krůtí

Řízek patří k nejoblíbenějším jídlům v Česku. Většina lidí volí kuřecí nebo krůtí maso, protože je lehčí než vepřové. Jenže existuje varianta, která je...

Návrat do starých časů. Ceny v Penny připomínají dobu před zdražováním

Nákupní horečka zachvátila Česko. Nový leták obchodního řetězce Penny odstartoval cenovou bitvu, v níž se zákazníci přetahují o zlevněné maso a máslo. Akce platná...

Podzim je nejlepším obdobím pro biohacking pleti

Právě teď začíná jedinečné období, kdy můžete svoji pleť zahrnout péčí. Zklidnit ji a vyživit, nechat ji odpočinou a celkově omladit. V létě si Vaše...

„Co mě nezabije, to mě posílí.“ Čtyři cesty, jak proměnit kritiky ve spojence

Slova mohou zranit, ale i posunout dál. Kritici nám nastavují zrcadlo, ve kterém někdy nechceme vidět svůj odraz. Pokud se naučíme číst mezi řádky,...

Čeští důchodci objevují nečekaný trik. Levnější menu stačí vyjednat úsměvem

V některých restauracích v Česku mohou senioři dostat levnější menu nebo drobný bonus, aniž by o tom visela jediná cedule. Stačí se zeptat a...

Tři recepty z jehněčího masa, které si zamilujete

Jehněčí maso je v mnoha zemích považováno za delikatesu. Je jemné, šťavnaté a má lehce nasládlou chuť, která se krásně doplňuje s bylinkami, česnekem...

Jak se po létě dostat zpět do formy: 10 tipů pro efektivní návrat ke cvičení

Léto plné grilování, zmrzliny a odpočinku je u konce a s ním i pocit, že pravidelný trénink je vzdálenou vzpomínkou. Cítíte se bez energie...

Drobné proměny domova, které zlepší náladu. A to bez bourání či přehánění

Atmosféra domova nevzniká výběrem nábytku, ale drobnými gesty, která odrážejí naši každodennost. Není třeba investovat jmění, měnit dispozice ani listovat katalogy. Někdy stačí přesunout...

Jak se zbavit žmolků na oblečení? Pomůže trik z TikToku

Bez houbičky na nádobí si většina domácností neumí představit kuchyň. Ale věděli jste, že tahle obyčejná pomůcka se dá využít i úplně jinak než...

Program ANO počítá s důchodovou revolucí. Kdo si polepší nejvíce?

Hnutí ANO zveřejnilo důchodové priority pro podzimní volby. Chce zastropovat důchodový věk na 65 letech, rozšířit možnosti předčasného důchodu a přidat výraznější valorizace pro...

Povislá víčka nejsou problém. Vizážisté radí jednoduchá řešení

Správné líčení dokáže s povislými víčky zázraky. Díky hře světla, stínu a několika osvědčeným trikům působí oči větší, otevřenější a výrazně mladší. Obočí jako rám...

Máte rádi sýry? Tak to vás jistě zaujmou tyto tři pokrmy

Ačkoliv existují lidé, kteří sýry přímo nenávidí, většina z nás si bez nich neumí svůj jídelníček představit. Navíc jsou nesmírně variabilní. Můžete z nich...

Slunce, které nikdy nezapadá. Proč se v Norsku nemůže spát

Za polárním kruhem nevládne tma, ale nepřetržité světlo. Slunce se tam v létě neztrácí za obzorem a přepisuje lidské vnímání času, těla i duše....

Jak na zářivě bílé ponožky? Zkuste trik, který funguje lépe než drahé prostředky

Bílé ponožky jsou krásné jen do chvíle, než je párkrát obujete a hodíte do pračky. Záhy ztratí svou sněhovou barvu, začnou šednout nebo žloutnout...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3