Mýty o vydávání knih se hroutí aneb Nebojte se stát se spisovatelem

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Tištěná kniha představuje i v dnešním, často virtuálním nebo online světě, stále trvalou hodnotu. Proto je skvělou zprávou, že přestává platit, že v této úctě se těšící podobě vycházejí pouze díla uznávaných
a komerčně úspěšných autorů. Vlastní knihu může mít dnes každý z nás…
 

 

To, co se jevilo ještě před několika lety jako neuskutečnitelný sen, se díky současným možnostem, stalo realitou: k výrobě knihy v kvalitní vazbě, zkrátka takové, jakou známe z pultů knihkupectví, nepotřebujete prakticky žádné finanční prostředky a nemusíte ani vlastnit vydavatelství. Stačí mít připravený rukopis a zajít za správnými profesionály, kteří zajistí, že od vašeho zadání do momentu, kdy budete novotou vonící výtisk držet v rukou, uplyne neuvěřitelně krátká doba dvou týdnů. 

Za tímto malým zázrakem stojí koncept zvaný „Print on Demand“, který je založen na tom, že k tisku knihy dochází až v momentu objednání na e-shopu. Tento princip, který je už dobře známý v zahraničí, využívá digitálního tisku knih. Díky této technologii, lze vytisknout jakékoliv množství knih (třeba jen jednu jedinou),
a proto není potřeba vyrábět knihy na sklad a zároveň jsou kdykoliv k dispozici ve skladu virtuálním.

Do České republiky přinesla tento koncept společnost Powerprint, která v roce 2020 spustila unikátní projekt Bookla, jenž tento jednoduchý způsob vydání vlastní knihy nabízí. „Knihu může tímto způsobem vydat kdokoliv,
a to s minimálními náklady. Minulý rok jsme vydali pomocí principu Print on Demand zhruba 150 titulů. Naši autoři většinou nechtějí oslovit velkého vydavatele, protože ekonomicky jim to nedává smysl. Vydáváme tituly nadšencům, fandů či specialistům z určitého oboru, kteří se chtějí podělit o své zkušenosti, dovednosti, znalosti
a názory. Další skupinou jsou prarodiče, kteří chtějí sdílet své vzpomínky s úzkou rodinou, nebo děti, které rády píší povídky nebo básničky atd.,“
vysvětluje Zdeněk Janovec, majitel společnosti Powerprint. 

 

Bookla s principem Print on Demand boří tyto mýty o vydání knihy: 

Mýtus č. 1: Vytištění knih je nákladná záležitost: 

Omyl! Například vytištění jedné knížky v pevných deskách o rozsahu 200 stran nestojí autora nic. Jak je to možné? Protože Bookla tiskne knihy až po objednání na e-shopu, takže za tisk platí kupující. Pokud je koncová cena knihy v e-shopu 249 Kč, autor dostane odměnu 75 Kč z každé prodané knihy. A po prodeji 300 ks je mu dokonce vrácen zalistovací poplatek, který je v tomto případě 3 860 Kč.

Mýtus č. 2: Vytištěné knihy musí být někde uskladněny: 

Opět omyl! Protože se knihy tisknou až po objednání a Bookla je odesílá rovnou kupujícímu, žádný sklad nepotřebujete. A pro svou potřebu si objednáte počet výtisků dle svého přání, což se týká například knih určených pro rodinné příslušníky nebo pro čtenáře z menšinových zájmových skupin. 

Mýtus č. 3: K vydání knih vlastním nákladem se uchylují jenom autoři, kteří neuspěli u klasických vydavatelství: 

A zase omyl: Tento způsob vydávání knih je přímo ideální pro každého, kdo chce mít celý proces pod kontrolou a nechce zbytečně platit vysoké provize velkoobchodu a zároveň chce bez počátečního investičního rizika na vlastním vydání opravdu vydělat. 

Mýtus č. 4: Vydání knihy pomocí konceptu Bookla znamená, že se nedostane na pulty knihkupectví a nemá tak šanci být prodávána „ve velkém“: 

Stále platí, že na pulty kamenných obchodů vede složitá cesta. Mimo jiné zaplatíte více než 55 % distributorovi a nemáte zajištěný marketing (pokud tedy nejste autor největších bestsellerů). Pokud vydáváte knihu sami pomocí Bookla, ušetříte spoustu peněz, které můžete vložit do marketingu. Navíc můžete oslovit své čtenáře sami napřímo, například přes sociální sítě. Vaše kniha bude díky Bookle kdykoliv k dispozici ve virtuální skladě, nikdy nebude vyprodaná.  

Mýtus č. 5: Kniha vydaná prostřednictvím konceptu Bookla není tak kvalitní: 

Díky současným technologiím dokáže Bookla vytisknout stejnou kvalitu knih, které jsou k dispozici na knižním trhu. 

Mýtus č. 6: Kdo vydává na Bookle, nevydělá žádné peníze: 

Říká se, že matematika je exaktní věda, takže nechme chvíli mluvit také čísla:

 

Autor, který prodal na Bookle 100 výtisků své knihy za jednotkovou cenu 299 Kč, vydělal 10 600 Kč.

Při prodeji 500 ks knih za cenu 330 Kč byl autorův zisk 82 500 Kč.

V případě prodeje 2 000 ks knih se bavíme o odměně 200 000 Kč a více s ohledem na prodejní cenu knihy. 

 

 

 

Reklama

Doporučujeme

Láska v létě: Jak rozkvést ve vztazích pod letním sluncem

Když letní vánek hladí tvář, srdce bije rychleji. Jak v létě 2025 posílit lásku a objevit její nové odstíny? Ponořte se do umění blízkosti. Když...

Nedokonalá, a přesto celistvá: Přestaň čekat na „až“ a dovol si žít v přítomném čase

Nečekej, až se všechno srovná. Až zhubneš, až se uklidníš, až získáš lepší práci. Život se odehrává právě teď, nikoli v podmínkách, které si...

Chcete udržet záclony v dobré kondici? Držte se těchto zásad

Záclony dávají našim domovům útulnost, lehkost i světlo. Jenže když přijde jarní úklid, často si s nimi nevíme rady. Po zimě bývají zašedlé, zažloutlé...

Malý večerní rituál: Jak se ztišit, poděkovat a usnout ve spojení se sebou

Večer bývá chvílí, kdy tělo zpomaluje, ale mysl zůstává v pohybu. Práce dozněla, svět se ztišil, ale vnitřní prostor zůstává naplněný nedořečeným. Možná ještě...

Radiokempy Frekvence 1 čekají čtyři poslední letní zastávky

Oblíbené Radiokempy Frekvence 1 vkročily do své závěrečné etapy a čtyři poslední kempy letos zažijí úžasnou atmosféru živého vysílání, koncertů, táboráku i moderátorského baru. „Radiokempy...

Navštěvují vaše záhony zajíci či jiní škůdci? Zbavte se jich pomocí elegantního triku

Jaro je pro zahrádkáře symbolem pro sázení předpěstované zeleniny, jako například špenátu, kedluben nebo ředkviček, a čekáme, jak porostou. Jenže naši úrodu může ovlivnit...

Touha bez studu: Proč ženská sexualita nemusí být tichá, skrytá ani vysvětlovaná

Není to jen o romantice, partnerství nebo fyzickém uspokojení. Touha je jazyk těla a duše. A když je umlčená, umlčuje se s ní i...

Soutěž o letní must‑have doplněk pro každou nicegirl od Niceboye!

Léto je ideální čas na aktivní životní styl! Ať už milujete běhání, jezdíte na kole nebo jste milovník přírody, chytré hodinky jsou rozhodně letní...

Místo, kde se dýchá jinak. Objevte jezero, které léčí klidem

Když se řekne Slovinsko, většina lidí si vybaví Bled. Jenže hned za rohem je jezero, které si zachovalo nedotčenou krásu, klid a duši přírody....

Zatočte s černou plísní ve spárách pomocí jednoduchého triku

Možná to znáte. Vybrali jste si krásné obklady do koupelny nebo kuchyně, jenže už po pár měsících vás začali trápit černé mapky mezi dlaždicemi....

Pocení, opalovák, dovolená. Proč pleť v létě protestuje?

Horko, vlhkost i slunce přetěžují pleť víc než zimní mráz. Tají póry, vysušují, zvyšují citlivost. Co dělat, aby se kůže v létě cítila dobře...

Léto v plném proudu – 5 tipů, co vše stihnout o prázdninách

Léto je v plném proudu a prázdniny nám přinášejí spoustu příležitostí k odpočinku, dobrodružstvím a novým zážitkům. Pokud hledáte tipy, jak si užít tyto...

Když vás zradí, nikdy nezapomenou. Tato znamení vrací úder s ledovým klidem

Zapomeňte na křik a dramatické scény. Tato znamení nezapomínají. A když přijde chvíle, vrátí vám vše s chirurgickou přesností. Ne každý se mstí nahlas. Někteří...

Chystáte se na piknik? Tři tipy, které vám zpříjemní pohodové posezení

Ačkoliv nám letos zatím počasí příliš nevychází, léto má spoustu z nás spojené s pikniky. Ať už se chystáš do parku s kamarádkami, na...

Parfém The Dream, druhá vůně od Osmanyho Laffity

Dopřejte si nejen na léto vůni inspirovanou exotickou Kubou, parfém The Dream od Asombroso, značky světoznámého návrháře kubánského původu Osmanyho Laffity. Parfém The Dream je...
Reklama
Reklama