Večeře v českých domácnostech? Hlavně jednoduše a s minimem námahy

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Jak jste na tom u vás, večeříte doma každý den? Pokud ano, tak jste na tom stejně jako více než polovina Čechů. Možná trochu překvapivé je, že jen 1 % z nás by nejraději povečeřelo jídlo z restaurace nebo z dovozu a vůbec si nevaří jen 6 % lidí. Zkrátka v Česku se večeří doma. A jak vypadá taková typická česká večeře? Jednoduché, rychlé a osvědčené jídlo.

I přes stále rostoucí popularitu donáškových služeb zůstávají Češi, hlavně při přípravě večeří, věrní domácím jídlům. Jak vyplynulo z průzkumu firmy Živina[1], 51 % lidí si večeři doma dopřává denně, dalších 38 % pak alespoň několikrát do týdne. A co je pro nás na večeři nejdůležitější? Hlavně jednoduchost a rychlost. Přitom to není ani tak o tom, že bychom vařit nechtěli, ale chybí nám čas, suroviny, nebo jsme zkrátka moc unavení po pracovním dni.

 

Teplá večeře? Alespoň několikrát do týdne

Večeře má být v našich očích jednoduchá, ale to neznamená, že bychom se měli na jídle šidit. Téměř polovina Čechů věnuje svůj čas přípravě teplé domácí večeře i několikrát do týdne, ostatní naopak sáhnou pro jednoduchost po té studené. “Snadno a rychle připravená večeře nemusí být vždy nutně synonymem k nekvalitní, možností je dnes už řada. My třeba nabízíme prakticky hotové omáčky ve sklenicích inspirované různými světovými kuchyněmi. Nemusíte tak obcházet řadu specializovaných obchodů, abyste sehnali ingredience. Stačí vám tři jednoduché kroky a večeři máte hotovou,” říká Martin Kudera, majitel a zakladatel firmy Živina, která se zaměřuje na výrobu kvalitních a výživných “jídel do skleničky”.

 

Na talíři zůstáváme věrni tradici

A co se na našich talířích objevuje nejčastěji? Stále jasně dominuje česká klasika, za ní následuje asijská
a italská kuchyně, k méně častým patří pak ta indická. To potvrzuje také Ondřej Dufek, produktový manager firmy Živina: “Vidíme to i na chuti našich zákazníků. Naprosto u nich vede třeba Pad Thai, Teriyaki nebo Hoisin omáčka
a rajčatová do těstovin. Roste zájem také o produkty z indické řady, letošní podzim představ
ujeme i novinku
v podobě českých klasik. Stavíme na jednoduchosti a rychlosti přípravy chuťově vyladěného jídla bez nároků na speciální suroviny nebo dlouhé vaření. Prostě obsah skleničky smícháte
s masem, tofu či zeleninou, přidáte přílohu a komplexní jídlo je na stole.”

 

Obecně jsme my Češi však, co se jídla týče, spíše konzervativní. Rádo experimentuje jen 18 % respondentů
z naší republiky. A jak ukázal průzkum firmy Živina, když už chceme být kreativnější, inspiraci, co vařit, většina hledá u kamarádů nebo známých, mezi mladými lidmi pak naprosto dominují sociální sítě.

 

 

 

[1] Výzkum byl realizován společností IPSOS mezi 1000 lidmi z celé České republiky. Respondenty tvořili ekonomicky aktivní dospělí lidé mezi 25-55 lety, procentuální zastoupení: ženy 50 %, muži 50 %. 

 

 

 

 

zdroj/foto: Živina

 

Reklama

Doporučujeme

Dopřejte dovolenou i své pleti a myslete v létě na hydrataci!

„Dehydratace se netýká jen suché pleti. Nedostatek vlhkosti může pociťovat i smíšená nebo mastná pokožka, které vlivem věku, UV záření a dalších aspektů už...

Bohemia Sekt ICE 0% nově i v menší lahvi

Dlouhé dny zalité sluncem, kdy se vzduchem nese smích a dobrá nálada, jsou jako stvořené k bezstarostné zábavě. Ať už se sejdete s přáteli na...

První na světě: Příběh naděje, vědecké odvahy a mezinárodní spolupráce

Cesta k nové naději Všechno začalo ve Spojených státech, kde lékaři čelili bezvýchodné situaci. Kvůli absenci vhodného dárce nebyla klasická transplantace kostní dřeně možná a...

Planteray opět zvolen nejvíc trendy značkou rumu

Profesionálové i spotřebitelé se u alkoholu stále více zajímají o původ, kvalitu, řemeslné zpracování a příběh za každou kapkou. Rum se tak stává sofistikovanou...

Děti a pitný režim

Děti ale obecně důležitost správného pití nechápou a často se tak maminky marně snaží dětem vnutit skleničku vody navíc. Děti sice možná „vodu nerady, protože je fuj“, ale pití bublinkových minerálek a sladěných nápojů je v létě snad ještě nevhodnější, než kdy jindy.

DRUHÁ ŠANCE – Jak mě pouliční psi naučili žít

Když Niall Harbison prodal svoji úspěšnou reklamní agen­turu a odstěhoval se do Thajska, málem ho přemohly závislosti na alkoholu a drogách. Jednoho dne se probudil v nemocnici, na pokraji smrti, a uvědomil si, že musí něco změnit.

Dluží vám alimenty? Co s tím?

Těmito otázkami se zabývá Asociace neúplných rodin, která připravila petici s názvem Spravedlivé alimenty. Touto činností pomáhá předcházet obdobným problémům, které zažila
i paní Bára, která nám poskytla výpověď. Se svým mužem bojuje o alimenty na své dvě dcery už několik let.

Snímek F1: The Movie přivezl do kin adrenalin, rychlost, emoce a hollywoodský lesk

Hlavní hvězdou premiérového večera byl bez debat profesionální automobilový závodník Tomáš Enge, který se zapsal do historie jako první a dosud jediný Čech, který...

Do formy i do plavek

Plavková sezóna je tu. Pro mnohé z nás to znamená jediné. Co nejrychleji se přiblížit postavě a kondici, jaké si na léto představujeme. Než sáhnete...

Hamánek rozšiřuje svou piškotovou nabídku: Tip nejen na letní svačinku

Tradiční piškoty Hamánek, upečené podle léty ověřené receptury z těch nejkvalitnějších surovin, jsou po generace vyhledávanou pochoutkou. Jsou skvělou svačinkou pro děti i dospělé,...

Společnost dm spolu se svými zákazníky přispěla na řešení menstruační chudoby částkou více než 8 milionů Kč

Každá žena má právo na důstojný a komfortní průběh menstruace. Proto se společnost dm aktivně zasazuje nejen o snížení tabuizace, která téma menstruace obklopuje,...

Češi naskakují na evropský trend: dovolená v sousedních zemích zažívá boom

Zájem o zahraniční dovolenou zůstává mezi Čechy silný, zároveň se ale mění její charakter. Stále více lidí volí destinace, kam se dá pohodlně dojet...

Zvyšte svou šanci otěhotnět

Co snižuje možnost otěhotnět? Obezita Při větší nadváze nebo obezitě se nemusí ženě dařit otěhotnět. Důvod je jednoduchý, obézní ženy mívají zpravidla nepravidelný menstruační cyklus. Při snížení...

Don Papa Rum a MFF Karlovy Vary uvádí: Don Papa Premiere, oficiální drink Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary 2025

Značka Don Papa s potěšením představuje oficiální drink Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary 2025 - Don Papa Premiere. Prémiový filipínský rum, inspirovaný mýty, legendami
a příběhy skutečných lidí, zve návštěvníky festivalu k prožití jedinečného filmového okamžiku, a to z perspektivy hlavního hrdiny vlastního příběhu.

Zdravá svačinka vždy po ruce

Vyhrajte ovocné kapsičky Hamánek a Kapsáček navíc!
Reklama
Reklama