JAK PŘEŽÍT PRVNÍ (K)ROK? Pravděpodobně nejužitečnější kniha o samoživitelství tohoto roku!

Sdílet článek

Reklama
Reklama

347x245_obalka.inddJak přežít první (k)rok – to je název knihy, která je praktickým průvodcem nejrizikovějšího období samoživitelství.

Tato kniha je určena pro samoživitele, ale nejen jim. Slouží jako akutní pomoc, ale také jako prevence. 

Nejlépe knihu charakterizuje výrok iniciátorky vydání Ivany Tykač: „Je jako lékárnička. Nikdy nevíte, kdy ji budete potřebovat.” Publikace je ojedinělým počinem nejen svým tématem, protože samoživitelství je v knižní produkci stále ještě opomíjenou popelkou, ale především svou formou, protože kombinuje beletristický přístup a praktického průvodce problematikou.

Lidé si zpravidla roli sólorodiče nevybírají dobrovolně, pro většinu je to krok vynucený neudržitelností vztahu a člověk (v drtivé 90% většině žena) se ocitá na naprosto neznámé půdě. Kniha má ambici být pomocníkem právě ve chvíli, kdy člověk udělá onen první krok do neznáma. Autoři o ní říkají, že je to terapeutická práce v knižní podobě, protože v podstatě kopíruje terapeutický přístup, kdy klient nejprve vypráví svůj příběh a odpovědí mu je rada terapeuta.

Jádrem knihy je 7 modelových případů zpracovaných podle reálných příběhů 7 žen, které se s dětmi ocitly ve složité životní situaci. Klíčové momenty jednotlivých příběhů, na které lze zároveň poukázat jako na typické, jsou okomentovány odborníky z různých oborů (psycholog, psychoterapeut, právník, finanční poradce, sociolog apod.), včetně rad a tipů, jak se s danou situací vypořádat. Na závěr je pak uveden výběr důležitých a užitečných kontaktů, které se mohou v krizové situaci hodit.

594x841_Kniha_W4W_02.inddVydání knihy iniciovala a financovala obecně prospěšná společnost WOMEN FOR WOMEN, založená Ivanou a Pavlem Tykačovými. A proč kniha vznikla? „Kniha je vlastně velmi logickým vyústěním naší práce. V naší obecně prospěšné společnosti WOMEN FOR WOMEN, pomáháme ženám, především samoživitelkám, vyrovnat se s novou životní situací. Jejich problémy se často opakují a proto jsme hledali formu, jak zprostředkovat odpovědi na tyto otázky i těm, kdo se s námi nemohou spojit nebo se prostě bojí zeptat. Přišlo nám, že forma knihy je tím nejlepší způsobem, jak to udělat.“ Říká Ivana Tykač, ředitelka společnosti.

Vydání knihy je pouze jednou z mnoha aktivit obecně prospěšné společnosti WOMEN FOR WOMEN, která pomáhá především matkám s dětmi v tíživé situaci, ale stojí také například za úspěšným projektem Obědy pro děti. Ten pro změnu pomáhá dětem, jejichž rodiče jim z nejrůznějších důvodů nejsou schopni platit školní obědy. W4W_Kniha_Banner_745x100_1

Poznámka redakce: již brzy s námi můžete vyhrát v soutěži 3 výtisky knihy PRVNÍ (K)ROK!

Reklama

Doporučujeme

Věda potvrzuje léčivé účinky spánku pod širákem. Stačí jediná noc

Možná to zní jako dobrodružství pro skauty, avšak realita je prozaičtější. „Lidé zapomněli, jak vypadá opravdová tma,“ upozorňují odborníci ze Sleep Health, podle nichž...

Body Restore – Proměňte svou sprchu v domácí wellness

V dnešní uspěchané době, kdy se stres stal běžnou součástí života, hledáme způsoby, jak na chvíli zpomalit a dopřát si klid i doma. Aromaterapie...

Jak probíhá návrat ze sekty: Odborníci, kteří vrací rodinám ztracené děti

Zvoní telefon a na druhém konci se ozývá zoufalý rodič, jehož dítě se chystá odevzdat život i celoživotní úspory samozvanému prorokovi kdesi v Austrálii....

Mytí oken bez námahy: S jednoduchým trikem ušetříte čas i peníze

Většina lidí bere mytí oken jako nutné zlo, jež zabere hodiny námahy a stojí spoustu peněz za profesionály. Jenže opak je pravdou. Křišťálově čistého...

Vyhrajte jeden ze tří balíčků Rituals

Dopřejte si okamžiky klidu a harmonie s luxusní péčí od Rituals. Každý produkt značky vznikl s cílem proměnit každodenní rutinu v smysluplný rituál –...

Vánoční inspiraci nabízí BIOBAY – spojení luxusu, přírody a umění

Kolekci od španělské značky MAISON OLER, kde se vůně mění v umění nabízí výhradní distributor BIOBAY. Ručně foukaný difuzér, prémiové esenciální oleje a designové...

Jak udržet banány čerstvé 26 dní? Obyčejná sklenice udělá zázrak

Koupíte krásně žluté banány a než se nadějete, zdobí je hnědé skvrny a měkká dužina končí v koši. Tomuto scénáři se však dá vyhnout....

Brána do pískovcového ráje: Objevte krásu Českého Švýcarska

Stojíme na křižovatce u Hřenska, kde se silnice dělí na směr k německému hraničnímu přechodu Schmilka a do centra obce. Zdejší parkoviště je ideálním...

Meteoroložka Dagmar Honsová prozradila, jaká je šance na bílé Vánoce

Vzpomínáte si ještě na tu kouzelnou atmosféru, kdy krajinu pokryl bílý samet a na Štědrý večer se tiše snášely vločky? Není divu, pokud ne....

Moravský Krumlov: Poklad, který nezaostává za slavnějším jmenovcem

Nejeden z vás jistě navštívil Český Krumlov, nebo se tam teprve chystáte. A je vám zřejmě známo, že Krumlovy najdeme na mapě hned dva:...

Mikulášská nadílka nemusí být plná cukru,zkuste to letos trošku jinak

Návštěva Mikuláše, čerta a anděla patří v tuzemsku mezi nejoblíbenější předvánoční tradice. Většina dětí se na kouzelnou trojici těší už týdny dopředu, především pak...

Mikulov: Historie, víno a příroda v srdci Jižní Moravy

Mikulov je malebné městečko s přibližně 7,5 tisíci obyvateli, ležící pouhých 50 km od Brna. Návštěvníky okouzlí historií architektonických památek a krásou okolní přírody,...

Jak zkrotit večerní chutě a přejídání: proč vznikají a jak s nimi pracovat efektivněji

Večerní chutě jsou jedním z nejčastějších problémů, se kterým se lidé potýkají. Možná to znáte i Vy: celý den máte pocit, že se držíte,...

Nová aplikace Senior Pas šetří stovky korun. Stačí vám věk 55 let

Zahoďte staré papírové kartičky a strach, že jste slevu zapomněli doma. Pro lidi nad 55 let přichází revoluce v podobě mobilní aplikace Senior Pas,...

Ottie představuje tajemství korejské krásy

Korejská kosmetika se stala celosvětovým fenoménem díky jedinečnému spojení moderní vědy, přírodních ingrediencí a filozofie rovnováhy. Neslibuje zázraky přes noc, ale nabízí dlouhodobě zdravou, hydratovanou...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3