Recenze: The Descendants/Děti moje

Vaše dvě dcery vás viní z nedostatku pozornosti a rozhodně vám těžkou životní situaci neulehčují. A vy sám si uvědomujete, jak moc jste v mnoha ohledech zklamal svojí rodinu i sebe samého. Je třeba nést následky svým minulých rozhodnutí a čelit přítomnosti valící se na v

Vaše dvě dcery vás viní z nedostatku pozornosti a rozhodně vám těžkou životní situaci neulehčují. A vy sám si uvědomujete, jak moc jste v mnoha ohledech zklamal svojí rodinu i sebe samého. Je třeba nést následky svým minulých rozhodnutí a čelit přítomnosti valící se na vás ze všech stran.

Recenze: The Descendants/Děti moje

Právník Matt King, specializující se na transakce nemovitostí; správce rozlehlého, lidskou rukou téměř nedotčeného rodinného pozemku nacházejícího se na ostrově Kaui, je velice vytížený muž, který sám sebe označuje jako záložního rodiče. Na svoje dvě dcery nemá čas, a tak, když jeho milovaná žena upadne do komatu po úrazu na lodi, zjišťuje, že neví, jak s nimi jednat. Starší, velice problematická Alex se po nehodě svojí matky vrací ze soukromé internátní školy, kam byla poslána vyřešit si svoje problémy s drogami, aby pomohla Mattovi starat se o mladší, divokou, prostořekou Scottie, zatímco Matt řeší velice důležité rozhodnutí o prodeji rodinného pozemku. Aby toho nebylo málo, dozvídá se Matt, že mu jeho žena byla nevěrná, což hází ošklivé světlo na celý jejich společný život. Lékaři nevěří, že se z komatu probere a Elizabeth si nepřála být udržována uměle při životě, kdyby podobná situace nastala.  Truchlící, zdrcený, naštvaný Matt je nucen podívat se pořádně do zrcadla a připustit si, že není až tak spokojen s tím, co vidí. Rozhodne se, bok po boku se svými dcerami, pátrat po identitě milence, kterého i když by nejraději zabil, chce informovat o tom, že jeho milenka umírá.

Premiéra filmu byla 19. 1. 2012.

Recenze: The Descendants/Děti moje

Příběh plný rozsáhlé škály lidských emocí režíroval Alexander Payne, známý filmem Bokovka

(ve kterém si George Clooney chtěl zahrát, ale byl Alexandrem odmítnut jakožto nevhodný a moc známý). Když se ale rozhodovali (spolu s autorkou stejnojmenné románové předlohy Kaui Hart Hemmings) koho obsadit do role Matta Kinga, oba se shodli, že George Clooney bude pro tuto roli nejlepší. A ani jeden určitě nepochybil. George je v roli Matta absolutně skvělý.

Alexander Payne nám ukázal Havaj z pohledu člověka, který na ostrově žije a vnímá jej očima každodennosti, takže scény nejsou přeromantizované a doplňují tak přirozeně atmosféru celého příběhu. Stejně tak soundtrack k filmu, složený z domorodé hudby, přesně zapadá do dramatu odehrávajícímu se na plátně.

Bohužel, i přes tu všechnu chválu, musím konstatovat, že jsem ve filmu neobjevila jedinou zajímavou myšlenku, nic originálního, nic překvapivého, nic moudrého, co už jsem někde neviděla nebo neslyšela. Což je veliká škoda. Ale i když snímek není ničím výjimečný, jak se píše ve většině recenzí, kvůli Clooneyho výkonu stojí za to. Byl tak dobrý, že se mu dokonce podařilo překrýt svoje charisma a vy jste zapomněli, že je to TEN Clooney a koukali se jen a pouze na zoufalého muže, který neví kudy kam; má vztek na milovanou ženu, která umírá a rád by si to s ní vyříkal, ale to nepůjde. Dcery mu lezou krkem a ještě do toho všeho má práce nad hlavu a celé dny chodí oblečený do příšerných havajských košil, což je po většinu času jediná výraznější připomínka toho, kde se tento snímek odehrává.

USA 2011

Drama, komedie

Režie: Alexander Payne