Naučte se správně mluvit se svými podřízenými

Naučte se správně mluvit se svými podřízenými

Občas se možná zastavíte a bádáte potom, jak to, že vedoucího z jiného oddělení lidé absolutně zbožňují. Proč ale vás ne? Poradíme vám, jak začít správně komunikovat s lidmi. V práci pravděpodobně zažíváte různá období. Jen málo kdo se vyhne stresu. Natož k


Občas se možná zastavíte a bádáte potom, jak to, že vedoucího z jiného oddělení lidé absolutně zbožňují. Proč ale vás ne? Poradíme vám, jak začít správně komunikovat s lidmi.

zaměstnanci komunikaceV práci pravděpodobně zažíváte různá období. Jen málo kdo se vyhne stresu. Natož když na něj začne šéf nepříjemně dupat a dorážet. Každý se ale může naučit zdvořilému a přitom asertivnímu chování.

I v práci byste měli poprosit a poděkovat

Když své podřízené o něco žádáte, umíte je poprosit a zároveň jim poděkovat? Že vás to ještě nenapadlo? Zdvořilost je to, co by mělo v základu z pracovního vztahu vyplývat. Můžete sice tvrdit, že lidé jsou za svou práci finančně odměňování, avšak nejspíš budete překvapeni, kolik nadšení pouhá dvě slova mohou přinést.

Dejte najevo, že posloucháte

Když za vámi zaměstnanec či podřízený přijde s jakýmkoliv problémem, měli byste ho v první řadě vyslechnout. I když s ním nesouhlasíte, neznamená to, že byste mu neměli věnovat pozornost. Najděte věty, které mu dají najevo, že ho vnímáte, že se dokážete vžít do jeho role a také se ho zeptejte, jak by situaci řešil on sám. Pak s ním můžete a nemusíte, podle vašich možností a pravidel, probrat hlouběji daný problém a nastínit mu, jak ho budete řešit vy. Dáte mu tím najevo i svou důvěru, což ho určitě povzbudí.

Chvalte

Nejenom plat je to, co za odvedenou práci očekáváme. Snad každému se líbí, když ho za dobře odvedenou práci někdo pochválí. Ve velkých firmám se však později chválí již jen za ty největší projekty a často jen krátkodobě. Naučte se pochválit i menší snahu a dejte svému kolegovi, či podřízenému najevo, že odvedl kus dobré práce.

Nasměřujte své podřízené potřebným směrem

Když zjistíte, že někteří zaměstnanci nepracují tak, jak byste si představovali, musíte jim nastínit, co od nich očekáváte. Jestliže zjistíte, že na danou práci nemají dostatek vědomostí a zkušeností, je nezbytné zaplatit jim potřebná školení a posunout je tak na místo, kde je potřebujete mít. Nebojte se za svými lidmi přijít a říct jim: „Nejsem úplně spokojený, jakým způsobem svou práci děláš. Domluvil jsem ti proto školení, abychom mohli zapracovat na systému, se kterým se ti bude lépe dělat.“ Je vhodné poslouchat svůj tón, jelikož nepříjemné situace můžete řešit i v klidu.

I šéf by měl umět přiznat chybu

Obvykle to funguje právě naopak. Když šéf udělá chybu, ihned si všichni vybavíme zákon padajícího „systému“. Proč by také šéf měl přiznat, že pochybil? Aby si udržel tvář i důvěryhodnost! Není nic špatného na tom udělat chybu, to se snad z času na čas každému z nás, horší je však ego, které se ji snaží potlačit a nejlépe vůbec nevidět. Tím, že naznačíte svým lidem, že jste chybu udělal, v jejich očích opravdu stoupnete. A když navíc blesku rychle přijdete s nápravným řešením, ještě vám zatleskají.

foto: pinterest.com