Olympijské zajímavosti, které by měl znát každý správný fanoušek

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Nejmenší olympijské město

Počátek známých olympijských her se datuje až do doby před více jak sto lety. Za tu dobu prošly oblíbené závody mnoha proměnami a stejně tak se měnila i hostující města, ve kterých se sportovní akce konala. Celkem se přesunula 47 krát a ze všech míst, kde se celosvětová podívaná odehrávala, je letošní olympijský hostitel jedním z nejmenších. Asijskou oblast Pchjongčchang obývá necelých 45 tisíc obyvatel a 84 % její plochy tvoří hory s průměrnou výškou 750 metrů nad mořem. Mezi zasněženými vrcholky se olympionikům nejspíš zalíbilo, do Jižní Koreje se totiž v rámci celosvětových her podívají již po druhé. Prvním hostitelským městem byl milionový Soul, který je od letošního Pchjongčchangu vzdálený necelých 200 km. Pořadatelé mysleli na všechno, a před začátkem her zahájili mezi sportovní oblastí a hlavním městem výstavbu vysokorychlostní vlakové trati, která dvou set kilometrovou vzdálenost zkrátí na necelou hodinu jízdy.

Štěstí přeje připraveným

Na světovou sportovní událost se nepřipravují pouze sportovci. Za hladký průběh her, které zaberou téměř celý únor, ručí především hostitel. Jihokorejský Pchjongčchang se do přípravy pustil naplno. Součástí každých olympijských her jsou samozřejmě také maskoti, kteří nebudou chybět ani zde. Jedním z nich je bílý tygr Suhorang. Ten vychází z jihokorejské mytologie, symbolizuje důvěru a sílu a tamní obyvatelé jej nazývají také ochranným tygrem. Suhoranga pak dále doplní medvěd Pandabi, oficiální maskot zimní paralympiády. Kromě dvou zvířat budou sportovce podporovat i zástupy fanoušků, pro které nechali pořadatelé vybudovat pětiúhelníkové hlediště s 35 000 sedadly. Využito bude však nejspíše jen při ceremoniálech při zahájení
a ukončení olympiády.

Medaile inspirované dřevem

Pro vítěze si Jižní Korea připravila speciálně vyrobené medaile,
které pochází z dílny renomovaného designéra Lee Suk-wooa.
Při jejich výrobě se inspiroval tradicí a kulturním duchem hostující země. Přední strana kovových ocenění je pokryta diagonálně vrásčitou texturou, která má symbolizovat svraskalou kůru staletých stromů a dynamickou historii olympijských her. Na celosvětovou sportovní událost odkazuje také známá značka pěti propojených kruhů vyražená v horní polovině medailí a vyšitá na stuhách, na nichž ocenění visí. K výrobě závěsných pentlí využili designéři tradiční korejskou tkaninu gapsa.

 

V kůži reprezentanta

Ať už přijedete podpořit sportovce přímo do Jižní Koreje, nebo jim budete držet palce u televizních obrazovek, nejspíš nikdy neucítíte takový tlak. Vžít se do jejich kůže je těžké. Nejen že jsou pod velkým tlakem před závodem, ale olympijské hry jsou často vrcholem sezóny a kariéry, k němuž sportovci ladí formu dlouhé měsíce. Přípravě musí samozřejmě přizpůsobit i svůj jídelníček Mezi obecně oblíbené potraviny patří například banány, proteinové tyčinky, oříšky či obyčejné brambory. Známým prohřeškem sportovců jsou želatinové bonbony. Pochutnat si na nich můžete i vy, třeba na oblíbených HARIBO Goldbären. Ty obsahují medvídky šesti lahodných ovocných příchutí, kterými jsou pomeranč, citron, jahoda, jablko, malina a ananas.

 

O společnosti HARIBO

Německá společnost HARIBO je rodinnou firmou, jejíž tradice sahá v současnosti již do třetí generace. Zakladatel firmy, Hans Riegel senior, nechal zapsat svou společnost HARIBO GmbH & Co. KG do obchodního rejstříku
v německém Bonnu 13. prosince 1920. Označení HARIBO je akronymem slov HAns RIegel BOnn. Synové zakladatele, Dr. Hans Riegel († 15. října 2013) a Paul Riegel († 2. srpna 2009), převzali společnost po smrti svého otce v roce 1946. „Tančící medvídek“, vytvořený zakladatelem Hansem Riegelem seniorem, je dnes společně s proslulým ZLATÝM MEDVÍDKEM (GOLDBÄR), již kultovní figurkou značky HARIBO. Společnost HARIBO je světovou jedničkou na trhu v segmentu želatinových a lékořicových cukrovinek. Denně vyrobí až 100 milionů ZLATÝCH MEDVÍDKŮ. Trvalá podpora značky, nejvyšší možná kontrola kvality a důvěra spotřebitelů – to jsou základní stavební prvky úspěchu firmy, která dnes vyrábí své produkty v 15 továrních závodech po celé Evropě. Celosvětově firma zaměstnává na 7.000 zaměstnanců. Od poloviny třicátých let dodnes jsou produkty HARIBO prezentovány známým sloganem: „HARIBO chutná malým, stejně tak i dospělým“.

Další informace najdete na: www.haribo.com

Reklama

Doporučujeme

Každý jsme originál: Podle kterých znaků poznáte, že jste opravdu výjimeční?

Na světě neexistují dva naprosto stejní lidé. Každý z nás má něco, co ho odlišuje od ostatních, ať už je to způsob myšlení, pohled...

Průkopnice OnlyFans Valérie Holáková: Vydělala jsem miliony, chci být psycholožkou

Je průkopnicí OnlyFans v Česku, její matka řídí školu a ona sama chce být psycholožkou. Valérie Holáková známá jako Xholakys v Show Jana Krause...

Hry s vaší myslí. Sedm taktik, kterými vás manipulátor dostane na dno

Nejprve přijde zmatek, pak snaha přizpůsobit se a nakonec beznaděj. Než vůbec získáte podezření, že žijete s manipulátorem, často už jste po uši ponořeni...

Muž pod tlakem: proč se uzavírá a co s tím může udělat partnerka

Na první pohled to možná nevypadá, ale i muži mají svoje těžké chvíle. Společnost od nich čeká sílu, výkonnost, úspěch a dokonalou kontrolu nad...

Kim Kardashianová promluvila o tetování své 12leté dcery: Nikdy jí tu kreativitu nevezmu

Falešné tetování na obličeji, piercing v nose a černé grillz. Dvanáctiletá North Westová svým vzhledem na TikToku vyvolala bouři a její matka Kim Kardashianová...

Svatomartinská vína 2025

Každý rok 11. listopadu netrpělivě vyhlížíme svatého Martina, který by měl podle tradice dorazit na bílém koni a symbolicky přinést první sníh. Pro vinaře...

Atelier JOCHA je ateliér s péčí první republiky v 21.STOLETÍ

Móda s profesionální péčí, postavená na základech tradičního řemeslného zpracování a moderního designu.V JOCHA vznikají pod rukama Kateřiny Jochové malé autorské kolekce, šité na...

Po svátcích s blízkými touží 88 % Čechů, někteří se však nemají na koho obrátit. Společnost dm v nové kampani vybízí k propojování

Jedineční jsme díky těm, kteří nás obklopují Nová vánoční kampaň společnosti dm připomíná, že opravdové kouzlo svátků netvoří dárky ani dokonalá výzdoba, ale lidé, se...

Hledání jistoty… Proč Češi v chaosu moderní doby dávají dětem prastará jména

Svět zrychluje, trendy se mění každou sezonu, přesto žebříčky popularity jmen v Česku zůstávají jako vytesané do kamene. Na vrcholu trůní Jakub, Jan, Anna...

Nový Predátor: Nebezpečné území přináší návrat legendy, která nikdy nezmizela

Sál pražského kina IMAX v Cinema City se 4. listopadu proměnil v dějiště premiéry filmu, který znovu probouzí napětí, jaké diváci znají už desítky...

Wilkinsonová: U Diddyho jsem nic zlého neviděla. V sídle Playboye to bylo nechutnější

Zatímco Sean „Diddy“ Combs stojí před soudem kvůli obvinění ze sexuálního obchodování na svých večírcích, jeho bývalá častá návštěvnice Kendra Wilkinsonová promluvila. Bývalá hvězda...

Karol Duchoň – Karči

Miroslav Graclík / Václav Nekvapil Výpravná celobarevná publikace Karči shrnuje a popisuje životní příběh zpěváka Karola Duchoně, a to na základě ověřených faktů, dobových souvislostí...

Češi mají jasno: Ke svatomartinské huse nejlépe ladí pivo – Pivovarnická společnost Heineken reaguje na rostoucí oblibu pivních speciálů a pro svatomartinské oslavy nabízí hned...

Pečení svatomartinské husy symbolicky otevírá předvánoční období, tedy čas výjimečných kulinárních zážitků. K tradičnímu podzimnímu menu neodmyslitelně patří i nápoj, který chuť jídla dokonale...

Orgasmus ve snu? Ano, i to se může stát

Mnoho žen o tom možná nikdy neslyšelo, jiné to znají z vlastní zkušenosti - probudit se s rychlejším tepem, zrychleným dechem a pocitem rozkoše....

Dcera Michaela Jacksona žaluje správce jeho pozůstalosti, rodina je prý v šoku

Dcera krále popu Paris Jacksonová zaútočila na správce otcovy pozůstalosti, obvinila je z plýtvání a označila je za „Čaroděje ze země Oz“. Rodinní zasvěcenci...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3