Češi sní o milionech. Jak by s nimi sami naložili, a přáli by je i ostatním?

Sdílet článek

Reklama
Reklama

 

Jaké je mít na účtu několik miliónu korun si představuje občas každý. Co považujeme za skutečné bohatství, jaká je hranice, kdy vnímáme někoho jako milionáře,
jak velkou moc penězům přisuzujeme a co bychom s nimi udělali, to vše odkryl průzkum společnosti Sazka. Z odpovědí jednoznačně vyplynulo, že ženy vidí bohatství spíše ve fungujících vztazích, spokojené rodině
a zdraví, muži naopak uvítají více svobody, moci se rozhodovat a méně pracovat.

 

Jaký je podle Čechů vlastně opravdový milionář?

Víc, než polovina lidí se domnívá, že opravdový milionář je životní šťastlivec. Ti z nás, kteří je vidíme optimisticky (55 %) věří v jejich pracovitost a vytrvalost, a naopak škarohlídi je častěji popisují jako namyšlené, nepoctivé, lakomé a povrchní. Ať je to jakkoliv, milionářem by chtělo být téměř dvě třetiny všech Čechů, přičemž mladí lidé ve věku 18–24 let po tom touží v celých 83 procentech. Jako poznávací znamení charakterizuje milionáře luxusní automobil, sestupně dle počtu milionů by to měly být vozy Rolls Royce, Ferrari a Lamborghini, následované značkami Mercedes a Porsche. Pokud jste hrdými vlastníky BMW, považuje vás za milionáře každý pátý, koho cestou minete.

 

Kolik milionů je ideál, kolik vám změní život a kolik splní sen?

Pro necelou polovinu odpovídajících není žádná výhra příliš vysoká. Ti, kteří uvedli konkrétní částku (55 %), pak za příliš vysokou výhru považují v průměru 240 milionů Kč. Ideální je výhra v průměru 37 milionů Kč. Výhru
do 5 milionů za ideální považuje 29 % lidí, těsně ji následuje částka v rozmezí 5-10 (ideální pro 28 %) a pro 27 % z nás se ideální výhra pohybuje ve výši 10-50 milionů korun. Přibližně každý šestý pak za ideální považuje výhru přesahující 50 milionů.

 

Jak bychom naložili s milionovými výhrami?

V případě výhry 10 milionů, polovina Čechů by nejdříve vyrazila na dovolenou
a 4 z 10 by to oslavili s rodinou či přáteli. Praktické záležitosti jako koupi nemovitosti nebo splacení dluhu by řešili až později. Po počátečním veselí by s výhrou nakládali obezřetněji, 8 z 10 by si jako rezervu uložilo průměrně třetinu výhry a více než polovina by peníze investovala do nového bydlení, na což by v průměru padlo 3,7 milionu.

 

Jak se chovají skuteční výherci milionů?

Výherce částky přesahující jeden milion korun je v 81 % případů muž. Tiket podává pravidelně dvakrát měsíčně. Většinou jsou ženatí (59 %) a mají 2 děti (48 %). 9 z 10 novopečených výherců věří, že jejich charakter výhra nijak nezmění. A téměř stejný počet by i nadále zůstal ve stávajícím zaměstnání. Překvapivé je, že pouhá 4 % výherců plánuje skončit v zaměstnání a chtějí se nadále věnovat práci v takové míře a náplni, co by jim dělala radost. Než zvítězíme přemýšlí 40 % lidí, že věnuje finanční obnos charitě. Pravda je ale jiná.  Ze skutečných výherců je to pouze 15 %.

 

  

Ověřeno, Češi nejsou závistiví!

Tři čtvrtiny lidí peníze druhým opravdu přeje. Zbytek Čechů, ve kterých se přeci jen závist probudí, bychom našli spíš mezi mladšími ročníky do 34 let věku. Tento fakt je psychologicky připisován sociálním sítím a „chlubením se“ na nich. Mladí lidé mají pocit, že všichni žijí pohádkový život, a snadněji pak propadají závisti. „Vliv sociálních sítí na mladé je opravdu obrovský. Závist se stává čím dál častějším problémem. To jde v ruku v ruce s prezentováním jen toho hezkého. Není lidské žít dokonalý život, bez jakýchkoliv problémů nebo překážek.
To vše vede k tomu, že si mladší generace myslí, že nejsnadnější cesta k dokonalému životu vede skrze velké množství peněz,“
komentuje situaci psycholog Dalibor Špok.

Průměrná částka, která by dokázala změnit život výherců, činí 11 milionů Kč, i s nižší by se však spokojilo 8 z 10 dotázaných. Lidem s vybudovaným zázemím, jimž zbývá přibližně 10 let do důchodu, by život změnila i výhra do 1 milionu.

Podle lidí z průzkumu, částka, která změní vaše sny ve skutečnost je průměrně považována 13 milionů, a abyste do konce života nemuseli pracovat, potřebovali byste vyhrát průměrně 97 milionů. Milleniálové by ovšem průměrně potřebovali stamiliony.

 

Plníme sny

Společnost Sazka pomůže k lepšími životu 275 novým milionářům. „V průměru generujeme 1 milionáře každý pracovní den. Denně pak vyplácíme více jak 100 000 výher. Tato čísla nám ukazují rostoucí zájem Čechů o loterie. Důvodem růstu mohou být zajímavé věcné ceny nebo mimořádná losování,“ říká ředitel komunikace Sazky Václav Friedman. Aby společnost mohla přesně demonstrovat opravdový počet výherců, připravila kampaň, ve které se zeptala reálných lidí z ulice, jak by naložili s potencionální výhrou. O čem sní tedy česká společnost můžete zjistit na webu www.275.cz.

Na stránkách www.275.cz můžete díky hlasování splnit sen jednomu šťastlivci. Stačí pokud do 8. března budete pravidelně hlasovat. Sen s největším počtem hlasů poté dostane od Sazky příspěvek 100 000 Kč na jeho uskutečnění. Odměna je připravena i pro tři hlasující, kteří dostanou 10 000 Kč. 

 

 

 

 

O průzkumech

Pro společnost Sazka a.s. zpracovala agentura NMS Market Research v lednu 2019. Informace o skutečných loterních milionářích čerpá Sazka z anonymních dotazníků, které dostávají výherci při vyzvednutí výhry.

 

O společnosti SAZKA a.s.

SAZKA a.s. je největší a nejstarší loterijní společnost v České republice s cca 95% tržním podílem na trhu loterií. Hlavními loterijními produkty společnosti jsou číselné loterie s nejznámější hrou Sportka. Kromě číselných loterií jsou v produktové nabídce stírací losy, sportovní kurzové sázky a rychloobrátkové hry. Druhým pilířem jsou neloterijní služby, zejména největší mobilní virtuální operátor v České republice SAZKAmobil, dobíjení mobilních telefonů a zprostředkování plateb za služby a zboží nebo prodej vstupenek. Své produkty poskytuje SAZKA a.s. jednak prostřednictvím unikátní prodejní sítě s více než 7400 prodejními místy rozmístěnými po celé České republice, a zároveň na internetové stránce www.sazka.cz, kde mohou zákazníci hrát své oblíbené hry online. SAZKA a.s. je součástí mezinárodního loterního holdingu Sazka Group (patří sem rovněž podíly v řecké loterii OPAP, italském Lotto a rakouských Casinos Austria).

Více na www.sazka.cz

 

 

Reklama

Doporučujeme

Válka o peněženky seniorů: Predátorské firmy proti zranitelným důchodcům

Slibují úlevu od bolesti a spánek jako v bavlnce, místo toho ale zanechají jen prázdný účet a pocit studu. Podvodníci s takzvanými zázračnými polštáři...

Telecí řízek? Chutnější a zdravější volba než kuřecí nebo krůtí

Řízek patří k nejoblíbenějším jídlům v Česku. Většina lidí volí kuřecí nebo krůtí maso, protože je lehčí než vepřové. Jenže existuje varianta, která je...

Návrat do starých časů. Ceny v Penny připomínají dobu před zdražováním

Nákupní horečka zachvátila Česko. Nový leták obchodního řetězce Penny odstartoval cenovou bitvu, v níž se zákazníci přetahují o zlevněné maso a máslo. Akce platná...

Podzim je nejlepším obdobím pro biohacking pleti

Právě teď začíná jedinečné období, kdy můžete svoji pleť zahrnout péčí. Zklidnit ji a vyživit, nechat ji odpočinou a celkově omladit. V létě si Vaše...

„Co mě nezabije, to mě posílí.“ Čtyři cesty, jak proměnit kritiky ve spojence

Slova mohou zranit, ale i posunout dál. Kritici nám nastavují zrcadlo, ve kterém někdy nechceme vidět svůj odraz. Pokud se naučíme číst mezi řádky,...

Čeští důchodci objevují nečekaný trik. Levnější menu stačí vyjednat úsměvem

V některých restauracích v Česku mohou senioři dostat levnější menu nebo drobný bonus, aniž by o tom visela jediná cedule. Stačí se zeptat a...

Tři recepty z jehněčího masa, které si zamilujete

Jehněčí maso je v mnoha zemích považováno za delikatesu. Je jemné, šťavnaté a má lehce nasládlou chuť, která se krásně doplňuje s bylinkami, česnekem...

Jak se po létě dostat zpět do formy: 10 tipů pro efektivní návrat ke cvičení

Léto plné grilování, zmrzliny a odpočinku je u konce a s ním i pocit, že pravidelný trénink je vzdálenou vzpomínkou. Cítíte se bez energie...

Drobné proměny domova, které zlepší náladu. A to bez bourání či přehánění

Atmosféra domova nevzniká výběrem nábytku, ale drobnými gesty, která odrážejí naši každodennost. Není třeba investovat jmění, měnit dispozice ani listovat katalogy. Někdy stačí přesunout...

Jak se zbavit žmolků na oblečení? Pomůže trik z TikToku

Bez houbičky na nádobí si většina domácností neumí představit kuchyň. Ale věděli jste, že tahle obyčejná pomůcka se dá využít i úplně jinak než...

Program ANO počítá s důchodovou revolucí. Kdo si polepší nejvíce?

Hnutí ANO zveřejnilo důchodové priority pro podzimní volby. Chce zastropovat důchodový věk na 65 letech, rozšířit možnosti předčasného důchodu a přidat výraznější valorizace pro...

Povislá víčka nejsou problém. Vizážisté radí jednoduchá řešení

Správné líčení dokáže s povislými víčky zázraky. Díky hře světla, stínu a několika osvědčeným trikům působí oči větší, otevřenější a výrazně mladší. Obočí jako rám...

Máte rádi sýry? Tak to vás jistě zaujmou tyto tři pokrmy

Ačkoliv existují lidé, kteří sýry přímo nenávidí, většina z nás si bez nich neumí svůj jídelníček představit. Navíc jsou nesmírně variabilní. Můžete z nich...

Slunce, které nikdy nezapadá. Proč se v Norsku nemůže spát

Za polárním kruhem nevládne tma, ale nepřetržité světlo. Slunce se tam v létě neztrácí za obzorem a přepisuje lidské vnímání času, těla i duše....

Jak na zářivě bílé ponožky? Zkuste trik, který funguje lépe než drahé prostředky

Bílé ponožky jsou krásné jen do chvíle, než je párkrát obujete a hodíte do pračky. Záhy ztratí svou sněhovou barvu, začnou šednout nebo žloutnout...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3