Šedesátiny ve znamení pestrosti. Oblíbená postavička předává zprávu o lepším světě

Sdílet článek

Reklama
Reklama

V letošním roce oslaví kulaté narozeniny dívka, která jako by s přibývajícími roky nestárla. Ale že by zůstávala v průběhu dekád zcela bez změny, to se rozhodně říct nedá. Vystřídala účesy, odstíny vlasů, barvu pleti i nespočet kostýmů a outfitů. Také v profesním životě se nedržela vůbec při zemi, její kariéra nabrala co chvíli jiný směr. Během svého pestrého života vystřídala více jak 200 povolání. Řeč je pochopitelně o panence Barbie, která 9. března oslaví 60 let své existence. V tento den bude probíhat oslava i na televizní stanici Minimax, která odstartuje celý měsíc s těmi nejlepšími filmy a seriály pro všechny fanynky kultovní panenky Barbie. #barbieday

 

Úspěšná hned od začátku

Barbie nebyla nikdy hračkou, která by jako odhozený kus plastu po chvíli skončila v koutě. Naopak, stala se velmi žádanou. Už v roce 1959, ve kterém se Barbie představila světu, bylo v Americe prodáno neuvěřitelných 350 000 panenek. Jedním z důvodů úspěšného startu bylo poselství, které je od prvního roku s panenkou spojováno. Vybízí k nezávislosti a plnění vlastních snů. Myšlenku, že dívky mohou samostatně myslet i jednat, nadělila oblíbené panence do vínku její tvůrkyně Ruth Handler. Z dnešního pohledu se to tak nemusí jevit, ale v padesátých letech to byl značně provokativní přístup.

Větší ochota naslouchat

V průběhu let se Barbie vyvíjela tak, aby lépe reflektovala svět, ve kterém dívky opravdu žijí. Důležitý zlom nastal v roce 2016. Společnost Mattel zareagovala na výhrady kritiků, které se týkaly nereálných proporcí panenky.
Na svou výšku až příliš hubená Barbie vysílala zprávu, která v 21. století neladila se zdravějším přístupem k vlastnímu tělu. Proto přišly na svět panenky různých postav, mezi nimi i jedna alespoň trochu plnějších tvarů. Změnu vyvolala větší ochota naslouchat rodičům, kteří stále více přemýšlí nad výchovou svých ratolestí. Důkazem pokračování v moderním přístupu je v sezóně 2019 Barbie na vozíku nebo panenka
s odnímatelnou protézou.

 

Nové tváře

Panenka Barbie chce inspirovat malé holčičky k velkým věcem. Proto si na pomoc v průběhu let přizvala silné osobnosti. Vznikaly tak panenky Marilyn Monroe, Heidi Klum nebo Elizabeth Taylor. Krom slavných osobností ze světa filmu či módy, se světu představily i panenky, které reprezentují úspěšné ženy i v jiných odvětvích. Svoji podobu proto získala malířka Frida Kahlo, matematička Katherine Johnson nebo boxerka Nicola Adams. Nové panenky vznikají s tou největší pečlivostí, proto počty jejích příznivců po celém světě neustále rostou a přibývá také oddaných sběratelů.

 

Panenka Barbie v číslech

Sběratelka Bettiny Dorfmann je majitelkou Největší sbírky čítající více jak 15 000 panenek.

Nejrychlejší styling předvedla Catherine Lomas, která stihla panenku obléct za 28.87 sekund.

V aukci byla v roce 2010 vydražena Nejdražší panenka Barbie za 5, 5 mil. Kč.

Totally Hair Barbie z roku 1992 je s více než 10 miliony prodanými kusy Nejúspěšnější edicí.

Vytvoření nového designu panenky zabere neskutečných 12–18 měsíců.

 

Příběhy panenky Barbie

S kultovní panenkou se už dávno nesetkávají její příznivci pouze na pultech obchodů, po roce 2000 vznikl nespočet filmů a televizních seriálů. Čeští diváci mohou s oblíbenou hrdinkou prožívat její dobrodružství na televizní stanici Minimax. Hlavní poselství, které moderní Barbie z televizních obrazovek předává, je důležitost vnitřní krásy a možnost splnění vlastních snů. Do roku 2020 by se navíc měla Barbie dočkat i hraného filmu
a zazářit tak na stříbrném plátně. Uchazeček o roli kultovní blondýny se vystřídalo víc, volba nakonec padla na herečku Margot Robbie.

Příběh panenky Barbie tak po šedesátce rozhodně nekončí.

 

Příležitost seznámit se s dobrodružstvím panenky Barbie budete mít 9. března odpoledne v animovaném seriálu, který vás provede jejím novým domem snů, představí vám i její početnou rodinu a kamarády.

  
Barbie DreamHouse Adventures 9. 3. na Minimaxu!

 

 

 

O AMC Networks International – Central and Northern Europe

AMC Networks International – Central and Northern Europe je součástí AMC Networks International, jednou z předních mezinárodních společnostní na poli televizního vysílání a distribuce tematických televizních stanic soustřeďujících se na Střední a Východní Evropu. Současné AMCNI – Central and Northern Europe portfolio čítá 12 televizních stanic ve čtyřech žánrech: sport: Sport1, Sport2, SportM, dětské: Minimax, Megamax, zábavně-vzdělávací: Spektrum, TVPaprika, Spektrum Home a filmové: AMC, Sundance Channel, Film Mánia, Film+ a Film Café. Obsah tematických stanic je vytvářen pro místní diváky, jazykové verze a trhy.  Je dostupný v celé řadě platforem včetně HD, služeb na vyžádání a verze pro mobilní telefony.

AMC Networks International (AMCNI) je globální divizí AMC Networks a dodavatelem uznávaných zábavních pořadů pro předplatitele ve více než 140 zemích a územích v Africe, Asii, Evropě a Latinské Americe. AMCNI zahrnuje jak globální značky Sundance Channel a MGM Channel, tak populární kanály s lokálním významem
a různorodým žánrovým zaměřením. Více informací najdete na www.amcnetworks.com/amcni.

 

O společnosti AMC Networks:

Společnost AMC Networks Inc. (NASDAQ: AMCX) se již více než 30 let věnuje produkci kvalitních filmů a pořadů, vlastní a provozuje několik populárních a oceňovaných značek v oblasti placené kabelové televize. AMC, IFC, SundanceTV, WE TV, a IFC Films produkují pořady, které jsou výrazné, zajímavé, kulturně relevantní a oslovující diváky napříč různými společenskými skupinami. Společnost také provozuje globální divizi, AMC Networks International. Více informací najdete na www.amcnetworks.com

 

Reklama

Doporučujeme

Mytí oken bez námahy: S jednoduchým trikem ušetříte čas i peníze

Většina lidí bere mytí oken jako nutné zlo, jež zabere hodiny námahy a stojí spoustu peněz za profesionály. Jenže opak je pravdou. Křišťálově čistého...

Vyhrajte jeden ze tří balíčků Rituals

Dopřejte si okamžiky klidu a harmonie s luxusní péčí od Rituals. Každý produkt značky vznikl s cílem proměnit každodenní rutinu v smysluplný rituál –...

Vánoční inspiraci nabízí BIOBAY – spojení luxusu, přírody a umění

Kolekci od španělské značky MAISON OLER, kde se vůně mění v umění nabízí výhradní distributor BIOBAY. Ručně foukaný difuzér, prémiové esenciální oleje a designové...

Jak udržet banány čerstvé 26 dní? Obyčejná sklenice udělá zázrak

Koupíte krásně žluté banány a než se nadějete, zdobí je hnědé skvrny a měkká dužina končí v koši. Tomuto scénáři se však dá vyhnout....

Brána do pískovcového ráje: Objevte krásu Českého Švýcarska

Stojíme na křižovatce u Hřenska, kde se silnice dělí na směr k německému hraničnímu přechodu Schmilka a do centra obce. Zdejší parkoviště je ideálním...

Meteoroložka Dagmar Honsová prozradila, jaká je šance na bílé Vánoce

Vzpomínáte si ještě na tu kouzelnou atmosféru, kdy krajinu pokryl bílý samet a na Štědrý večer se tiše snášely vločky? Není divu, pokud ne....

Moravský Krumlov: Poklad, který nezaostává za slavnějším jmenovcem

Nejeden z vás jistě navštívil Český Krumlov, nebo se tam teprve chystáte. A je vám zřejmě známo, že Krumlovy najdeme na mapě hned dva:...

Mikulášská nadílka nemusí být plná cukru,zkuste to letos trošku jinak

Návštěva Mikuláše, čerta a anděla patří v tuzemsku mezi nejoblíbenější předvánoční tradice. Většina dětí se na kouzelnou trojici těší už týdny dopředu, především pak...

Mikulov: Historie, víno a příroda v srdci Jižní Moravy

Mikulov je malebné městečko s přibližně 7,5 tisíci obyvateli, ležící pouhých 50 km od Brna. Návštěvníky okouzlí historií architektonických památek a krásou okolní přírody,...

Jak zkrotit večerní chutě a přejídání: proč vznikají a jak s nimi pracovat efektivněji

Večerní chutě jsou jedním z nejčastějších problémů, se kterým se lidé potýkají. Možná to znáte i Vy: celý den máte pocit, že se držíte,...

Nová aplikace Senior Pas šetří stovky korun. Stačí vám věk 55 let

Zahoďte staré papírové kartičky a strach, že jste slevu zapomněli doma. Pro lidi nad 55 let přichází revoluce v podobě mobilní aplikace Senior Pas,...

Ottie představuje tajemství korejské krásy

Korejská kosmetika se stala celosvětovým fenoménem díky jedinečnému spojení moderní vědy, přírodních ingrediencí a filozofie rovnováhy. Neslibuje zázraky přes noc, ale nabízí dlouhodobě zdravou, hydratovanou...

Pět nevinných frází, které zaručeně promění rozhovor v minové pole

Nejsou to hádky, co ničí vztahy, ale slova, která v nich zazní. Lidský mozek totiž reaguje na slovní útok rychleji než na racionální argument,...

Nová vlna podvodů: Umělá inteligence napodobuje hlasy vašich blízkých a krade miliony

Zvoní telefon, na videu vidíte svého vnuka v nouzi a on žádá o peníze. Zní to naléhavě. Jenže to není on. Umělá inteligence se...

Podzim v plné síle: jak dobít baterky, i když se dny krátí

Stejně jako podzim hýří barvami, můžete i vy sršet energií. Kombinace pošmourného počasí a brzké tmy sice často přináší únavu, ale existuje spousta drobných...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3