Mýty o vydávání knih se hroutí aneb Nebojte se stát se spisovatelem

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Tištěná kniha představuje i v dnešním, často virtuálním nebo online světě, stále trvalou hodnotu. Proto je skvělou zprávou, že přestává platit, že v této úctě se těšící podobě vycházejí pouze díla uznávaných
a komerčně úspěšných autorů. Vlastní knihu může mít dnes každý z nás…
 

 

To, co se jevilo ještě před několika lety jako neuskutečnitelný sen, se díky současným možnostem, stalo realitou: k výrobě knihy v kvalitní vazbě, zkrátka takové, jakou známe z pultů knihkupectví, nepotřebujete prakticky žádné finanční prostředky a nemusíte ani vlastnit vydavatelství. Stačí mít připravený rukopis a zajít za správnými profesionály, kteří zajistí, že od vašeho zadání do momentu, kdy budete novotou vonící výtisk držet v rukou, uplyne neuvěřitelně krátká doba dvou týdnů. 

Za tímto malým zázrakem stojí koncept zvaný „Print on Demand“, který je založen na tom, že k tisku knihy dochází až v momentu objednání na e-shopu. Tento princip, který je už dobře známý v zahraničí, využívá digitálního tisku knih. Díky této technologii, lze vytisknout jakékoliv množství knih (třeba jen jednu jedinou),
a proto není potřeba vyrábět knihy na sklad a zároveň jsou kdykoliv k dispozici ve skladu virtuálním.

Do České republiky přinesla tento koncept společnost Powerprint, která v roce 2020 spustila unikátní projekt Bookla, jenž tento jednoduchý způsob vydání vlastní knihy nabízí. „Knihu může tímto způsobem vydat kdokoliv,
a to s minimálními náklady. Minulý rok jsme vydali pomocí principu Print on Demand zhruba 150 titulů. Naši autoři většinou nechtějí oslovit velkého vydavatele, protože ekonomicky jim to nedává smysl. Vydáváme tituly nadšencům, fandů či specialistům z určitého oboru, kteří se chtějí podělit o své zkušenosti, dovednosti, znalosti
a názory. Další skupinou jsou prarodiče, kteří chtějí sdílet své vzpomínky s úzkou rodinou, nebo děti, které rády píší povídky nebo básničky atd.,“
vysvětluje Zdeněk Janovec, majitel společnosti Powerprint. 

 

Bookla s principem Print on Demand boří tyto mýty o vydání knihy: 

Mýtus č. 1: Vytištění knih je nákladná záležitost: 

Omyl! Například vytištění jedné knížky v pevných deskách o rozsahu 200 stran nestojí autora nic. Jak je to možné? Protože Bookla tiskne knihy až po objednání na e-shopu, takže za tisk platí kupující. Pokud je koncová cena knihy v e-shopu 249 Kč, autor dostane odměnu 75 Kč z každé prodané knihy. A po prodeji 300 ks je mu dokonce vrácen zalistovací poplatek, který je v tomto případě 3 860 Kč.

Mýtus č. 2: Vytištěné knihy musí být někde uskladněny: 

Opět omyl! Protože se knihy tisknou až po objednání a Bookla je odesílá rovnou kupujícímu, žádný sklad nepotřebujete. A pro svou potřebu si objednáte počet výtisků dle svého přání, což se týká například knih určených pro rodinné příslušníky nebo pro čtenáře z menšinových zájmových skupin. 

Mýtus č. 3: K vydání knih vlastním nákladem se uchylují jenom autoři, kteří neuspěli u klasických vydavatelství: 

A zase omyl: Tento způsob vydávání knih je přímo ideální pro každého, kdo chce mít celý proces pod kontrolou a nechce zbytečně platit vysoké provize velkoobchodu a zároveň chce bez počátečního investičního rizika na vlastním vydání opravdu vydělat. 

Mýtus č. 4: Vydání knihy pomocí konceptu Bookla znamená, že se nedostane na pulty knihkupectví a nemá tak šanci být prodávána „ve velkém“: 

Stále platí, že na pulty kamenných obchodů vede složitá cesta. Mimo jiné zaplatíte více než 55 % distributorovi a nemáte zajištěný marketing (pokud tedy nejste autor největších bestsellerů). Pokud vydáváte knihu sami pomocí Bookla, ušetříte spoustu peněz, které můžete vložit do marketingu. Navíc můžete oslovit své čtenáře sami napřímo, například přes sociální sítě. Vaše kniha bude díky Bookle kdykoliv k dispozici ve virtuální skladě, nikdy nebude vyprodaná.  

Mýtus č. 5: Kniha vydaná prostřednictvím konceptu Bookla není tak kvalitní: 

Díky současným technologiím dokáže Bookla vytisknout stejnou kvalitu knih, které jsou k dispozici na knižním trhu. 

Mýtus č. 6: Kdo vydává na Bookle, nevydělá žádné peníze: 

Říká se, že matematika je exaktní věda, takže nechme chvíli mluvit také čísla:

 

Autor, který prodal na Bookle 100 výtisků své knihy za jednotkovou cenu 299 Kč, vydělal 10 600 Kč.

Při prodeji 500 ks knih za cenu 330 Kč byl autorův zisk 82 500 Kč.

V případě prodeje 2 000 ks knih se bavíme o odměně 200 000 Kč a více s ohledem na prodejní cenu knihy. 

 

 

 

Reklama

Doporučujeme

„Jejich objetí je domov.“ 6 důvodů, proč muži zbožňují plné tvary

Krása má stovky podob, ale ta nejpřitažlivější je často ta, která dýchá sebevědomím a opravdovostí. Ženy s plnými tvary totiž často vyzařují něco, čemu...

Ceny potravin vás děsí? Senioři mají nárok na pomoc, o které se moc nemluví

Účty za jídlo vám dělají vrásky na čele? Pro důchodce existuje skvělá cesta, jak získat kvalitní potraviny za zlomek ceny, nebo dokonce úplně zdarma....

Jsem nejnenáviděnější muž v Británii! Carr se brání útoku Palomy Faith

Komik Alan Carr se stal hvězdou show Celebrity Traitors, ale jeho první „vražda“ v pořadu vyvolala poprask. Zabil totiž svou kamarádku Palomu Faith, která...

Klára Jerneková: herečka, kterou si diváci zamilovali. Její odchod provází záhady

Klára Jerneková zůstává v paměti diváků jako obraz něžné a přirozené herečky. Její život ale skončil předčasně a za smutnou tečkou zůstaly otazníky. Byla...

Jak zatočit s vystouplým bříškem? 5 způsobů, které fungují a nebolí

Dokonale ploché břicho? To není jen mýtus z obálek časopisů. Skutečná síla je ve funkčních svalech a pocitu lehkosti. Zpevněný střed těla přitom ovlivňuje...

Nenávist za monitorem: Proč ženy na internetu čelí větší krutosti než muži

Internet měl být místem svobody. Platformou, kde mohou všichni mluvit beze strachu a bez ohledu na pohlaví. Realita? Úplný opak. Zvlášť pro ženy. Online...

Pozor na falešné policisty. Využívají stres a kradou statisíce

Když vám zazvoní telefon a na displeji svítí číslo Policie ČR, zpozorníte. Přesně na to ale podvodníci čekají. Jejich nový trik, kdy se vydávají...

Zapomeňte na lososa. Ryba, kterou jste přehlíželi, je skutečný poklad

Zatímco losos byl roky hvězdou zdravého jídelníčku, odborníci hlásí změnu na trůnu. Novým králem se stává obyčejná makrela... ryba, která spojuje to, co často...

Vánoční pohoda se Saloos

SOUTĚŽ O 5 BALÍČKŮ DÁRKOVÉ SADY Že neexistuje perfektní vánoční dárek, kterým potěšíte téměř každého napříč generacemi? Saloos vytvořil kouzelnou sadu 100% přírodních esenciálních olejů...

Vyhrajte s pořadem Zakázané zóny praktickou pončo pláštěnku a podzimní déšť vás nepřekvapí!

Podzim je tady a s ním i několik upršených dní. Právě proto by ve vašem šatníku neměla chybět pláštěnka, která vás před deštěm ochrání. Nyní...

Zapomenutá síla z našich polí. Skromná čočka, která zasytí tělo i duši

Zapomeňte na exotické prášky a bobule z druhého konce světa. Ten pravý nutriční poklad, který zasytí, posílí a nezatíží peněženku, bublá v hrnci na...

Nejste líní, jste nemocní. Tichý boj s postelí, který ničí miliony životů

Zvoní budík, ale vy se nemůžete pohnout. Tělo váží tunu, myšlenky jsou jako asfalt a vy víte, že jste zase prohráli. Není to morální...

Krémová polévka z batátů a mrkve: hřejivá, jemná a s kapkou exotiky

Když se venku ochladí, není nic lepšího než miska voňavé polévky, která zahřeje na těle i na duši. Tahle kombinace batátů, mrkve a jemného...

Vlastníte elektromobil nebo to plánujete? Máme pro vás pár tipů!

Silnice je pozvolna plní tichými ekologickými elektromobily. U nás jich jezdí už přes 52 tisíc a meziroční nárůst představuje 41 procent. Zvažujete nebo už...

Kam na výlet se psem? 7 tipů pro dobrodružství v přírodě

Podzimní dny přímo vybízejí k tomu sbalit batoh a vyrazit se svým psím parťákem na výpravu do přírody. Česko nabízí nespočet nádherných míst, kde...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3