Mýty o vydávání knih se hroutí aneb Nebojte se stát se spisovatelem

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Tištěná kniha představuje i v dnešním, často virtuálním nebo online světě, stále trvalou hodnotu. Proto je skvělou zprávou, že přestává platit, že v této úctě se těšící podobě vycházejí pouze díla uznávaných
a komerčně úspěšných autorů. Vlastní knihu může mít dnes každý z nás…
 

 

To, co se jevilo ještě před několika lety jako neuskutečnitelný sen, se díky současným možnostem, stalo realitou: k výrobě knihy v kvalitní vazbě, zkrátka takové, jakou známe z pultů knihkupectví, nepotřebujete prakticky žádné finanční prostředky a nemusíte ani vlastnit vydavatelství. Stačí mít připravený rukopis a zajít za správnými profesionály, kteří zajistí, že od vašeho zadání do momentu, kdy budete novotou vonící výtisk držet v rukou, uplyne neuvěřitelně krátká doba dvou týdnů. 

Za tímto malým zázrakem stojí koncept zvaný „Print on Demand“, který je založen na tom, že k tisku knihy dochází až v momentu objednání na e-shopu. Tento princip, který je už dobře známý v zahraničí, využívá digitálního tisku knih. Díky této technologii, lze vytisknout jakékoliv množství knih (třeba jen jednu jedinou),
a proto není potřeba vyrábět knihy na sklad a zároveň jsou kdykoliv k dispozici ve skladu virtuálním.

Do České republiky přinesla tento koncept společnost Powerprint, která v roce 2020 spustila unikátní projekt Bookla, jenž tento jednoduchý způsob vydání vlastní knihy nabízí. „Knihu může tímto způsobem vydat kdokoliv,
a to s minimálními náklady. Minulý rok jsme vydali pomocí principu Print on Demand zhruba 150 titulů. Naši autoři většinou nechtějí oslovit velkého vydavatele, protože ekonomicky jim to nedává smysl. Vydáváme tituly nadšencům, fandů či specialistům z určitého oboru, kteří se chtějí podělit o své zkušenosti, dovednosti, znalosti
a názory. Další skupinou jsou prarodiče, kteří chtějí sdílet své vzpomínky s úzkou rodinou, nebo děti, které rády píší povídky nebo básničky atd.,“
vysvětluje Zdeněk Janovec, majitel společnosti Powerprint. 

 

Bookla s principem Print on Demand boří tyto mýty o vydání knihy: 

Mýtus č. 1: Vytištění knih je nákladná záležitost: 

Omyl! Například vytištění jedné knížky v pevných deskách o rozsahu 200 stran nestojí autora nic. Jak je to možné? Protože Bookla tiskne knihy až po objednání na e-shopu, takže za tisk platí kupující. Pokud je koncová cena knihy v e-shopu 249 Kč, autor dostane odměnu 75 Kč z každé prodané knihy. A po prodeji 300 ks je mu dokonce vrácen zalistovací poplatek, který je v tomto případě 3 860 Kč.

Mýtus č. 2: Vytištěné knihy musí být někde uskladněny: 

Opět omyl! Protože se knihy tisknou až po objednání a Bookla je odesílá rovnou kupujícímu, žádný sklad nepotřebujete. A pro svou potřebu si objednáte počet výtisků dle svého přání, což se týká například knih určených pro rodinné příslušníky nebo pro čtenáře z menšinových zájmových skupin. 

Mýtus č. 3: K vydání knih vlastním nákladem se uchylují jenom autoři, kteří neuspěli u klasických vydavatelství: 

A zase omyl: Tento způsob vydávání knih je přímo ideální pro každého, kdo chce mít celý proces pod kontrolou a nechce zbytečně platit vysoké provize velkoobchodu a zároveň chce bez počátečního investičního rizika na vlastním vydání opravdu vydělat. 

Mýtus č. 4: Vydání knihy pomocí konceptu Bookla znamená, že se nedostane na pulty knihkupectví a nemá tak šanci být prodávána „ve velkém“: 

Stále platí, že na pulty kamenných obchodů vede složitá cesta. Mimo jiné zaplatíte více než 55 % distributorovi a nemáte zajištěný marketing (pokud tedy nejste autor největších bestsellerů). Pokud vydáváte knihu sami pomocí Bookla, ušetříte spoustu peněz, které můžete vložit do marketingu. Navíc můžete oslovit své čtenáře sami napřímo, například přes sociální sítě. Vaše kniha bude díky Bookle kdykoliv k dispozici ve virtuální skladě, nikdy nebude vyprodaná.  

Mýtus č. 5: Kniha vydaná prostřednictvím konceptu Bookla není tak kvalitní: 

Díky současným technologiím dokáže Bookla vytisknout stejnou kvalitu knih, které jsou k dispozici na knižním trhu. 

Mýtus č. 6: Kdo vydává na Bookle, nevydělá žádné peníze: 

Říká se, že matematika je exaktní věda, takže nechme chvíli mluvit také čísla:

 

Autor, který prodal na Bookle 100 výtisků své knihy za jednotkovou cenu 299 Kč, vydělal 10 600 Kč.

Při prodeji 500 ks knih za cenu 330 Kč byl autorův zisk 82 500 Kč.

V případě prodeje 2 000 ks knih se bavíme o odměně 200 000 Kč a více s ohledem na prodejní cenu knihy. 

 

 

 

Reklama

Doporučujeme

Pět nevinných frází, které zaručeně promění rozhovor v minové pole

Nejsou to hádky, co ničí vztahy, ale slova, která v nich zazní. Lidský mozek totiž reaguje na slovní útok rychleji než na racionální argument,...

Nová vlna podvodů: Umělá inteligence napodobuje hlasy vašich blízkých a krade miliony

Zvoní telefon, na videu vidíte svého vnuka v nouzi a on žádá o peníze. Zní to naléhavě. Jenže to není on. Umělá inteligence se...

Podzim v plné síle: jak dobít baterky, i když se dny krátí

Stejně jako podzim hýří barvami, můžete i vy sršet energií. Kombinace pošmourného počasí a brzké tmy sice často přináší únavu, ale existuje spousta drobných...

Diagnostikovaný psychopat popsal hlavní rozdíl mezi ním a běžnými lidmi: Necítím vinu

Myslíte si, že psychopaté jsou chladné stroje bez jakýchkoli emocí? Pětadvacetiletý Loïc de Marie, jemuž byla diagnostikována antisociální porucha osobnosti, tvrdí opak. Cítí radost...

Zamilujte se do Palsu. Městečka, kde se zastavil čas a mluví jen kameny

Jeho jméno znamená „bažina“, přesto je to jeden z nejkrásnějších klenotů Španělska. Středověké městečko Pals ukryté v piniových hájích Katalánska je mozaikou kamene, ticha...

Podzim bez nachlazení? S Wild & Coco je to hračka

Mimo krásně zbarveného listí a těšení se na Vánoce přináší podzim zvýšené riziko nachlazení, viróz a únavy. Jak se mění počasí a kolísají teploty,...

Žena pila dva týdny olivový olej, popisuje nečekané změny na těle i pleti

Říká se mu tekuté zlato a středomořská dieta na něj nedá dopustit. Co se ale stane, když poslechnete virální rady a začnete pít dvě...

Chlad za okny, pohoda uvnitř.Jak udržet domov zdravý i útulný

S příchodem podzimu a zimy se náš život přesouvá dovnitř. Venku se ochladí, dny se zkrátí a my si začínáme užívat teplo domova. Deky, svíčky...

Russell Crowe vyvrátil fámy o věku své přítelkyně, není o 30 let mladší

„Je to velmi negentlemanské,“ postěžoval si herec Russell Crowe, když musel znovu uvádět na pravou míru lživé informace o věku své partnerky Britney Theriotové....

Black Friday od přední značky v oblasti sexuálního zdraví

Nakupujte a objevujte řadu produktů pro sexuální zdraví od Satisfyer, které jsou právě teď, v předvánočním období, ještě dostupnější. 22. do 30. listopadu nabízí Satisfyer...

10 frází, kterými nevědomky ničíte své vztahy a působíte jako nezdvořák

Všichni to známe. V místnosti panuje pohoda, když vtom z vás vypadne věta, po které se náhle ochladí. Nechtěli jste nikoho urazit, přesto jste...

Generace Z zapomněla tančit pro radost, podle průzkumu se bojí odsudků na sociálních sítích

Vzpomínáte si na dobu, kdy lidé tančili jen pro čistou radost z pohybu, a ne pro digitální srdíčka na sítích? Generace Z tuto svobodu...

Pevná a odolná pokožka v zimě? Zaměřte se na kmenové buňky a využijte Black Friday

Chladnější měsíce přinášejí nízké teploty, suchý vzduch, mráz a málo slunce. To vše může snižovat hydratační schopnosti pokožky a ovlivňovat její pevnost a pružnost....

Soutěžte s BUSHMANEM o vouchery na nákup stylových dárků

Značka BUSHMAN už téměř třicet let spojuje poctivost, přírodní materiály a nadčasový styl. Vznikla z touhy vyrábět oblečení a doplňky, které obstojí v přírodě...

Pět varovných signálů, že vašemu tělu chybí hořčík: Od cukání víčka po noční křeče

Někdy to není jen únava z náročného týdne. Tělo má svůj vlastní jazyk a cukající víčko, noční křeč v lýtku či podrážděnost mohou být...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3