Češi sní o milionech. Jak by s nimi sami naložili, a přáli by je i ostatním?

Sdílet článek

Reklama
Reklama

 

Jaké je mít na účtu několik miliónu korun si představuje občas každý. Co považujeme za skutečné bohatství, jaká je hranice, kdy vnímáme někoho jako milionáře,
jak velkou moc penězům přisuzujeme a co bychom s nimi udělali, to vše odkryl průzkum společnosti Sazka. Z odpovědí jednoznačně vyplynulo, že ženy vidí bohatství spíše ve fungujících vztazích, spokojené rodině
a zdraví, muži naopak uvítají více svobody, moci se rozhodovat a méně pracovat.

 

Jaký je podle Čechů vlastně opravdový milionář?

Víc, než polovina lidí se domnívá, že opravdový milionář je životní šťastlivec. Ti z nás, kteří je vidíme optimisticky (55 %) věří v jejich pracovitost a vytrvalost, a naopak škarohlídi je častěji popisují jako namyšlené, nepoctivé, lakomé a povrchní. Ať je to jakkoliv, milionářem by chtělo být téměř dvě třetiny všech Čechů, přičemž mladí lidé ve věku 18–24 let po tom touží v celých 83 procentech. Jako poznávací znamení charakterizuje milionáře luxusní automobil, sestupně dle počtu milionů by to měly být vozy Rolls Royce, Ferrari a Lamborghini, následované značkami Mercedes a Porsche. Pokud jste hrdými vlastníky BMW, považuje vás za milionáře každý pátý, koho cestou minete.

 

Kolik milionů je ideál, kolik vám změní život a kolik splní sen?

Pro necelou polovinu odpovídajících není žádná výhra příliš vysoká. Ti, kteří uvedli konkrétní částku (55 %), pak za příliš vysokou výhru považují v průměru 240 milionů Kč. Ideální je výhra v průměru 37 milionů Kč. Výhru
do 5 milionů za ideální považuje 29 % lidí, těsně ji následuje částka v rozmezí 5-10 (ideální pro 28 %) a pro 27 % z nás se ideální výhra pohybuje ve výši 10-50 milionů korun. Přibližně každý šestý pak za ideální považuje výhru přesahující 50 milionů.

 

Jak bychom naložili s milionovými výhrami?

V případě výhry 10 milionů, polovina Čechů by nejdříve vyrazila na dovolenou
a 4 z 10 by to oslavili s rodinou či přáteli. Praktické záležitosti jako koupi nemovitosti nebo splacení dluhu by řešili až později. Po počátečním veselí by s výhrou nakládali obezřetněji, 8 z 10 by si jako rezervu uložilo průměrně třetinu výhry a více než polovina by peníze investovala do nového bydlení, na což by v průměru padlo 3,7 milionu.

 

Jak se chovají skuteční výherci milionů?

Výherce částky přesahující jeden milion korun je v 81 % případů muž. Tiket podává pravidelně dvakrát měsíčně. Většinou jsou ženatí (59 %) a mají 2 děti (48 %). 9 z 10 novopečených výherců věří, že jejich charakter výhra nijak nezmění. A téměř stejný počet by i nadále zůstal ve stávajícím zaměstnání. Překvapivé je, že pouhá 4 % výherců plánuje skončit v zaměstnání a chtějí se nadále věnovat práci v takové míře a náplni, co by jim dělala radost. Než zvítězíme přemýšlí 40 % lidí, že věnuje finanční obnos charitě. Pravda je ale jiná.  Ze skutečných výherců je to pouze 15 %.

 

  

Ověřeno, Češi nejsou závistiví!

Tři čtvrtiny lidí peníze druhým opravdu přeje. Zbytek Čechů, ve kterých se přeci jen závist probudí, bychom našli spíš mezi mladšími ročníky do 34 let věku. Tento fakt je psychologicky připisován sociálním sítím a „chlubením se“ na nich. Mladí lidé mají pocit, že všichni žijí pohádkový život, a snadněji pak propadají závisti. „Vliv sociálních sítí na mladé je opravdu obrovský. Závist se stává čím dál častějším problémem. To jde v ruku v ruce s prezentováním jen toho hezkého. Není lidské žít dokonalý život, bez jakýchkoliv problémů nebo překážek.
To vše vede k tomu, že si mladší generace myslí, že nejsnadnější cesta k dokonalému životu vede skrze velké množství peněz,“
komentuje situaci psycholog Dalibor Špok.

Průměrná částka, která by dokázala změnit život výherců, činí 11 milionů Kč, i s nižší by se však spokojilo 8 z 10 dotázaných. Lidem s vybudovaným zázemím, jimž zbývá přibližně 10 let do důchodu, by život změnila i výhra do 1 milionu.

Podle lidí z průzkumu, částka, která změní vaše sny ve skutečnost je průměrně považována 13 milionů, a abyste do konce života nemuseli pracovat, potřebovali byste vyhrát průměrně 97 milionů. Milleniálové by ovšem průměrně potřebovali stamiliony.

 

Plníme sny

Společnost Sazka pomůže k lepšími životu 275 novým milionářům. „V průměru generujeme 1 milionáře každý pracovní den. Denně pak vyplácíme více jak 100 000 výher. Tato čísla nám ukazují rostoucí zájem Čechů o loterie. Důvodem růstu mohou být zajímavé věcné ceny nebo mimořádná losování,“ říká ředitel komunikace Sazky Václav Friedman. Aby společnost mohla přesně demonstrovat opravdový počet výherců, připravila kampaň, ve které se zeptala reálných lidí z ulice, jak by naložili s potencionální výhrou. O čem sní tedy česká společnost můžete zjistit na webu www.275.cz.

Na stránkách www.275.cz můžete díky hlasování splnit sen jednomu šťastlivci. Stačí pokud do 8. března budete pravidelně hlasovat. Sen s největším počtem hlasů poté dostane od Sazky příspěvek 100 000 Kč na jeho uskutečnění. Odměna je připravena i pro tři hlasující, kteří dostanou 10 000 Kč. 

 

 

 

 

O průzkumech

Pro společnost Sazka a.s. zpracovala agentura NMS Market Research v lednu 2019. Informace o skutečných loterních milionářích čerpá Sazka z anonymních dotazníků, které dostávají výherci při vyzvednutí výhry.

 

O společnosti SAZKA a.s.

SAZKA a.s. je největší a nejstarší loterijní společnost v České republice s cca 95% tržním podílem na trhu loterií. Hlavními loterijními produkty společnosti jsou číselné loterie s nejznámější hrou Sportka. Kromě číselných loterií jsou v produktové nabídce stírací losy, sportovní kurzové sázky a rychloobrátkové hry. Druhým pilířem jsou neloterijní služby, zejména největší mobilní virtuální operátor v České republice SAZKAmobil, dobíjení mobilních telefonů a zprostředkování plateb za služby a zboží nebo prodej vstupenek. Své produkty poskytuje SAZKA a.s. jednak prostřednictvím unikátní prodejní sítě s více než 7400 prodejními místy rozmístěnými po celé České republice, a zároveň na internetové stránce www.sazka.cz, kde mohou zákazníci hrát své oblíbené hry online. SAZKA a.s. je součástí mezinárodního loterního holdingu Sazka Group (patří sem rovněž podíly v řecké loterii OPAP, italském Lotto a rakouských Casinos Austria).

Více na www.sazka.cz

 

 

Reklama

Doporučujeme

„Mladí lidé dělají chyby.“ Jennifer Lawrenceová a její překvapivý verdikt nad slavnou nevěrou

„Samozřejmě, že jsem se ho na to zeptala!“ přiznala se smíchem Jennifer Lawrenceová. Při natáčení nového filmu se prý svého kolegy Roberta Pattinsona bez...

NeoVitalia, regenerační krém noční

Vrací pleti zdraví a vitalitu Připravte pleť na zimu a dopřejte ji možnost noční regenerace. Dokáže více, než si myslíte, a proto jsou regenerační přípravky...

Hailey Bieberová přiznala, jaké kosmetické zákroky podstoupila, botox v obličeji prý nemá

„V obličeji žádný botox nemám,“ prohlásila modelka a podnikatelka Hailey Bieberová a jednou provždy se pokusila utnout spekulace. Ve své upřímné zpovědi však přiznala,...

Ztratila jste práci? Není to konec, ale nová šance

Ztráta zaměstnání dokáže pořádně otřást sebevědomím, zvlášť když k ní dojde nečekaně. Najednou máte pocit, že jste ztratila jistoty i směr. Ale věřte, že...

Tipy na vynikající sendviče a proč nesmí chybět tatarka

Průvodce přípravou sendvičů na cesty Hledáte rychlý, chutný a sytý oběd, který si snadno vezmete s sebou do práce, na piknik nebo na cesty? Zapomeňte...

Péče, která nemusí být drahá. Skryté slevy a bonusy na masáže, o nichž senioři netuší

Bolí vás záda či klouby, ale nechcete utrácet tisíce za masáže a fyzioterapii? Možná ani nemusíte. Český systém nabízí seniorům hned několik cest, jak...

Kouzelná podzimní dobrota: dýňové donuty

Dýně – symbol podzimu, tajemna a kouzla domova. Od dávných irských legend o toulavém Jackovi až po dnešní svátek Halloween je dýně nezaměnitelnou ikonou...

Domácí kečup: vůně léta, kterou zavřete do sklenice

Červená omáčka, kterou milují děti i dospělí, ať už na špagetách, hranolkách či pizze. Je to prostě klasika, která nikdy nezklame. A co teprve,...

Meteorologové varují před nestabilním polárním vírem, listopad může přinést extrémní výkyvy

Čeká nás měsíc plný extrémů. Meteorologové s rostoucím znepokojením sledují dění nad Arktidou. Neobvykle slabý a nestabilní polární vír hrozí rozpadem, což by do...

Kouzelné místo jako z pohádky. Skrytý skotský vodopád, jenž na podzim bere dech

Je to místo, jež v podzimních barvách vypadá jako brána do pohádkového světa. Skotský vodopád Craigie Linn ukrytý v lesích jen kousek od Glasgow...

Oblíbená klasika Byla jednou jedna planeta se vrací zpět na obrazovky

Oblíbený 26dílný seriál Byla jednou jedna planeta se vrací na televizní obrazovky. Tato rodinná klasika, která poutavou formou přibližuje témata ekologie a udržitelného života,...

Psychiatr odhalil devět signálů, že váš partner může mít nediagnostikované ADHD

Zapomíná na domluvené schůzky, občas se „zasekne“ uprostřed rozhovoru a jeho emoční reakce jsou někdy jako na horské dráze. Jsou to jen osobnostní „vrtochy“,...

Nepodceňujte vliv domácnosti na psychiku. Tyto věci vás nenápadně vyčerpávají

Domov by měl být místem odpočinku a pohody. Jenže i obyčejné předměty kolem nás mohou ovlivňovat naši náladu a energii. Někdy stačí málo, a...

Jak mohou senioři bezpečně využívat veřejnou Wi-Fi a ušetřit za mobilní data

Veřejná Wi-Fi je pro seniory skvělou příležitostí, jak ušetřit za mobilní data, zároveň však představuje i značné bezpečnostní riziko. Zatímco oficiální sítě v knihovnách...

Nikdy nevíte, s čím se probudíte. Kim Kardashianová o životě ve strachu a konci manželství

„Nikdy nevíte, s čím se ráno probudíte, a to je opravdu znepokojivý pocit,“ svěřila se Kim Kardashianová v podcastu Call Her Daddy. Po letech...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3