Evropa 2 oslavila 35 let a přináší novinky i vzpomínky

Sdílet článek

Reklama
Reklama

„Těší nás, že Evropa 2 stále drží pozice nejoblíbenějšího rádia pro mladé v České republice, a zároveň nejposlouchanější stanice v ČR (dle ukazatele nejčastěji poslouchaná stanice) i nejposlouchanější stanice v týdenním poslechu mezi soukromými stanicemi. Tato „prvenství“ nás ale zároveň zavazují k neustálému zvelebování prostoru, aby rádio bylo pro posluchače stále elegantním prostředím. Platformou a místem, které budou rádi navštěvovat a budou se s námi cítit co možná nejlépe na svých cestách či při všemožných činnostech
a aktivitách každodenního života,“
uvedl David Šmídt, ředitel Evropy 2.

 

Francouzské kořeny a globální značka

Rádio Evropa 2 má své kořeny ve Francii, odkud pochází jeho původní mateřská společnost Lagardère Active, která byla klíčovým hráčem v mediálním průmyslu. Evropa 2 začala v Československu vysílat v roce 1990 jako lokální pobočka úspěšného francouzského konceptu Europe 2. Právě díky francouzskému know-how se rychle etablovala jako jedno z nejpopulárnějších komerčních rádií. Název stanice a některé původní programy odkazovaly na francouzský styl, což jí dodávalo mezinárodní prestiž. Rádio tak spojilo české publikum s francouzským duchem, ačkoliv obsah se časem lokalizoval, aby lépe odpovídal vkusu českých posluchačů. Czech Media Invest (CMI) od Francouzů koupila Evropu 2 v roce 2018.

Evropa 2 byla jedním z průkopnic digitálního vysílání v České republice. Již v roce 2004 se zapojila do experimentálního vysílání v systému DVB-T. V roce 2014 zahájila pilotní vysílání v systému DAB+ z vysílače Praha – Strahov, čímž potvrdila svůj zájem o rozvoj digitálního rozhlasového vysílání.

 

Ikonická rádiová dvojice a talentovaný tým

Leoš Mareš a Patrik Hezucký jsou ikonickou dvojicí spojenou s Ranní show Evropy 2. Jejich šestihodinový vysílací maraton na Štědrý den je dlouholetou tradicí, kterou si fanoušci nemohou nechat ujít. Spolupráce Leoše Mareše a Patrika Hezuckého začala v roce 1998 a trvá dodnes, což z nich činí jednu z nejstálejších moderátorských dvojic v českém éteru.

Své věrné posluchače si získaly i další oblíbené pořady, jako například Odpolední show Evropy 2 s Tomášem Zástěrou a Zorkou Hejdovou, výrazné osobnosti jako Jakub Kohák, Petr „Švanci“ Švancara, nebo mladí talentovaní moderátoři Jakub „Kotek“ Koťák a Ivana „Fancy“ Kulhánková. Speciální zmínku si zaslouží ostřílený moderátor Pavel Cejnar, který k Evropě 2 patří již 20 let a stále dokáže překvapit svou energií a invencí.

 

Hudební ceny Evropy 2 jsou na světě přes 10 let

Již od roku 2012 oslavuje rádio nejlepší hudební interprety domácí i zahraniční scény. Zatím poslední ceny získala Ewa Farna v kategorii Nejlepší česká zpěvačka, Ben Cristovao jako Nejlepší český zpěvák a skupina Mirai opět obhájila titul Nejlepší česká kapela. Nejlepší český song byl „Liar“ od Martina Haricha a Objevem roku se stal Tom Sean. Mezi dalšími oceněnými byli například Kateřina Marie Tichá & Bandjeez (České album), Pokáč (Videoklip), Viktor Sheen (Rap) a Mark Dann (DJ). Zahraniční scéně dominovala Billie Eilish jako zpěvačka roku, Benson Boone jako zpěvák roku, Imagine Dragons jako kapela roku a Coldplay s hitem „Feels Like I’m Falling In Love“ získali ocenění za nejlepší zahraniční song.

Mezi dřívějšími oceněnými interprety se objevili Chinaski, Vojtěch Dyk, Sofian Medjmedj, Ben Cristovao, Imagine Dragons, Coldplay či Måneskin, kteří v roce 2023 ovládli zahraniční kategorie. Ewa Farna tehdy získala titul Nejlepší česká zpěvačka i Nejlepší český videoklip, rapper Calin byl oceněn v kategoriích Český rap a České album. Například Lenny opakovaně získala ocenění pro Nejlepší českou zpěvačku v letech 2020 a 2021. Mirai byla vyhlášena Nejlepší domácí kapelou nejen v roce 2024, ale i v letech 2021 a 2023. Ed Sheeran vyhrál v roce 2021 Zahraničního zpěváka roku a The Weeknd dominoval v roce 2020 s hitem „Blinding Lights“.

 

Svatby za tři čtvrtě milionu, letní kempy a další zábava

Evropa 2 je známá i dalšími výraznými soutěžními koncepty, které přitahují posluchače. Mezi ně patřily soutěže, ve kterých rádio bralo posluchače na Ibizu, nebo v rámci Poraz Mareše dokonce do Las Vegas a New Yorku.

Velkým hitem je soutěž Svatba snů, do které se například v roce 2024 zaregistrovalo více než 1 000 párů. Vítězná dvojice pak získá svatební balíček v hodnotě 750 000 Kč. O vítězi přitom hlasování rozhoduje veřejnost.

V roce 2019 Evropa 2 uspořádala první letní tábor pro mladé posluchače., čímž se stala jediným rádiem v České republice s takovou akcí. Summer Camp se stal tradicí a každoročně nabízí dětem jedinečný týden plný her, workshopů a setkání s oblíbenými moderátory a hudebními hosty. Právě letní tábory jsou úžasným příkladem toho, že mimo studio se dá přenést téměř jakýkoli koncept. Živé vysílání, kde se děti zapojují i do tvorby programu, je originální a oblíbenou formou, díky níž lze poznat atmosféru rádia na vlastní kůži.  Týden plný hudby, soutěží a přímého vysílání z přírody Summer Camp zažijí nejmladší fanoušci Evropy 2 už za pár měsíců – v srpnu 2025.

 

Vysílání přímo ze srdce festivalu Beats for Love

Letos navíc Evropa 2 rozšiřuje svůj letní program o spolupráci s festivalem Beats for Love, kde v rámci partnerství s ČSOB poprvé v historii zajistí živé vysílání přímo z centra dění festivalu. „Evropa 2 tak bude letos na Beats for Love slyšet víc než kdy dřív – a to nejen z éteru, ale i přímo z centra dění,“ říká Jiří Tayerle, On–Air Manager & Production rádia Evropa 2. Fanoušci se mohou těšit na živé vstupy, soutěže nebo na rozhovory s oblíbenými DJ. A to vše zabalené do úžasné festivalové atmosféry.  „Chceme vytvořit pocit, jako by se festival odehrával i u nich doma, v autě nebo v práci – prostě tam, kde budou mít rádio Evropa 2 naladěné,“ konstatuje Jiří Tayerle.

Evropa 2 je unikátní svým osobní přístupem k posluchačům. „Chceme jim být stále co nejblíže,“ tvrdí Jiří Tayerle. „Proto nás lidé mohou potkat i například i na dubnovém koncertě Twenty One Pilots, v červnu na Rock for People,
v červenci právě v Ostravě a v srpnu na koncertě Post Malonea.“

 

Pořad „Brzda Evropy 2“ baví už celých 7 let

Zábavný pořad „Brzda Evropy 2 aneb Jakoby show“ zazněla v éteru poprvé v listopadu 2018. Od té doby se vysílá každou neděli od 20:00 do 22:00 hodin a od roku 2022 ve stejném čase také v úterý. Nabízí posluchačům jedinečnou kombinaci stand-up komedie a improvizace. Moderátoři Petr „Nasty“ Cerha, Arnošt „Arny“ Frauenberg a Vojtěch „Vojtaano“ Záveský se stali oblíbenými mezi posluchači díky originálnímu humoru
a netradičnímu pojetí.

Evropa 2 je synonymem inovace a zábavy. Při oslavách 35 let připravuje další nezapomenutelné momenty pro své posluchače. Své oblíbené pořady a rubriky si mohou posluchači poslechnout i v podcastech v rámci YouRadio nebo jiných on-line platformách.

 

 

 

 

 

 

Reklama

Doporučujeme

Teplo domova nemusí být luxus. Drobné návyky, které vám ušetří tisíce

Topení patří k největším položkám v rodinném rozpočtu, přesto jím velká část českých domácností nevědomky plýtvá. Nejde přitom o technické poruchy, nýbrž o drobné...

Návrat ke kořenům. Objevte zapomenutou moudrost pro zdraví v chladných dnech

S příchodem chladných dnů saháme po drahých doplňcích stravy, avšak skutečný klíč k pevnému zdraví máme často na dosah a zdarma. Podzim je ideální...

Pavel Nový: Charismatický před kamerou, nekompromisní, když jde o soukromí

Některé dvojice o sobě dávají vědět na každém kroku, jiné si své štěstí schovávají za zavřené dveře. Herec Pavel Nový patří rozhodně do té...

Poklad letošního podzimu: křehký švestkový koláč

Sychravé dny doprovázené chladným počasím? To by jeden nejraději zůstal doma, zachumlaný v peřinách. Proč si ale toto období trochu nezpříjemnit? Listí hraje všemi odstíny...

Policie varuje před podvodnými SMS zprávami jménem České pošty, cílí hlavně na seniory

Vypadá jako oficiální zpráva od České pošty a hrozí, že váš balíček nebude doručen. Ve skutečnosti se však jedná o zákeřný podvod, jehož cílem...

Generace, jež šetří na chlebu, ale kupuje kabelky za tisíce… Co pohání posedlost luxusem?

Na účtu sotva zbývá na nájem, přesto na rameni visí ikonická kabelka za desítky tisíc. Fenomén mladých generací, jež utrácejí za luxus, který si...

Přestaňte se na sebe pořád zlobit. Laskavost k sobě je víc než disciplína

Určitě to znáte. Stačí drobná chyba, zapomenutý e-mail, rozbitý talíř nebo nedokončený úkol – a už se v hlavě spouští ten známý hlas: „No...

Voňavé objetí podzimu: Limitovaná edice DÝNĚ od Manufaktury

Sezóna spadaného listí, ranních mlh a teplého šálku dýňového latté přináší kromě nostalgie a klidu i voňavé rituály péče o tělo a duši. Podzimní...

Privátní vířivka s výhledem na Hrad a kosmetika Codage Paris: M Spa překoná vaše očekávání

Hotel Emblem, nacházející se jen pár kroků od Staroměstského náměstí, otevírá dveře všem milovníkům odpočinku a špičkové péče. Jeho lázeňské centrum M Spa není...

Více než čtvrt milionu řidičských průkazů letos končí, nejvíce se to týká Středočechů a seniorů

Více než čtvrt milionu Čechů letos čeká povinná výměna řidičského průkazu. Největší vlna se týká seniorů a řidičů ve Středočeském kraji. Zjistěte, jak si...

Tron: Ares otevírá novou dimenzi digitálního světa

Večer premiéry filmu Tron: Ares rozsvítil pražské kino IMAX futuristickým pulzem digitálního vesmíru. Premiéra nového sci-fi snímku Tron: Ares nabídla divákům podívanou, která posouvá...

Gynekologové vysvětlují, jak správně používat slipové vložky a kdy mohou být škodlivé

Traduje se o nich, že škodí zdraví a narušují přirozenou mikroflóru. Pravda o slipových vložkách je však mnohem prostší. Podle gynekologů nejsou samy o...

Křen: štiplavý zázrak, který léčí i probouzí

Na první pohled vypadá obyčejně, ale jakmile ho okusíte, dá o sobě okamžitě vědět. Křen je kořenová zelenina s výraznou chutí, která dokáže nejen...

Dopřejte vlasům po létě domácí vlasové wellness

Letní měsíce přináší spoustu radostí, ale pro naše vlasy bývají náročné. Vlasy jsou vysušené, oslabené a chybí jim přirozený lesk. Proto si právě po...

Módní trendy na podzim 2025: Sedm barevných kombinací, které nahradí béžovou

Ačkoli jsou béžová a hnědá nesmrtelnou klasikou, letošní podzimní sezona si žádá větší odvahu a hru s barvami. Nemusíte přitom utratit jmění za nové...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3