I muži si užívají drahé nákupy. Je to pro ně rychlá cesta k sexu

Páv má nádheru svého peří, muži eleganci svého Porsche či Jaguára. Místo auta můžete libovolně dosazovat – drahé hodinky, jachta, velký dům. I muži utrácejí za luxusní věci. Ale doposud se psychologové domnívali, že to je proto, aby ukázali svou finanční sílu a pot


Páv má nádheru svého peří, muži eleganci svého Porsche či Jaguára. Místo auta můžete libovolně dosazovat – drahé hodinky, jachta, velký dům. I muži utrácejí za luxusní věci. Ale doposud se psychologové domnívali, že to je proto, aby ukázali svou finanční sílu a potencionální partnerce předvedli, že ji dokáží dobře zajistit. Nyní se podle německého týdeníku Der Spiegel ukazuje, že to muži dělají proto, aby se co nejrychleji dostali rovnou k sexu.  A podle výzkumu americké odbornice Jillí Sundieové to opravdu funguje – ovšem jen u žen, které chtějí to samé.

Nádhera pavího peří je dokonalý příklad z říše zvířat, na kterém lze ukázat, jak to mají muži s luxusními věcmi: páv musí investovat do svého ocasu spoustu energie, aby ho nechal narůst a pak se s ním vláčel. Přitom jediným smyslem této nádhery je ohromit samičky, žádný jiný význam pro páva nemá – neodradí tím nepřátele, nepomůže mu to ulovit kořist, prostě nic. Páv se nepodílí na výchově mláďat, proto samičky zajímá jen jeho zdraví a postavení v rámci hejna. Dokladem síly v obou směrech je nádhera jeho ocasu.

Donedávna byl ale v tradiční rodině muž jediným živitelem, proto se vědci domnívali, že muži to mají jinak než samci z živočišné říše: nákupem drahých věcí ukazují ženám, že je dokáží zajistit. Nicméně experiment Jillí Sundieové ukázal, že muže zajímali drahé parfémy, hodinky a auta, jen když hledali vztah na jednu noc. Muže, kteří se zásady nevyhledávají krátkodobé vztahy nebo zrovna pomýšleli na dlouhodobou známost, luxus tolik nepřitahoval. Naproti tomu ženy mají či nemají rády drahé věci bez ohledu na to, jaký vztah zrovna hledají.

Další experiment ukázal, že ženy dokáží tyto signály jasně dekódovat: když si atraktivní muž kupoval Porsche, přišel jim zajímavý pro krátký vztah. Když ten samý muž kupoval Hondu, domnívaly se, že by byl vhodným kandidátem na vážnou známost.

 

Text: mž