KARA uvádí první ucelenou kolekci

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Jeho cílem bylo navázat na tradici a vystavět základní kameny každého šatníku v kůži. Doslova – kamenem, coby důležitým přírodním elementem, je totiž celá kolekce inspirovaná.

Zkoumání přírodních elementů jako hlavní inspirace pro kolekce KARA je pro kreativního ředitele Jana Černého stěžejní. „Dědictví značky KARA stojí na základech přírodních materiálů a poctivého řemesla. Propojení
s přírodou a jejími živly, elementy, je proto více než přirozené. Pro moji první sezonu jsem vybral element kamene, který je symbolem odolnosti,
dlouhého trvání, pevnosti, síly i stability. Stavím současnou značku na jejích pevných, kamenných základech,“ vysvětluje koncept své první kolekce pro značku KARA Jan Černý.

Jeho poetika jde však ještě dál. Pracuje s motivem kamene, který se prolíná celou kolekcí, v mnoha jeho podobách. Barvy jednotlivých oděvů jsou inspirovány minerály, nerosty a polodrahokamy. Mezi nimi se objevuje například vltavín, mramor nebo pouštní růže. Pro pojmenování černé barvy si vybral obsidián.

KŮŽE JAKO STŘEDOBOD ŠATNÍKU
Tento přírodní element vystihuje také tradiční trvalost a odolnost produktů KARA, které jsou navrženy a ušity tak, aby vydržely věčně. „Proces navrhování kožených produktů je pro mě velká výzva. Z úcty ke kůži si nechci dovolit podlehnout trendu, výraznému potisku nebo spadnout do sezónních kousků. Pokud dokáže kůže sloužit věčně a stane se středobodem šatníku, má smysl i v současném čím dál udržitelnějším světě,“ vysvětluje Černý.

„Vize, kterou se značkou KARA přináším, je o jednom koženém produktu ve skříni, kolem kterého se točí vaše další oblečení, kterým doplníte každodenní look,“ dodává návrhář, jehož cílem bylo vytvořit základní kusy šatníku z kůže. Mezi produkty proto nechybí kožená košile s ostrým límcem, trench-coat, raincoat, cigaretové kalhoty nebo kožené džíny.

„Modernitu vidím v unisex produktech. Například košile nebo některé pláště a bundy jsou jak v dámské, tak pánské variantě. Vůbec poprvé KARA uvádí edici shearling bund a kabátů, většina z nich je oboustranná. Šperkem celé kolekce je kožich v barevném gradientu z karakulské ovce, která nás vrací do úplných základů značky KARA a původu jejího názvu,“ popisuje Černý.

  

MUZEUM NEROSTŮ A KŮŽE
Představení první kolekce Jana Černého pro KARA v rámci Mercedes-Benz Prague Fashion Week je až muzejním zážitkem. Hosté vstupují do galerie NoD, která se na jeden zářijový večer proměnila ve speciální muzeum nerostů, kde si mohou ve vitrínách prohlédnout kameny a minerály, coby hlavní inspiraci kolekce,
a něco se o nich dozvědět. Vedle minerálů pod sklem leží i nové KARA kousky, které reflektují barevnou referenci nerostů.

Po návštěvě muzea se hosté přesouvají do virtuální místnosti, kde prostřednictvím projekcí mohou lépe pochopit hloubku propojení s přírodou a elementy, barvami, tvary, slovy. Dlouhou černou uličkou pak
s narůstajícím napětím vstupují do posledního sálu, kde už vidí novou vizi Jana Černého v celé kráse, odprezentovanou na modelech a modelkách.

KARA A JAN ČERNÝ
O značce KARA se Jan Černý nebojí mluvit s pokorou a v superlativech. „Vnímám ji jako značku, která má v Česku i na Slovensku dlouholetou tradici i velký prodejní zásah (kolem 50 obchodů). Můj vlastní brand je na rozdíl od Kary okrajovější, svými designy tak mohu nyní mohu zasáhnout větší a rozmanitější publikum. Nastal ten správný čas na rebranding, a to i díky novému logu. Postupně posouvám celkový vizuální koncept značky, snažíme se
o zajímavější focení a lokace. Chci z Kary vytvořit minimálně moderní evropskou značku a nebojím se říct i světovou. Je to pro mě výzva.“ Mohlo by se zdát, že kůže/kožešiny a ochrana planety nebudou zapadat do nejnovějšího trendu udržitelnosti, ale je to právě KARA a její produkty, které díky své kvalitě vydrží i několik desítek let. V továrnách se předávají hodnoty a kvalita zpracování výrobků z generace na generaci. I Jan Černý si na začátku pokládal otázku typu: Je možné skloubit kůži a udržitelnost? Je práce s koženými materiály udržitelná? „Osobně si myslím, že důležité jsou informace. Musíte vědět, odkud kožešina pochází, a zda se se zvířaty dobře zachází. Právě proto je pro mě kůže nejvíce udržitelný materiál a mým největším cílem v Kaře je vytvořit nadčasové kusy dámského i pánského šatníku. Kožená bunda by se v rodině měla dědit z matky na dceru a z otce na syna.“

HISTORIE
Zpracování kožešin v Trutnově má dlouhou tradici a sahá až do 16. století, což potvrzují cechovní památky z roku 1567 a 1606. První továrna na výrobu kožešin se však objevila až kolem 40. let 20. století v Trutnově-Poříčí.
V roce 1948 vznikla společnost KARA Trutnov, ke které se v roce 1955 připojila i první zmíněná továrna. Díky kvalitnímu zpracování, materiálům a zajímavým střihům získala KARA velké uznání v celé republice i za hranicemi. V módě se stala symbolem kvality. Název KARA si závod vypůjčil od karakulské ovce, která poskytovala cennou a luxusní kožešinu zvanou perzián či astrachán. Karakulská ovce je nejznámější
z kožešinových plemen ovcí. Jejím domovem je dnešní Uzbekistán, Turkmenistán a Afghánistán. Po sametové revoluci v roce 1989 se tehdejší závod KARA rozpadl a vzniklo z něj několik samostatných částí. Před samotným krachem ji zachránil podnikatel Zdeněk Rinth.

V květnu 2018 společnost koupil investor Michal Mička, který postupně navazuje na dobu, kdy se produkty KARA vyvážely do celého světa. Opět se ve firmě klade velký důraz na kvalitní zpracování, výběr materiálů a střihy. Současná KARA pokračuje v poctivém kožedělném řemesle prověřeném staletími a nabízí nadčasové, precizně zpracované produkty, jež jsou dostupné všem. V současné době má 50 prodejen po celé České republice a na Slovensku.

 

 

 

Reklama

Doporučujeme

Vůně, která spojuje. Objevte kouzlo poctivých masových pekáčků

Existuje něco víc než jen vůně linoucí se z trouby, kde se maso, zelenina a sýr pomalu spojují v dokonalou harmonii? Pekáček není jen...

Zapomeňte na drahé superpotraviny. Řeřicha setá je malý zázrak přímo z vaší zahrádky

Někdy hledáme zázračné potraviny na opačném konci světa, a přitom máme jednu z těch nejlepších doslova po ruce. Řeřicha setá je na první pohled...

Válka o peněženky seniorů: Predátorské firmy proti zranitelným důchodcům

Slibují úlevu od bolesti a spánek jako v bavlnce, místo toho ale zanechají jen prázdný účet a pocit studu. Podvodníci s takzvanými zázračnými polštáři...

Telecí řízek? Chutnější a zdravější volba než kuřecí nebo krůtí

Řízek patří k nejoblíbenějším jídlům v Česku. Většina lidí volí kuřecí nebo krůtí maso, protože je lehčí než vepřové. Jenže existuje varianta, která je...

Návrat do starých časů. Ceny v Penny připomínají dobu před zdražováním

Nákupní horečka zachvátila Česko. Nový leták obchodního řetězce Penny odstartoval cenovou bitvu, v níž se zákazníci přetahují o zlevněné maso a máslo. Akce platná...

Podzim je nejlepším obdobím pro biohacking pleti

Právě teď začíná jedinečné období, kdy můžete svoji pleť zahrnout péčí. Zklidnit ji a vyživit, nechat ji odpočinou a celkově omladit. V létě si Vaše...

„Co mě nezabije, to mě posílí.“ Čtyři cesty, jak proměnit kritiky ve spojence

Slova mohou zranit, ale i posunout dál. Kritici nám nastavují zrcadlo, ve kterém někdy nechceme vidět svůj odraz. Pokud se naučíme číst mezi řádky,...

Čeští důchodci objevují nečekaný trik. Levnější menu stačí vyjednat úsměvem

V některých restauracích v Česku mohou senioři dostat levnější menu nebo drobný bonus, aniž by o tom visela jediná cedule. Stačí se zeptat a...

Tři recepty z jehněčího masa, které si zamilujete

Jehněčí maso je v mnoha zemích považováno za delikatesu. Je jemné, šťavnaté a má lehce nasládlou chuť, která se krásně doplňuje s bylinkami, česnekem...

Jak se po létě dostat zpět do formy: 10 tipů pro efektivní návrat ke cvičení

Léto plné grilování, zmrzliny a odpočinku je u konce a s ním i pocit, že pravidelný trénink je vzdálenou vzpomínkou. Cítíte se bez energie...

Drobné proměny domova, které zlepší náladu. A to bez bourání či přehánění

Atmosféra domova nevzniká výběrem nábytku, ale drobnými gesty, která odrážejí naši každodennost. Není třeba investovat jmění, měnit dispozice ani listovat katalogy. Někdy stačí přesunout...

Jak se zbavit žmolků na oblečení? Pomůže trik z TikToku

Bez houbičky na nádobí si většina domácností neumí představit kuchyň. Ale věděli jste, že tahle obyčejná pomůcka se dá využít i úplně jinak než...

Program ANO počítá s důchodovou revolucí. Kdo si polepší nejvíce?

Hnutí ANO zveřejnilo důchodové priority pro podzimní volby. Chce zastropovat důchodový věk na 65 letech, rozšířit možnosti předčasného důchodu a přidat výraznější valorizace pro...

Povislá víčka nejsou problém. Vizážisté radí jednoduchá řešení

Správné líčení dokáže s povislými víčky zázraky. Díky hře světla, stínu a několika osvědčeným trikům působí oči větší, otevřenější a výrazně mladší. Obočí jako rám...

Máte rádi sýry? Tak to vás jistě zaujmou tyto tři pokrmy

Ačkoliv existují lidé, kteří sýry přímo nenávidí, většina z nás si bez nich neumí svůj jídelníček představit. Navíc jsou nesmírně variabilní. Můžete z nich...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3