Léto a festivaly nekončí! 5 pravidel, která bychom měli dodržet, pokud jedeme s dětmi

Sdílet článek

Reklama
Reklama

 

 

Letní radovánky jsou v plném proudu a mnozí z nás i letos zamíří na hudební festivaly, případně koncerty pod širým nebem. Čím dál tím víc festivalů dokáže přivítat i ty nejmenší návštěvníky. Colors of Ostrava, České hrady, Benátská!, nebo Sázafest. Ať už pro sebe a své ratolesti vyberete jakoukoliv akci, vždy se vyplatí mít na paměti několik zásad, které vám i jim pomohou užít si festival naplno a bez komplikací.

1) Voda, voda, voda!

Rtuť na teploměru se v těchto měsících snadno vyšplhá nad třicet stupňů Celsia. Když do toho celý den chodíme po festivalovém areálu na slunci, dostane pořádně zabrat i tělo dospělého člověka, natož dítěte. Proto je nesmírně důležité pravidelně doplňovat tekutiny. Na festivalech se většinou na nápoje stojí fronty, vyplatí se proto být připravený a zajistit sobě a dětem dostatek pitné vody. Důležité je také dohlédnout na to, aby byl pitný režim dětí skutečně pravidelný bez ohledu na to, zda mají žízeň.

2) Pozor na sluníčko

Pokud si nechceme z festivalu kromě hudebních zážitků přivést také úpal nebo úžeh, měli bychom mít kromě dostatku vody také pokrývku hlavy, sluneční brýle a opalovací krém. Na koncertech a festivalech jsme často dlouho na přímém slunci, které nám může pořádně zavařit. Zmíněná trojice ochranných prostředků společně s dodatečným příjmem tekutin nás uchrání před těmi nejhoršími následky. Spálená ramena, nevolnost, nebo vysoké teploty nejsou něco, co by si naši nejmenší měli z prázdnin pamatovat.

3) Pohodlí především

Abychom i dětem zajistili co nejpříjemnější zážitek, je vhodné je předem přesvědčit o tom, že se vyplatí nechat své žabky se superhrdinou doma. Nejlepší volbou festivalové obuvi nejen pro nejmenší je pár bot, se kterým máme nějaké zkušenosti a víme, že nám bude pohodlný i po několika hodinách na nohou. Zároveň bychom se měli připravit na to, že se domů s největší pravděpodobností vrátí pěkně zašpiněné.

4) I uši mají své limity

Péče o pohodlí během festivalu ale nekončí jen u obuvi. Je třeba myslet také na hluk, který doprovází hudební produkci. Na koncertech se může hlasitost vyšplhat přes 110 decibelů, přitom za kritickou normu se považuje hranice okolo 85 decibel. Malé děti hluk vnímají silněji a riziko poškození sluchu je u nich mnohem větší než
u dospělých. Proto bychom naše nejmenší měli patřičně chránit. Ideálním řešením jsou chrániče sluchu, které se pro děti vyrábí v různých barvách a s možností upravit velikost. Například chrániče sluchu Peltor od 3M váží pouze 180 gramů, pohodlné tedy budou i pro ty nejmenší.

 

 

5) Popovídejme si

Návštěva kulturní události jako koncert nebo festival, může mít pozitivní dopady na emoční a sociální vývoj dítěte. Během festivalu se děti naučí toleranci a otevřenosti, zároveň také budou vnímat a poznávat nové podněty z okolí. Bude pro ně mnohem snazší, když si před samotným festivalem, nebo koncertem, najdeme čas a promluvíme si s nimi o tom, co je bude čekat. Můžeme jim také vyprávět o našich předchozích pozitivních zážitcích a vysvětlit jim, proč může být živý koncert naší oblíbené kapely daleko větším zážitkem než pouhé sledování záznamu na internetu. Na konci dne si pak všechny zážitky můžeme s dětmi projít a popovídat si
o svých pocitech.

Návštěva letního venkovního festivalu s celou rodinou může být zajímavý a obohacující zážitek nejen pro naše nejmenší, ale i pro nás.  Aby vše proběhlo v pořádku a odnesli jsme si jen pozitivní zážitky, je potřeba se pořádně připravit.

 

 

O společnosti 3M

3M je přední globální technologická společnost se sídlem v St. Paul v USA. Již déle než 100 let vyvíjí inovativní výrobky a řešení pro průmysl, energetiku a telekomunikace, bezpečnost a zabezpečení, zdravotnictví, kancelář
a domácnost. Diversifikované portfolio 3M zahrnuje přes 50 tisíc výrobků. Všechny výrobky spojuje jedna vlastnost – v daném odvětví představují inovativní řešení, které kromě důmyslnosti a efektivity podporuje udržitelnost, bezpečnost a zdraví lidí. Výrobky 3M se nabízí například pod značkami Scotch®, Post-it®, 3M™ Spofaplast®, FUTURO™, VHB™, Dual Lock™, Scotch-Brite™, Trizact™, Cubitron™, Bumpon™, 3M™ Novec™, Dyneon™, Thinsulate™, Ceradyne®, Peltor™, Speedglas™ a dalšími.

3M Česko, spol. s r.o. působí jako výhradní zastoupení 3M Company na českém trhu. Řadí se mezi nejvýznamnější partnery českého průmyslu, zdravotnictví, školství a vědy. V každé oblasti činnosti 3M navazuje na 100 let působení v oblasti inovací. V Praze třetím rokem působí Inovační centrum 3M
(Application Development Lab / ADL) pro vývoj a testování zákaznických aplikací.

 

Více informací o společnosti 3M a jejím nasazení pro inovace je k dispozici na portálech 3M.cz a 3Minovace.cz.

 

 

Reklama

Doporučujeme

Věda potvrzuje léčivé účinky spánku pod širákem. Stačí jediná noc

Možná to zní jako dobrodružství pro skauty, avšak realita je prozaičtější. „Lidé zapomněli, jak vypadá opravdová tma,“ upozorňují odborníci ze Sleep Health, podle nichž...

Body Restore – Proměňte svou sprchu v domácí wellness

V dnešní uspěchané době, kdy se stres stal běžnou součástí života, hledáme způsoby, jak na chvíli zpomalit a dopřát si klid i doma. Aromaterapie...

Jak probíhá návrat ze sekty: Odborníci, kteří vrací rodinám ztracené děti

Zvoní telefon a na druhém konci se ozývá zoufalý rodič, jehož dítě se chystá odevzdat život i celoživotní úspory samozvanému prorokovi kdesi v Austrálii....

Mytí oken bez námahy: S jednoduchým trikem ušetříte čas i peníze

Většina lidí bere mytí oken jako nutné zlo, jež zabere hodiny námahy a stojí spoustu peněz za profesionály. Jenže opak je pravdou. Křišťálově čistého...

Vyhrajte jeden ze tří balíčků Rituals

Dopřejte si okamžiky klidu a harmonie s luxusní péčí od Rituals. Každý produkt značky vznikl s cílem proměnit každodenní rutinu v smysluplný rituál –...

Vánoční inspiraci nabízí BIOBAY – spojení luxusu, přírody a umění

Kolekci od španělské značky MAISON OLER, kde se vůně mění v umění nabízí výhradní distributor BIOBAY. Ručně foukaný difuzér, prémiové esenciální oleje a designové...

Jak udržet banány čerstvé 26 dní? Obyčejná sklenice udělá zázrak

Koupíte krásně žluté banány a než se nadějete, zdobí je hnědé skvrny a měkká dužina končí v koši. Tomuto scénáři se však dá vyhnout....

Brána do pískovcového ráje: Objevte krásu Českého Švýcarska

Stojíme na křižovatce u Hřenska, kde se silnice dělí na směr k německému hraničnímu přechodu Schmilka a do centra obce. Zdejší parkoviště je ideálním...

Meteoroložka Dagmar Honsová prozradila, jaká je šance na bílé Vánoce

Vzpomínáte si ještě na tu kouzelnou atmosféru, kdy krajinu pokryl bílý samet a na Štědrý večer se tiše snášely vločky? Není divu, pokud ne....

Moravský Krumlov: Poklad, který nezaostává za slavnějším jmenovcem

Nejeden z vás jistě navštívil Český Krumlov, nebo se tam teprve chystáte. A je vám zřejmě známo, že Krumlovy najdeme na mapě hned dva:...

Mikulášská nadílka nemusí být plná cukru,zkuste to letos trošku jinak

Návštěva Mikuláše, čerta a anděla patří v tuzemsku mezi nejoblíbenější předvánoční tradice. Většina dětí se na kouzelnou trojici těší už týdny dopředu, především pak...

Mikulov: Historie, víno a příroda v srdci Jižní Moravy

Mikulov je malebné městečko s přibližně 7,5 tisíci obyvateli, ležící pouhých 50 km od Brna. Návštěvníky okouzlí historií architektonických památek a krásou okolní přírody,...

Jak zkrotit večerní chutě a přejídání: proč vznikají a jak s nimi pracovat efektivněji

Večerní chutě jsou jedním z nejčastějších problémů, se kterým se lidé potýkají. Možná to znáte i Vy: celý den máte pocit, že se držíte,...

Nová aplikace Senior Pas šetří stovky korun. Stačí vám věk 55 let

Zahoďte staré papírové kartičky a strach, že jste slevu zapomněli doma. Pro lidi nad 55 let přichází revoluce v podobě mobilní aplikace Senior Pas,...

Ottie představuje tajemství korejské krásy

Korejská kosmetika se stala celosvětovým fenoménem díky jedinečnému spojení moderní vědy, přírodních ingrediencí a filozofie rovnováhy. Neslibuje zázraky přes noc, ale nabízí dlouhodobě zdravou, hydratovanou...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3