Léto a festivaly nekončí! 5 pravidel, která bychom měli dodržet, pokud jedeme s dětmi

Sdílet článek

Reklama
Reklama

 

 

Letní radovánky jsou v plném proudu a mnozí z nás i letos zamíří na hudební festivaly, případně koncerty pod širým nebem. Čím dál tím víc festivalů dokáže přivítat i ty nejmenší návštěvníky. Colors of Ostrava, České hrady, Benátská!, nebo Sázafest. Ať už pro sebe a své ratolesti vyberete jakoukoliv akci, vždy se vyplatí mít na paměti několik zásad, které vám i jim pomohou užít si festival naplno a bez komplikací.

1) Voda, voda, voda!

Rtuť na teploměru se v těchto měsících snadno vyšplhá nad třicet stupňů Celsia. Když do toho celý den chodíme po festivalovém areálu na slunci, dostane pořádně zabrat i tělo dospělého člověka, natož dítěte. Proto je nesmírně důležité pravidelně doplňovat tekutiny. Na festivalech se většinou na nápoje stojí fronty, vyplatí se proto být připravený a zajistit sobě a dětem dostatek pitné vody. Důležité je také dohlédnout na to, aby byl pitný režim dětí skutečně pravidelný bez ohledu na to, zda mají žízeň.

2) Pozor na sluníčko

Pokud si nechceme z festivalu kromě hudebních zážitků přivést také úpal nebo úžeh, měli bychom mít kromě dostatku vody také pokrývku hlavy, sluneční brýle a opalovací krém. Na koncertech a festivalech jsme často dlouho na přímém slunci, které nám může pořádně zavařit. Zmíněná trojice ochranných prostředků společně s dodatečným příjmem tekutin nás uchrání před těmi nejhoršími následky. Spálená ramena, nevolnost, nebo vysoké teploty nejsou něco, co by si naši nejmenší měli z prázdnin pamatovat.

3) Pohodlí především

Abychom i dětem zajistili co nejpříjemnější zážitek, je vhodné je předem přesvědčit o tom, že se vyplatí nechat své žabky se superhrdinou doma. Nejlepší volbou festivalové obuvi nejen pro nejmenší je pár bot, se kterým máme nějaké zkušenosti a víme, že nám bude pohodlný i po několika hodinách na nohou. Zároveň bychom se měli připravit na to, že se domů s největší pravděpodobností vrátí pěkně zašpiněné.

4) I uši mají své limity

Péče o pohodlí během festivalu ale nekončí jen u obuvi. Je třeba myslet také na hluk, který doprovází hudební produkci. Na koncertech se může hlasitost vyšplhat přes 110 decibelů, přitom za kritickou normu se považuje hranice okolo 85 decibel. Malé děti hluk vnímají silněji a riziko poškození sluchu je u nich mnohem větší než
u dospělých. Proto bychom naše nejmenší měli patřičně chránit. Ideálním řešením jsou chrániče sluchu, které se pro děti vyrábí v různých barvách a s možností upravit velikost. Například chrániče sluchu Peltor od 3M váží pouze 180 gramů, pohodlné tedy budou i pro ty nejmenší.

 

 

5) Popovídejme si

Návštěva kulturní události jako koncert nebo festival, může mít pozitivní dopady na emoční a sociální vývoj dítěte. Během festivalu se děti naučí toleranci a otevřenosti, zároveň také budou vnímat a poznávat nové podněty z okolí. Bude pro ně mnohem snazší, když si před samotným festivalem, nebo koncertem, najdeme čas a promluvíme si s nimi o tom, co je bude čekat. Můžeme jim také vyprávět o našich předchozích pozitivních zážitcích a vysvětlit jim, proč může být živý koncert naší oblíbené kapely daleko větším zážitkem než pouhé sledování záznamu na internetu. Na konci dne si pak všechny zážitky můžeme s dětmi projít a popovídat si
o svých pocitech.

Návštěva letního venkovního festivalu s celou rodinou může být zajímavý a obohacující zážitek nejen pro naše nejmenší, ale i pro nás.  Aby vše proběhlo v pořádku a odnesli jsme si jen pozitivní zážitky, je potřeba se pořádně připravit.

 

 

O společnosti 3M

3M je přední globální technologická společnost se sídlem v St. Paul v USA. Již déle než 100 let vyvíjí inovativní výrobky a řešení pro průmysl, energetiku a telekomunikace, bezpečnost a zabezpečení, zdravotnictví, kancelář
a domácnost. Diversifikované portfolio 3M zahrnuje přes 50 tisíc výrobků. Všechny výrobky spojuje jedna vlastnost – v daném odvětví představují inovativní řešení, které kromě důmyslnosti a efektivity podporuje udržitelnost, bezpečnost a zdraví lidí. Výrobky 3M se nabízí například pod značkami Scotch®, Post-it®, 3M™ Spofaplast®, FUTURO™, VHB™, Dual Lock™, Scotch-Brite™, Trizact™, Cubitron™, Bumpon™, 3M™ Novec™, Dyneon™, Thinsulate™, Ceradyne®, Peltor™, Speedglas™ a dalšími.

3M Česko, spol. s r.o. působí jako výhradní zastoupení 3M Company na českém trhu. Řadí se mezi nejvýznamnější partnery českého průmyslu, zdravotnictví, školství a vědy. V každé oblasti činnosti 3M navazuje na 100 let působení v oblasti inovací. V Praze třetím rokem působí Inovační centrum 3M
(Application Development Lab / ADL) pro vývoj a testování zákaznických aplikací.

 

Více informací o společnosti 3M a jejím nasazení pro inovace je k dispozici na portálech 3M.cz a 3Minovace.cz.

 

 

Reklama

Doporučujeme

Vzácnější než drahokam: V celém Česku nosí jméno Jiskra (nebo Iskra) jen čtyři ženy

Najít v českém kalendáři jméno, které by bylo vzácnější, je skoro nemožné. Jiskra (v mezinárodní variantě Iskra) je jméno, které v sobě nese elementární...

Mozek nemá tlačítko „Mute“, ale vy máte prefrontální kůru. Jak zkrotit hněv?

Dopravní zácpy, protivní kolegové nebo pomalé fronty z našeho života nezmizí. Co se ale změnit může, je náš vnitřní operační systém. Vědecké výzkumy potvrzují,...

Fénix nad popiolem: České Švýcarsko investuje 130 milionů do novinek pro turisty

Národní park České Švýcarsko se připravuje na další velkou kapitolu své obnovy. Díky Programu švýcarsko-české spolupráce a podpoře ministerstva životního prostředí se v letech...

„Příliš unavení na milence.“ Proč mileniálové vyměnili nevěru za klid v koutě

Zapomeňte na morální kázání. Podle nejnovějších kulturních trendů a analýz magazínů jako VICE nebo Newsweek mileniálové nepodvádějí proto, že by byli svatí, ale proto,...

Víte, kolik platíte za elektřinu? Většina z nás nemá tušení!

Kolik skutečně měsíčně utrácíte za elektřinu? Pokud si nejste jistí, nejste v tom sami. Podle průzkumu Skupiny Klik.cz téměř polovina Čechů nesleduje vývoj cen a...

Zhasněte v koupelně! Fenomén „dark showering“ dobývá svět a odborníci ho milují

Slyšeli jste už o „tmavém sprchování“? Zatímco ranní sprcha nás má probudit a nabít energií, nový trend, který zaplavil sociální sítě, se zaměřuje na...

Túje jsou pasé: Zasaďte srbský smrk a vytvořte si neproniknutelnou alpskou stěnu

Většina lidí při plánování živého plotu automaticky sahá po tújích. Jenže zahradníci znají lepší tajemství: srbský smrk (Picea omorika). Je levnější, odolnější a vypadá...

Nová éra péče o tělo

Dove uvádí na trh tělová séra s aktivními složkami na úrovni pleťové péče Značka Dove přináší zásadní inovaci v péči o pokožku těla. Představuje novou...

Mrtví lupiči a malý psychopat? Expert rozebral Kevinovy pasti v Sám doma

Při sledování Sám doma v roce 2025 nás napadají jiné otázky než v dětství. Třeba jak si sakra rodiče mohli dovolit dům, který se...

Voda z kohoutku jako nepřítel baristů. Jak tvrdost a chlor ničí aroma drahých zrn

Milovníci kávy dokážou hodiny debatovat o pražení, mikrometrech na mlýnku nebo původu zrn. Pak ale často udělají tu největší chybu. Celý rituál zalijí vodou,...

Bonusy za 4,5 miliardy korun! Zpěvačka odměnila svůj štáb rekordní sumou

Turné Eras Tour přepsalo historii. Po 149 koncertech ve 21 zemích se tržby zastavily na neuvěřitelných 2 miliardách dolarů. Taylor Swift se však v...

12 nocí, 12 měsíců: Unikátní průvodce, jak si „přednastavit“ úspěšný příští rok

Období mezi zimním slunovratem a Třemi králi bylo pro naše předky tím nejposvátnějším časem v roce. Věřili, že během tzv. „Kouřových nocí“ je hranice...

Generace důvěřují, odborníci doporučují

Značka Vaseline, založená v roce 1870, si již více než 150 let drží pevné místo v domácnostech po celém světě. Její schopnost chránit pokožku...

Špína, psí výkaly a přísná pravidla. Bývalé milenky promluvily o svátcích v Playboy vile

Vánoce plné sněhu uprostřed slunné Kalifornie, kde ovšem místo baněk visí na lustru spodní prádlo, ale pod povrchem vládne přísný režim. „Hef měl naprosto...

Zrcadlo jako zrádce. Pokud v něm vidíte nepořádek, násobíte si stres

Všichni si dáváme předsevzetí, že zhubneme, budeme jíst zdravěji a méně se stresovat. Jenže často zapomínáme na místo, které nás ovlivňuje úplně nejvíc, a...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3