Léto a festivaly nekončí! 5 pravidel, která bychom měli dodržet, pokud jedeme s dětmi

Sdílet článek

Reklama
Reklama

 

 

Letní radovánky jsou v plném proudu a mnozí z nás i letos zamíří na hudební festivaly, případně koncerty pod širým nebem. Čím dál tím víc festivalů dokáže přivítat i ty nejmenší návštěvníky. Colors of Ostrava, České hrady, Benátská!, nebo Sázafest. Ať už pro sebe a své ratolesti vyberete jakoukoliv akci, vždy se vyplatí mít na paměti několik zásad, které vám i jim pomohou užít si festival naplno a bez komplikací.

1) Voda, voda, voda!

Rtuť na teploměru se v těchto měsících snadno vyšplhá nad třicet stupňů Celsia. Když do toho celý den chodíme po festivalovém areálu na slunci, dostane pořádně zabrat i tělo dospělého člověka, natož dítěte. Proto je nesmírně důležité pravidelně doplňovat tekutiny. Na festivalech se většinou na nápoje stojí fronty, vyplatí se proto být připravený a zajistit sobě a dětem dostatek pitné vody. Důležité je také dohlédnout na to, aby byl pitný režim dětí skutečně pravidelný bez ohledu na to, zda mají žízeň.

2) Pozor na sluníčko

Pokud si nechceme z festivalu kromě hudebních zážitků přivést také úpal nebo úžeh, měli bychom mít kromě dostatku vody také pokrývku hlavy, sluneční brýle a opalovací krém. Na koncertech a festivalech jsme často dlouho na přímém slunci, které nám může pořádně zavařit. Zmíněná trojice ochranných prostředků společně s dodatečným příjmem tekutin nás uchrání před těmi nejhoršími následky. Spálená ramena, nevolnost, nebo vysoké teploty nejsou něco, co by si naši nejmenší měli z prázdnin pamatovat.

3) Pohodlí především

Abychom i dětem zajistili co nejpříjemnější zážitek, je vhodné je předem přesvědčit o tom, že se vyplatí nechat své žabky se superhrdinou doma. Nejlepší volbou festivalové obuvi nejen pro nejmenší je pár bot, se kterým máme nějaké zkušenosti a víme, že nám bude pohodlný i po několika hodinách na nohou. Zároveň bychom se měli připravit na to, že se domů s největší pravděpodobností vrátí pěkně zašpiněné.

4) I uši mají své limity

Péče o pohodlí během festivalu ale nekončí jen u obuvi. Je třeba myslet také na hluk, který doprovází hudební produkci. Na koncertech se může hlasitost vyšplhat přes 110 decibelů, přitom za kritickou normu se považuje hranice okolo 85 decibel. Malé děti hluk vnímají silněji a riziko poškození sluchu je u nich mnohem větší než
u dospělých. Proto bychom naše nejmenší měli patřičně chránit. Ideálním řešením jsou chrániče sluchu, které se pro děti vyrábí v různých barvách a s možností upravit velikost. Například chrániče sluchu Peltor od 3M váží pouze 180 gramů, pohodlné tedy budou i pro ty nejmenší.

 

 

5) Popovídejme si

Návštěva kulturní události jako koncert nebo festival, může mít pozitivní dopady na emoční a sociální vývoj dítěte. Během festivalu se děti naučí toleranci a otevřenosti, zároveň také budou vnímat a poznávat nové podněty z okolí. Bude pro ně mnohem snazší, když si před samotným festivalem, nebo koncertem, najdeme čas a promluvíme si s nimi o tom, co je bude čekat. Můžeme jim také vyprávět o našich předchozích pozitivních zážitcích a vysvětlit jim, proč může být živý koncert naší oblíbené kapely daleko větším zážitkem než pouhé sledování záznamu na internetu. Na konci dne si pak všechny zážitky můžeme s dětmi projít a popovídat si
o svých pocitech.

Návštěva letního venkovního festivalu s celou rodinou může být zajímavý a obohacující zážitek nejen pro naše nejmenší, ale i pro nás.  Aby vše proběhlo v pořádku a odnesli jsme si jen pozitivní zážitky, je potřeba se pořádně připravit.

 

 

O společnosti 3M

3M je přední globální technologická společnost se sídlem v St. Paul v USA. Již déle než 100 let vyvíjí inovativní výrobky a řešení pro průmysl, energetiku a telekomunikace, bezpečnost a zabezpečení, zdravotnictví, kancelář
a domácnost. Diversifikované portfolio 3M zahrnuje přes 50 tisíc výrobků. Všechny výrobky spojuje jedna vlastnost – v daném odvětví představují inovativní řešení, které kromě důmyslnosti a efektivity podporuje udržitelnost, bezpečnost a zdraví lidí. Výrobky 3M se nabízí například pod značkami Scotch®, Post-it®, 3M™ Spofaplast®, FUTURO™, VHB™, Dual Lock™, Scotch-Brite™, Trizact™, Cubitron™, Bumpon™, 3M™ Novec™, Dyneon™, Thinsulate™, Ceradyne®, Peltor™, Speedglas™ a dalšími.

3M Česko, spol. s r.o. působí jako výhradní zastoupení 3M Company na českém trhu. Řadí se mezi nejvýznamnější partnery českého průmyslu, zdravotnictví, školství a vědy. V každé oblasti činnosti 3M navazuje na 100 let působení v oblasti inovací. V Praze třetím rokem působí Inovační centrum 3M
(Application Development Lab / ADL) pro vývoj a testování zákaznických aplikací.

 

Více informací o společnosti 3M a jejím nasazení pro inovace je k dispozici na portálech 3M.cz a 3Minovace.cz.

 

 

Reklama

Doporučujeme

Zázrak z kuchyně: Jak ocet pomáhá proti skvrnám a zápachu

Obyčejná lahev z kuchyně se mění v malý elixír krásy. Jablečný ocet, známý ze salátů, totiž překvapivě umí zatočit s tmavými skvrnami i nepříjemným...

Půjčka na cokoliv nabízí řešení pro každý den v týdnu

Malý úvěr, který by byl k dispozici ještě dnes? Ovšem, je to snadná záležitost pro všechny, kdo mají na svém kontě základy práce na PC....

Tajemství 10 000 kroků odhaleno. Pro srdce děláte možná málo

Máte na kontě deset tisíc kroků, ale nasbírali jste je jen přecházením mezi kanceláří a kuchyňkou? Nová rozsáhlá studie varuje, že to nestačí. Nezáleží...

Temná, napínavá a svižná

Vražda mladé ženy naznačuje rituální motiv spojený s rodem záhadného aristokrata De Jonga. Roztáčí spirálu podivných událostí, symbolů a tajemství ukrytých na staré tvrzi. Záhadu,...

Xiaomi zahajuje Black Friday se slevami až 8 200 Kč!

Společnost Xiaomi zahajuje slevovou akci Black Friday, která potrvá od 3. do 30. listopadu 2025. Během tohoto období Xiaomi nabídne zákazníkům širokou škálu svých...

Columbia Amaze Puff – dokonalá kolekce bund a kabátů plná peří i stylu

Značka Columbia Sportswear přichází letošní zimu s novinkou - kolekci péřových bund a kabátů Columbia Amaze Puff, které jsou funkční a zároveň dokonale stylové. Trio...

„Jejich objetí je domov.“ 6 důvodů, proč muži zbožňují plné tvary

Krása má stovky podob, ale ta nejpřitažlivější je často ta, která dýchá sebevědomím a opravdovostí. Ženy s plnými tvary totiž často vyzařují něco, čemu...

Ceny potravin vás děsí? Senioři mají nárok na pomoc, o které se moc nemluví

Účty za jídlo vám dělají vrásky na čele? Pro důchodce existuje skvělá cesta, jak získat kvalitní potraviny za zlomek ceny, nebo dokonce úplně zdarma....

Jsem nejnenáviděnější muž v Británii! Carr se brání útoku Palomy Faith

Komik Alan Carr se stal hvězdou show Celebrity Traitors, ale jeho první „vražda“ v pořadu vyvolala poprask. Zabil totiž svou kamarádku Palomu Faith, která...

Klára Jerneková: herečka, kterou si diváci zamilovali. Její odchod provází záhady

Klára Jerneková zůstává v paměti diváků jako obraz něžné a přirozené herečky. Její život ale skončil předčasně a za smutnou tečkou zůstaly otazníky. Byla...

Jak zatočit s vystouplým bříškem? 5 způsobů, které fungují a nebolí

Dokonale ploché břicho? To není jen mýtus z obálek časopisů. Skutečná síla je ve funkčních svalech a pocitu lehkosti. Zpevněný střed těla přitom ovlivňuje...

Nenávist za monitorem: Proč ženy na internetu čelí větší krutosti než muži

Internet měl být místem svobody. Platformou, kde mohou všichni mluvit beze strachu a bez ohledu na pohlaví. Realita? Úplný opak. Zvlášť pro ženy. Online...

Pozor na falešné policisty. Využívají stres a kradou statisíce

Když vám zazvoní telefon a na displeji svítí číslo Policie ČR, zpozorníte. Přesně na to ale podvodníci čekají. Jejich nový trik, kdy se vydávají...

Zapomeňte na lososa. Ryba, kterou jste přehlíželi, je skutečný poklad

Zatímco losos byl roky hvězdou zdravého jídelníčku, odborníci hlásí změnu na trůnu. Novým králem se stává obyčejná makrela... ryba, která spojuje to, co často...

Vánoční pohoda se Saloos

SOUTĚŽ O 5 BALÍČKŮ DÁRKOVÉ SADY Že neexistuje perfektní vánoční dárek, kterým potěšíte téměř každého napříč generacemi? Saloos vytvořil kouzelnou sadu 100% přírodních esenciálních olejů...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3