Každý dvacátý Čech rezignoval v době pandemie na osobní hygienu

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Koronavirová pandemie přinutila Čechy zůstat doma. Znamenalo to nejen změnu denního rytmu
a stravovacích návyků. V domácím prostředí se u většiny projevil i tzv. pyžamový efekt. Někteří zpohodlněli natolik, že omezili osobní hygienu. Podle průzkumu, který realizovala agentura IPSOS za pomoci nástroje Instant research, se 5 % Čechů v době pandemie mylo méně než obvykle. Nejvýrazněji „hygienická morálka“ poklesla u obyvatel hlavního města. 8 % Pražanů přiznalo, že během home office klesla jejich ochota k denní sprše, na Moravě to byla jen 3 % dotázaných, v Čechách 5 % lidí. Většinou proto, že se stejně s nikým nestýkali, třetina přišla o obvyklý denní rytmus a sport. Každý desátý přiznal, že se mu prostě nechtělo.

Nejvíce hygienu omezili mladí ve věku 18-26 let. Každý pátý z nich přiznal, že koronavirová pandemie měla negativní vliv na jejich osobní hygienu. Zatímco pohlaví roli nehrálo, vzdělání už ano. Nejčastěji ve svých návycích polevili lidé se základním vzděláním a vysokoškoláci.

A co nás k tomu vedlo? Nejčastěji jsme sváděli neochotu vlézt do sprchy na společenskou izolaci. 46 % dotazovaných se přiznalo, že když ten den stejně nemělo v plánu vidět jiné lidi, nemělo dostatečnou motivaci se umýt. Třetina uvedla jako hlavní důvod ztrátu dřívějšího pravidelného rytmu a 13 % lidí se přestalo sprchovat, když omezilo své sportovní aktivity, a tedy i pocení. Každý desátý Čech pak přiznal, že během home office prostě zlenivěl.

S návratem do tramvají a metra a zejména s návratem vysokých teplot je nasnadě, abychom se vrátili k denní sprše. Za normálních okolností se denně sprchují dvě třetiny Čechů. I když jsme během pandemie polevili, jistě nám bude široké okolí vděčné, když se ke svým zvyků vrátíme. Protože sebesilnější parfém nemůže bojovat s vůní čistoty.

Podle výsledků průzkumu se s rozvolňováním opatření a postupným návratem do běžného života, docházením do práce a cestami MHD k původnímu stylu osobní hygieny plánuje vrátit 82 % lidí.

 

 

O průzkumu: Průzkum realizovala agentura IPSOS za pomoci nástroje Instant research v červnu 2021.
V on-line dotazníku odpovídalo 1050 respondentů z celé ČR.

 

 

Reklama

Doporučujeme

Jak se dobře vyspat, i když vás trápí bolesti zad

„Pravdou je, že pouze odpočinuté tělo může regenerovat. A u bolestí zad to platí dvojnásob. Kvalita spánku je proto zcela zásadní věcí, na kterou...

Víte, jak funguje multilíčidlo?

Přírodní oleje a vosky spolu s výtažkem z brusinek vyživují a regenerují pokožku, udržují její přirozenou hydrataci a brání jejímu vysoušení. Výrobek má pouze...

Dámská jízda – nový trend dovolených

„Čím dál více žen k nám přijíždí ve dvojicích či malých skupinkách a stále častěji k nám míří také maminky s dospívajícími dcerami, aby...

Léto plné chutí v Tchibo

Letní sezóna je ideálním časem na nové zážitky – a ty chuťové nejsou výjimkou. V kavárnách Tchibo proto právě teď najdete originální novinky, které osvěží i potěší. 

Plavání je zdravé, ale dělejte to správně!

Léto přímo nahrává pobytu ve vodě, který navíc udělá nevídaně dobře nejen vašemu tělu,
ale i hlavě. “S přibývajícím věkem se může stát, že nás sem tam zabolí v kříži, dají o sobě vědět kolena nebo kyčle. Voda je pak ten nejlepší kamarád.

Exkluzívní autobiografie herecké ikony – Al Pacino: SONNY BOY – PAMĚTI

K fanouškům filmu se právě dostává exkluzivní autobiografie jedné z největších hereckých ikon minulého století.

5 tipů, proč se vydat s dětmi na nezapomenutelný výlet do Zlína

Přemýšlíte, kam se s dětmi vydat za zábavou, při které se zároveň něco naučí? Vydejte se na výlet (nebo třeba rovnou na dovolenou) do Zlína. V Baťově městě si na své přijde každý člen rodiny a v červnu tady navíc začíná jedinečná výstava kostek s unikátními stavbami a hernou, ze které děti nebudou chtít odejít.

Dokonalá ochrana před sluncem s matujícím efektem

Ochrana před slunečními paprsky by měla být součástí každodenní péče o pleť. Mnoho žen se však obává, že krémy s vysokým ochranným faktorem udělají jejich pleť mastnou nebo lesklou. Česká kosmetická značka Essenté tak přichází s ideálním řešením – Ochranný krém SPF 30 poskytuje vysokou ochranu, ale zanechává pleť matnou a svěží.

NOVINKY 100% přírodní směsi esencí

Pro každodenní osvěžení domova

Chuť léta v každém doušku s osvěžujícími kávovými drinky

Léto je jako stvořené k dobrodružství, zábavě a bezstarostným chvílím plným radosti, kdy si život vychutnáváte plnými doušky. Stejně jako kávu, jejíž lahodná chuť vás osvěží i během horkých dní. Káva totiž není jen nápoj – je to okamžik pro sebe, maličká radost, která se vejde do každého dne. A co teprve, když se spojí s ledem? Připravili jsme pro vás pár jednoduchých,
ale výjimečných receptů, díky kterým si léto vychutnáte naplno.

Sauna v létě? Překvapivě skvělý nápad!

Saunování rozhodně nepatří jen k zimním měsícům, právě naopak! Vaše tělo vám za něj poděkuje i v létě. Klíčem k pozitivním účinkům saunování je pravidelnost, tak proč si v létě dávat pauzu
a čekat až na první mrazíky? Přinášíme vám hned několik důvodů, proč by sauna měla mít místo
 i ve vaší letní rutině.

Léto u vody s malým dítětem: Jak na to bezpečně a v pohodě

Léto je tady a s ním i období dovolených u moře či jezera. Pokud si ale chcete pobyt u vody skutečně užít, je důležité se dobře připravit. Jak s malým dítětem začít plavat? Zvládneme to sami, nebo je lepší navštěvovat kurzy? A je vůbec plavecká příprava nutná? 

Novinky do každé rodiny

Hrajte o limitovanou edici GlancBox!

Překrásná Marseille

Možná jste velmi zcestovalá a vynechala jste snad jen Mars. Ten je ale trochu z ruky, a proto, což takhle dát si Marseille, která je Evropským hlavním městem kultury roku 2013? Ostatně, v tomhle druhém největším francouzském městě a současně hlavním městě Provence je tolik národností, že by se i marťanští zelení mužíci s tykadly mezi nimi ztratili.

Dopřejte dovolenou i své pleti a myslete v létě na hydrataci!

„Dehydratace se netýká jen suché pleti. Nedostatek vlhkosti může pociťovat i smíšená nebo mastná pokožka, které vlivem věku, UV záření a dalších aspektů už...
Reklama
Reklama