Budoucnost je nahatá!

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Co se takhle letos zbavit přebytečného odpadu? Spousta báječných masážítek, koupelových bomb, mýdel
a dalších produktů pro péči o tělo, tvář i vlasy, je k dostání nahatá – bez obalu. Nahaté produkty jsou šetrnější k životnímu prostředí, a přitom vám přinášejí stejně skvělý užitek (a zážitek), jako jejich balené protějšky.

Jsme v tom společně

Jít do naha prospívá našemu životnímu prostředí a zákaznici Lush přispívají svým dílem k podpoře naší „nahaté revoluce“. Během svátků 2017 jste zakoupili 780 959 nahatých sprchových gelů, tělových kondicionérů, peelingů, krémů, masážítek a produktů k péči o rty, což znamená, že téměř 800 000 kusů obalů nebylo nikdy ani vyrobeno, natož vyhozeno.

Také jste si během tohoto období vybrali 836 288 Knot Wrapů, což denně ušetřilo přes 2 000 jednorázových dárkových obalů. Tomu říkáme duch Vánoc!

Zajímá vás, kolik plastových lahví ušetříte, když sáhnete raději po tuhé koupelové pěně, místo tekuté? Nás také. Proto jsme rádi, že to za nás vypočítala koordinátorka „nahatého projektu“, Charlotte Nisbet. Vysvětluje: „Když na jednu koupel využijete asi 75ml tekuté pěny, přičemž tekutá pěna je běžně prodávaná v 500ml lahvích, vyjde jedna asi na 7 bublinkových koupelí. To znamená, že zákazníci, kteří si raději svůj produkt vybrali z Vánoční řady Lush, ušetřili zhruba 1 248 503 lahví.

Když si objednáte nahatý produkt v e-shopu, dostanete jej v biologicky rozložitelné celulóze nebo recyklovaném (a recyklovatelném) papíru. Ale hlavně uložené do bezpečí krabice z recyklovatelného (a recyklovatelného) kartonu mezi obláčky Flo‑Pak (pracovně jim říkáme bobíky), které jsou vyrobené z kukuřičného škrobu a velmi snadno se v půdě a vodě rozloží. Studie Brunel University a University of Humberside dokonce ukázaly, že dokáží produkty během přepravy ochránit lépe, než jejich polystyrenové protějšky.

To nejlepší z přírody

Když je produkt nahatý, tedy tuhý, znamená to lepší šanci na to, aby byl samo-konzervační. Samo-konzervační znamená, že produkt neobsahuje přidané konzervanty, aby vydržel čerstvý. Růst bakterií vyžaduje určité podmínky, mezi které patří obsah vody. Tuhé produkty jako tělové kondicionéry a masážítka obsahují buď malé, nebo žádné množství vody, takže jsou často přirozeně samo-konzervační. Také obsahují mnoho fair trade bio kakaového másla, které zůstává pevné při pokojové teplotě, takže je pro bakterie bujení obtížné. Aniž bychom narušili tuhou podobu produktu, můžeme přidávat i další senzační a univerzální ingredience, které jim také brání v množení, jako jíl, kalamín, kaolin, med a glycerin.

I svým vlasům můžete dopřát nejvybranější očistu, aniž byste museli sáhnout po lahvi. Samo-konzervační šampuky jsou plné účinných přírodních ingrediencí a esenciálních olejů a rozdíl je v tom, že vodu přidáte až vy, tím, že šampuk napěníte v dlaních v koupeli či sprše. To znamená, že každý z těchto šikulek se vám postará o 80–100 umytí (v závislosti na délce vlasů, jejich hustotě a účesu), a zastane tak práci asi tří 250ml lahví šamponu. A přitom je i mnohem lehčí a skladnější než lahev, takže je ideální na cestování.

Ale šampuk nedělá pozitivní změnu jen v koupelně. Jeden nákladní vůz plný šampuků uveze zhruba stejný počet umytí jako patnáct nákladních vozů plných tekutého šamponu, takže díky nim také vlastně zanecháváte menší uhlíkovou stopu.

Máte-li nějaký svůj oblíbený produkt, máme k němu tuhou alternativu, která je zrovna tak účinná. Ať už jsou to kondicionéry, koupelové pěny, deodoranty, zubní pasty, ústní vody, nebo dokonce i parfémy – seznam je (skoro) nekonečný.

  

Spoluzakladatel Lush, Mark Constantine, prohlásil: „Obalové materiály jsou prostě smetí a příliš dlouho jsme museli čelit jejich nadbytku. Teď, když už je jejich environmentální i finanční dopad zřejmý, tlačí zákazníci výrobce a obchodníky k omezování obalů. Firmy, jako je ta naše, musí svým zákazníkům představovat inovace, díky kterým budou moci nakupovat opravdu ‚nahaté‘ produkty“.

Inside lush packaging free shop
První „nahatý obchod“ na světě

Zatím největší výzva k zavržení plastů přišla v červnu 2018, když Lush v italském Miláně otevřel první „nahatý obchod“, který zákazníkům nabízí dvě patra nebalené kosmetiky, ekologických znovupoužitelných nádobek, doplňků a Knot Wrapů. Místo skenování produktových štítků se zde používá nová technologie v podobě aplikace Lush Lens, která posílá potřebné informace přímo do vašeho chytrého telefonu. Je to jeden krok směrem k bezobalové budoucnosti, který zákazníkům nabízí nejvybranější kosmetiku a zároveň chrání životní prostředí.

V roce 2018 je 65 % celoročních produktů Lush zcela nahatých – bez obalu. A zbytek je na cestě!

 

Reklama

Doporučujeme

Pracoval s Pittem i DiCapriem. Martin Hub v pořadu Popojedem odhaluje zákulisí kaskadérského řemesla

Známý český herec a kaskadér, který se představil i ve světových filmech jako Titanic, Gladiátor nebo Troja. To není nikdo jiný než Martin Hub....

Jak využít slupky z brambor a jablek pro zdravější vaření

Automaticky saháme po škrabce a bezmyšlenkovitě házíme kusy zeleniny do koše, aniž bychom tušili, že se zbavujeme toho nejcennějšího pokladu. Slupky totiž nejsou odpadem...

5 nejčastějších chyb při třídění odpadu: i malé změny vedou k velkým úspěchům

Třídění odpadu se u nás již stalo standardem, podle nejnovějších statistik třídí pravidelně své odpady na 75 % obyvatel ČR. Řadíme se tak mezi...

Ženy o Vánocích touží po klidu, muži po hračkách. Jak se trefit do vkusu úplně každému

Zase stojíš bezradně v obchodě a máš okno, protože vůbec netušíš, čím potěšit své blízké? Neboj, letos to zvládneme bez ponožek z nouze a...

Vánoční soutěž o jedinečnou kosmetiku Onclé

Přejete si k Vánocům něco, co potěší tělo i duši? Připravili jsme pro Vás luxusní balíček přírodní tělové kosmetiky, která podporuje zpevnění, vyhlazení a tvarování...

Darujte o letošních svátcích svým blízkým dárek, který jim přinese smysluplný odpočinek

Vánoční svátky jsou obdobím radosti, setkávání a vytváření trvalých vzpomínek. Jakmile však sváteční období skončí, mnoho dospělých čelí obvyklé výzvě – povánočnímu útlumu. Místo...

Slatiňany: Šlechtické sídlo, kde se psaly dějiny koní

Hledáte-li tip na výlet, kde se snoubí šlechtická elegance s unikátním příběhem koňského světa, vydejte se do Slatiňan. Toto malebné městečko, rozkládající se na...

První město světa nebylo v Egyptě, ale na Ukrajině. V Taliankách žilo 15 000 lidí

Šest tisíc let před naším letopočtem, dávno předtím, než v Egyptě stála jediná pyramida, kypěl na území dnešní Ukrajiny městský život. Vznikala zde sídla...

TIP redakce na zdravé vánoční cukroví

Připravte si zdravé vánoční cukroví. Níže naleznete několik tipů, jak si ho během chvíle vykouzlit. Linecké s chia marmeládou Na cukroví:250 g celozrnné špaldové mouky1 vejce150 g...

Za divokou krásou Šumavy: Naučná stezka Povydří

Pokud hledáte místo, kde se snoubí nespoutaná horská příroda s historií a kde se energie vody stává hlavním průvodcem, vydejte se na Šumavu do...

Vyhazov na hodinu kvůli jediné fotce s přítelem. Nevinný vtip ji stál vysněnou roli v animáku

Představte si situaci, kdy přijdete o kšeft za miliony dolarů jen proto, že chcete pobavit svého kluka k narozeninám. Přesně to se stalo jedné...

Vánoční dárky jsou se Sencorem hračka

Hledáte inspiraci na vánoční dárky, které opravdu potěší? Zapomeňte na univerzální balíčky a darujte něco, co má smysl. Ať už vybíráte pro ni, pro...

Nové Město na Moravě: Perla Vysočiny láká sportovce i milovníky historie

Přemýšlíte, kam vyrazit na nezapomenutelný výlet, který v sobě snoubí bohatou historii, malebnou přírodu a špičkové sportovní vyžití? Pak je pro vás Nové Město...

Láska není raketová věda. Slavná koučka odhalila vzorec, který zachrání každý vztah

Máte pocit, že se v moři vztahových rad topíte? Zapomeňte na složité teorie. Světoznámá koučka Sadia Khan na svém youtube přišla s jednoduchým vzorcem,...

Muž s nejdelším jménem světa si ho po 25 letech stále nepamatuje

Představte si, že se jmenujete Lawrence Alon Alois Aloysius Alphege Alun Alured Alvin Alisander… a to je jen prvních osm jmen z celkových 2253....
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3