Po svátcích s blízkými touží 88 % Čechů, někteří se však nemají na koho obrátit. Společnost dm v nové kampani vybízí k propojování

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Jedineční jsme díky těm, kteří nás obklopují

Nová vánoční kampaň společnosti dm připomíná, že opravdové kouzlo svátků netvoří dárky ani dokonalá výzdoba, ale lidé, se kterými je prožíváme. Průzkum napříč českou populací, který společnost dm realizovala ve spolupráci s agenturou Ipsos, ukazuje, že 88 % Čechů považuje za nejdůležitější osobní setkání u vánočního stromečku. Přesto však 70 % respondentů vnímá, že se o osamělosti během svátků mluví málo. Cílem kampaně je proto inspirovat k reálným setkáním a podpořit budování komunity nejen o svátcích.

Češi upřednostňují osobní kontakt před virtuálním: Sociální sítě osamělost nezmírňují

Zatímco zahraniční průzkumy (např. Harris Poll 2025) ukazují, že se sociální sítě stávají nedílnou součástí svátečního období pro udržování kontaktu a sdílení, pro Čechy to z většiny neplatí. Podle aktuálního průzkumu dm 60 % Čechů uvádí, že jim sociální sítě nepomáhají cítit se méně osamělí. Necelých 60 % dotázaných navíc vnímá, že používání sociálních sítí nemá výrazný dopad na pocit pohody během svátků. Pro téměř polovinu respondentů nejsou sociální sítě ani důležitým nástrojem pro propojení s rodinou či přáteli – naopak upřednostňují osobní kontakt před virtuálním (88 %). Znepokojující však může být zjištění, že pouze 62 % lidí věří, že se v případě potřeby mají vždy na koho obrátit.

„Osamělost se liší od samoty; zatímco být sám může být příjemné, osamělost přichází, když toužíme po kontaktu, ale nemáme ho. Nese v sobě prvek nedobrovolnosti a bezmoci, což má dopad na duševní i fyzické zdraví. O Vánocích, kdy se klade důraz na pospolitost, mohou být pocity osamělosti ještě silnější. Proto je to období, kdy můžeme ukázat lidem, že nejsou sami. Stačí maličkost – krátký rozhovor, zpráva, pozvání. I drobná pozornost může pro druhé znamenat víc, než si myslíme – nabídnout skutečné propojení a ukázat sílu komunity,“ komentuje Barbora Pšenicová, psychoterapeutka a ředitelka neziskové organizace Nevypusť duši.

Komunita a otevřené sdílení: Vánoční kampaň dm chce propojovat

V letošním roce se společnost dm v rámci své vánoční kampaně rozhodla zaměřit na podporu lidské blízkosti a komunity. „V dm věříme, že lidská blízkost je tím nejcennějším dárkem, který si můžeme navzájem dát. Průzkum, který jsme letos realizovali, ukazuje, že Češi mají v této otázce poměrně jasno – společně strávený čas nerušený sociálními médii pro nás stále zůstává prioritou. V letošní vánoční kampani jsme se proto rozhodli zaměřit právě na podporu blízkosti a komunity. Kampaní vybízíme k reálným setkáním, sdíleným okamžikům a otevřeným rozhovorům – i o tématech, o kterých se běžně nemluví,“ říká Jiří Peroutka, manažer komunikace společnosti dm.

Kampaň dm staví na jednoduché, ale silné myšlence, že by o Vánocích nikdo neměl být sám. Ať už jde o setkání s rodinou, přáteli nebo sousedy, právě tyto chvíle tvoří opravdové kouzlo svátků. Společnost dm chce inspirovat k tomu, aby lidé věnovali čas také těm, kteří se během svátků mohou cítit sami, a budovali komunitu napříč generacemi.

O společnosti dm drogerie markt Česká republika
dm drogerie markt s.r.o. v České republice zahájila činnost v roce 1992 jako 100% dceřiná společnost dm drogerie markt GmbH Rakousko. V roce 1993 otevřela svou první prodejnu v Českých Budějovicích. Společnost sídlí v Českých Budějovicích. Svých 259 prodejen zásobuje po celé České republice z logistických center v Jihlavě a Ostředku. Jednatelkami společnosti jsou Martina Horká a Markéta Kajabová. Celkem v dm pracuje 3 786 spolupracovníků. V obchodním roce 2023/2024 vykázala dm v České republice obrat ve výši 18,1 mld. Kč, a upevnila tak své postavení jedničky na trhu specializovaných drogerií. Na trh uvádí mimo jiné dm značky Balea, alverde, babylove, Mivolis, Denkmit, SUNDANCE, dmBio, trend !t up, SEINZ. či Dein Bestes.

Reklama

Doporučujeme

Každý jsme originál: Podle kterých znaků poznáte, že jste opravdu výjimeční?

Na světě neexistují dva naprosto stejní lidé. Každý z nás má něco, co ho odlišuje od ostatních, ať už je to způsob myšlení, pohled...

Průkopnice OnlyFans Valérie Holáková: Vydělala jsem miliony, chci být psycholožkou

Je průkopnicí OnlyFans v Česku, její matka řídí školu a ona sama chce být psycholožkou. Valérie Holáková známá jako Xholakys v Show Jana Krause...

Hry s vaší myslí. Sedm taktik, kterými vás manipulátor dostane na dno

Nejprve přijde zmatek, pak snaha přizpůsobit se a nakonec beznaděj. Než vůbec získáte podezření, že žijete s manipulátorem, často už jste po uši ponořeni...

Muž pod tlakem: proč se uzavírá a co s tím může udělat partnerka

Na první pohled to možná nevypadá, ale i muži mají svoje těžké chvíle. Společnost od nich čeká sílu, výkonnost, úspěch a dokonalou kontrolu nad...

Kim Kardashianová promluvila o tetování své 12leté dcery: Nikdy jí tu kreativitu nevezmu

Falešné tetování na obličeji, piercing v nose a černé grillz. Dvanáctiletá North Westová svým vzhledem na TikToku vyvolala bouři a její matka Kim Kardashianová...

Svatomartinská vína 2025

Každý rok 11. listopadu netrpělivě vyhlížíme svatého Martina, který by měl podle tradice dorazit na bílém koni a symbolicky přinést první sníh. Pro vinaře...

Atelier JOCHA je ateliér s péčí první republiky v 21.STOLETÍ

Móda s profesionální péčí, postavená na základech tradičního řemeslného zpracování a moderního designu.V JOCHA vznikají pod rukama Kateřiny Jochové malé autorské kolekce, šité na...

Hledání jistoty… Proč Češi v chaosu moderní doby dávají dětem prastará jména

Svět zrychluje, trendy se mění každou sezonu, přesto žebříčky popularity jmen v Česku zůstávají jako vytesané do kamene. Na vrcholu trůní Jakub, Jan, Anna...

Wilkinsonová: U Diddyho jsem nic zlého neviděla. V sídle Playboye to bylo nechutnější

Zatímco Sean „Diddy“ Combs stojí před soudem kvůli obvinění ze sexuálního obchodování na svých večírcích, jeho bývalá častá návštěvnice Kendra Wilkinsonová promluvila. Bývalá hvězda...

Karol Duchoň – Karči

Miroslav Graclík / Václav Nekvapil Výpravná celobarevná publikace Karči shrnuje a popisuje životní příběh zpěváka Karola Duchoně, a to na základě ověřených faktů, dobových souvislostí...

Češi mají jasno: Ke svatomartinské huse nejlépe ladí pivo – Pivovarnická společnost Heineken reaguje na rostoucí oblibu pivních speciálů a pro svatomartinské oslavy nabízí hned...

Pečení svatomartinské husy symbolicky otevírá předvánoční období, tedy čas výjimečných kulinárních zážitků. K tradičnímu podzimnímu menu neodmyslitelně patří i nápoj, který chuť jídla dokonale...

Orgasmus ve snu? Ano, i to se může stát

Mnoho žen o tom možná nikdy neslyšelo, jiné to znají z vlastní zkušenosti - probudit se s rychlejším tepem, zrychleným dechem a pocitem rozkoše....

Dcera Michaela Jacksona žaluje správce jeho pozůstalosti, rodina je prý v šoku

Dcera krále popu Paris Jacksonová zaútočila na správce otcovy pozůstalosti, obvinila je z plýtvání a označila je za „Čaroděje ze země Oz“. Rodinní zasvěcenci...

Co vám muži s depresí nikdy neřeknou a proč?

Deprese dokáže být tichým a krutým nepřítelem. Nejenže bere energii a radost, ale často i schopnost o tom mluvit. Mnoho lidí se bojí, že...

Past jménem „Veřejná Wi-Fi“. Jak se nenechat okrást při nákupech na internetu

Představte si, že v klidu domova nakupujete a pár kliknutí myší vás místo radosti z nového zboží připraví o tisíce korun. Online nákupy jsou...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3