Zima měla pozvolný nástup a i její průběh je zatím mírný. Ovlivňuje nás to v mnoha ohledech, nejen při volbě vhodného outfitu. Jedním z nich je nákupní chování.
Jasně, při pohledu na rozkvetlé sněženky člověka nenapadne koupit si snowboard, ale spíš popřemýšlí, čím doplnit své jarní modely. Počasí ale ovlivňuje načasování nákupů i jinak. Třeba na pořízení vánočních dárků jsme tentokrát mysleli opravdu až za pět minut dvanáct.
„Lidé jezdili ještě v prosinci na nezazimované chalupy. Na nákupy vánočních dárků tak nemysleli a nechali je až na poslední chvíli,“ popsala Ivana Maršálová, marketingová šéfka Dino Toys.
Ve velkém jsme vzaly obchody jen pár dní před Vánocemi a tehdy padaly platební terminály. Fronty byly ohromné. A zbyly po nich prořídlé regály, třeba i se deskovými hrami.
„Nejoblíbenější tituly, jako třeba letošní novinku Diamantový les či zahraniční Sequence, jsme měli vyprodané a obchodníci už je doobjednávali marně. To jsme v minulých letech nezažívali,“ přiblížila Maršálová.
Kupovalo se a mizelo ale i spousta dalších produktů. Hitem byl pro děti kadící jednorožec. Deskovky vybíráme dětem my, rodiče. Není nám totiž jedno, jak tráví čas. A nechceme, aby byli věčně přikovaní k mobilu nebo tabletu.
A tak jsme Dostihy a sázky, Z pohádky do pohádky nebo třeba KrisKros kupovaly pod stromeček i tentokrát. Kvůli mírné zimě ale mnohem později než v minulosti.