Letní aromatické osvěžení: domácí levandulový sirup

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Prázdniny jsou v plném proudu a všichni si jistě užíváme sluníčka a teplého letního počasí. V těchto horkých dnech je ale důležité myslet na pravidelný pitný režim, na který mnozí z nás často zapomínají. Pokud tedy hledáte nápoj, který potěší svou vůní i chutí a je ideálním osvěžením do prázdninových dní, máme tu pro vás recept na tento levandulový sirup. Aromatická levandule, nasládlá chuť po medu a nakyslé osvěžení v podobě citronu – a nápoj do horkých letních dní je na světě!

Letní osvěžení

Léto je časem pohody, odpočinku a obdobím dovolených. Kvůli vysokým teplotám bychom ale měli více než kdy jindy dbát na správný pitný režim, zejména u našich dětí, které mají často tak nabitý program, že se zapomenou napít klidně celé odpoledne. A kolik tekutin by měly děti denně vypít? „V průměru je to 1,8–2,5 l tekutin. Rozhodují zde ale další faktory jako věk, fyzické aktivity a počasí,“ říká Markéta Veverková, nutriční specialistka Nestlé a vedoucí programu Nestlé pro zdraví dětí. A jelikož v létě všichni prahneme po nějakém chutném osvěžení, můžete si společně s námi připravit tento levandulový sirup – zředěný s vodou je skvělým nápojem do horkých letních dní. Levandule je oblíbená pro své uklidňující aroma a zároveň může pomáhat při nespavosti. V podobě chutného sirupu jistě potěší děti i dospělé!

Suroviny:

  • cca 50 stonků levandule
  • 0,5 kg medu/cukru
  • 2 litry vody
  • 3 citrony

Postup:

  1. Květy levandule omyjeme a dáme do hrnce. Přidáme umyté a rozpůlené citrony a zalijeme vodou, poté necháme louhovat alespoň 10 hodin.
  2. Po louhování přidáme do hrnce med (případně cukr) a dáme vařit na střední plamen. Jakmile sirup přivedeme k varu, zmírníme plamen a necháme směs 15 minut redukovat. Poté hrnec sundáme z plotny a stále ještě horký sirup scedíme a nalijeme do čistých uzavíratelných skleniček. Necháme jej vychladnout a můžeme letní osvěžující sirup zředěný vodou podávat.

Nestlé pro zdraví dětí

Program Nestlé pro zdraví dětí je součástí globálního programu Nestlé for Healthier Kids a jeho cílem je motivovat rodiny, a především pak žáky základních škol k vyváženému životnímu stylu, správným stravovacím návykům a podpořit jejich zájem o pohybové aktivity. Tato mise reaguje na stále narůstající trend stravovacích potíží mladé generace, kdy více než pětina populace dětí v Česku ve věku 11–15 let má buď nadváhu, nebo je obézní. 

Nestlé pro zdraví dětí letos v ČR slaví 10. výročí a od svého vzniku proškolil v Česku více než 140 000 dětí. Projekt má záštitu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR a je provozován a financován společností Nestlé Česko s.r.o. ve spolupráci s odborníky na danou problematiku. 

Reklama

Doporučujeme

Jak si vybrat nejlepší místo v autobuse? Rady, které vám ušetří starosti na cestách

Cesta autobusem může být pohodlným zážitkem, ale také utrpením. Často totiž záleží jen na tom, kam si sednete. Ať už cestujete za prací, na...

Jak mohou senioři ušetřit tisíce na elektronice: Průvodce slevami a skrytými triky

Nákup nové lednice či pračky nemusí pro peněženku seniora znamenat katastrofu. Tuzemští prodejci elektroniky čím dál častěji nabízejí speciální akce a mimosezónní výprodeje, díky...

Ticho lesa a plné košíky. Houbařský boom v Česku jako lék na uspěchanou dobu

Košíky, nože a ticho lesa přerušované jen šustěním listí. Houbaření, pradávný rituál v srdcích Čechů, zažívá v roce 2025 nebývalý rozkvět. Nejde však jen...

Jak uchovat máslo co nejdéle? Trik našich prababiček funguje i dnes

Máslo patří mezi potraviny, bez kterých se v kuchyni obejde jen málokdo. Ať už ho mažeme na čerstvý chléb, používáme při pečení nebo smažení,...

Agáta Hanychová o úklidu a výchově: Raději nebudu jíst, než abych uklízela

„I kdybych neměla co žrát, tak nebudu uklízet.“ Tímto nekompromisním výrokem shrnula influencerka Agáta Hanychová svůj postoj k domácím pracím. V upřímném rozhovoru poodhalila...

Rybenky v koupelně nejsou jen škůdci. Prozradí vám, že máte doma problém

Možná se vám při pohledu na malé stříbrné tvory v koupelně orosí čelo, ale věřte, že není důvod k panice. Rybenky sice nevypadají dvakrát...

Umění svatebního dne: Jak vytvořit nezapomenutelný okamžik

Když láska rozkvetla, svatební den je jejím nejkrásnějším květem. Jak vytvořit okamžik, který zůstane v srdci navždy? Objevte tipy pro svatbu roku 2025. Příběh lásky...

Podzim volá po změně. Proč pečovat o pokožku jinak?

Léto skončilo a naše pokožka potřebuje speciální péči. Slunce, sůl, písek i chlor ji mohly vysušit, hluboce dehydrovat a podráždit. Teď je čas na...

Když se kámen a voda setkají v umění. Poznejte města s nejkrásnějšími fontánami Evropy

Fontány dokážou proměnit náměstí v živé divadlo. Vybrali jsme pro vás několik, které patří k evropským pokladům. Řím – srdce fontánového světa Věčné město má stovky...

Škola volá, bacily taky: Jak mít léky doma dřív, než dítě kýchne podruhé

Po prázdninách se děti s nadšením vracejí do školních lavic, těší se na kamarády, učitele i nové zážitky. Jenže spolu s prvním zazvoněním školního...

Od lesa až na talíř: Udržitelné houbaření a kuchyňské triky

Houbaření je radost, meditace i zodpovědnost. Aby plný košík nepřinesl víc škody než užitku, je třeba znát pravidla sběru, chránit přírodu a s houbami...

Jak správně vybrat běžecké boty?

Běh patří k nejoblíbenějším sportům vůbec. Důvod je prostý - nepotřebujete drahé vybavení, jen chuť vyběhnout. Přesto je tu jedna věc, na které se...

Tohle je největší past na důchodce. Mnoho z nich ani neví, že prodělávají

Tváří se jako klíč k úsporám, avšak ve skutečnosti mohou být nástrojem, jenž vaši peněženku spíše vyprázdní. Řeč je o slevových kartách, jejichž lákavé...

Magie Maroka: Cestování za vůní koření a barev pouště

Když se pouštní vítr mísí s vůní koření, Maroko vás volá. Jak objevit tuto zemi plnou kontrastů? Ponořte se do dobrodružství, které změní váš...

Kosmetické novinky ŘÍJEN

PEČUJÍCÍ KOSMETIKAJUVENA | Miracle line filler & hyaluron serum Vyvinuto speciálně pro cílené ošetření mimických vrásek – s cílem rychle a účinně je redukovat...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3