Biokosmetika: Péče přímo z přírody, a tedy co nejšetrnější

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Máte velmi citlivou pokožku nebo chcete jen o své „já“ pečovat ve větší rovnováze s přírodou?  Jaký vliv má kosmetika s přívlastkem „bio“ a čím se odlišuje od té běžné s chemickými ingrediencemi? Tohle a ještě více si rozluštíme právě v dnešním článku.

bio kosmetika184805676

V obchodech natrefíte na pestrý zástup zkrášlující biokosmetiky a její popularita strmě stoupá.  Společně nahlédneme do obsahu voňavých lahviček, a to jak s přírodním složením, tak i s vůní. Zdravý životní styl dnes není jen o vyváženém stravování a pohybu, rovněž přírodní péče o tělo podpoří vaši snahu žít zdravě a povýší ji na vyšší level.

Viditelné změny

Přírodní kosmetika se vyznačuje jinou konzistencí, ze začátku vás překvapí bohatá a hutná struktura, ať už se jedná o tělové mléko, masku na vlasy, kondicionér nebo pleťový krém. S tím také souvisí delší doba vstřebávání, což ovlivňuje právě absence chemických látek.  Jejich záměr použití je v tom, aby vylepšily vůni, trvanlivost a další vlastnosti produktu, jedná se tedy tak trochu o „éčka“ podobné těm, jež najdeme v potravinách.

Menší množství a více času

Při nanášení tohoto typu kosmetiky počítejte s mnohem menším množstvím a také s delší dobou nástupu příznivých účinků, a to platí pro všechny bioprodukty v kosmetické sféře. Ať už se jedná o pleťové tonikum, krém proti vráskám nebo olej pro podporu bujné hřívy.

Přírodní kosmetika aneb co v ní nenajdetebio kosmetika 467413673

Lahvička s označením „bio“, a to nejlépe s certifikátem CPK ( certifikovaná přírodní kosmetika), neobsahuje žádné látky pocházející z ropy, geneticky modifikované substance, emulgátory,  silikony, parafíny, parabeny, konzervanty, stabilizátory,  barviva či  prvky živočišného původy. Velmi důležité je číst složení na obalu stejně jako u potravin, tím minimalizujete riziko vychytralých obchodníků, kteří za „bio“ považují téměř cokoli.

Vžité (ne) pravdy

Příliš vysoká cena. Cena produktu je samozřejmě o něco vyšší než u standardní kosmetiky s hromadou „éček“, ale ve srovnání celková suma není tolik alarmující. Vybírejte ze spektra české kosmetiky, čímž nejen podpoříte místní firmy, ale především ušetříte. Investicí do zdraví však nikdy nešlápnete vedle!

Nutnost rychlé spotřeby

Běžná kosmetika vydrží déle, vděčí tomu přítomnosti konzervantů a jiných. Její bio konkurence však na tom není s datem spotřeby nijak významně špatně, doporučuje se ji skladovat v lednici nebo alespoň  mimo dosah slunečních paprsků.

Neúčinnost „bio“ versus „ normální“ varianta

Pravý opak je pravdou. Potěšující výsledky nám však přináší ryze přírodní ingredience, ty však v maximálním měřítku najdeme u biokosmetiky.

Text: L. Zelnitiusová

 

 

 

 

 

Reklama

Doporučujeme

Body Restore – Proměňte svou sprchu v domácí wellness

V dnešní uspěchané době, kdy se stres stal běžnou součástí života, hledáme způsoby, jak na chvíli zpomalit a dopřát si klid i doma. Aromaterapie...

Jak probíhá návrat ze sekty: Odborníci, kteří vrací rodinám ztracené děti

Zvoní telefon a na druhém konci se ozývá zoufalý rodič, jehož dítě se chystá odevzdat život i celoživotní úspory samozvanému prorokovi kdesi v Austrálii....

Mytí oken bez námahy: S jednoduchým trikem ušetříte čas i peníze

Většina lidí bere mytí oken jako nutné zlo, jež zabere hodiny námahy a stojí spoustu peněz za profesionály. Jenže opak je pravdou. Křišťálově čistého...

Vyhrajte jeden ze tří balíčků Rituals

Dopřejte si okamžiky klidu a harmonie s luxusní péčí od Rituals. Každý produkt značky vznikl s cílem proměnit každodenní rutinu v smysluplný rituál –...

Vánoční inspiraci nabízí BIOBAY – spojení luxusu, přírody a umění

Kolekci od španělské značky MAISON OLER, kde se vůně mění v umění nabízí výhradní distributor BIOBAY. Ručně foukaný difuzér, prémiové esenciální oleje a designové...

Jak udržet banány čerstvé 26 dní? Obyčejná sklenice udělá zázrak

Koupíte krásně žluté banány a než se nadějete, zdobí je hnědé skvrny a měkká dužina končí v koši. Tomuto scénáři se však dá vyhnout....

Brána do pískovcového ráje: Objevte krásu Českého Švýcarska

Stojíme na křižovatce u Hřenska, kde se silnice dělí na směr k německému hraničnímu přechodu Schmilka a do centra obce. Zdejší parkoviště je ideálním...

Meteoroložka Dagmar Honsová prozradila, jaká je šance na bílé Vánoce

Vzpomínáte si ještě na tu kouzelnou atmosféru, kdy krajinu pokryl bílý samet a na Štědrý večer se tiše snášely vločky? Není divu, pokud ne....

Moravský Krumlov: Poklad, který nezaostává za slavnějším jmenovcem

Nejeden z vás jistě navštívil Český Krumlov, nebo se tam teprve chystáte. A je vám zřejmě známo, že Krumlovy najdeme na mapě hned dva:...

Mikulášská nadílka nemusí být plná cukru,zkuste to letos trošku jinak

Návštěva Mikuláše, čerta a anděla patří v tuzemsku mezi nejoblíbenější předvánoční tradice. Většina dětí se na kouzelnou trojici těší už týdny dopředu, především pak...

Mikulov: Historie, víno a příroda v srdci Jižní Moravy

Mikulov je malebné městečko s přibližně 7,5 tisíci obyvateli, ležící pouhých 50 km od Brna. Návštěvníky okouzlí historií architektonických památek a krásou okolní přírody,...

Jak zkrotit večerní chutě a přejídání: proč vznikají a jak s nimi pracovat efektivněji

Večerní chutě jsou jedním z nejčastějších problémů, se kterým se lidé potýkají. Možná to znáte i Vy: celý den máte pocit, že se držíte,...

Nová aplikace Senior Pas šetří stovky korun. Stačí vám věk 55 let

Zahoďte staré papírové kartičky a strach, že jste slevu zapomněli doma. Pro lidi nad 55 let přichází revoluce v podobě mobilní aplikace Senior Pas,...

Ottie představuje tajemství korejské krásy

Korejská kosmetika se stala celosvětovým fenoménem díky jedinečnému spojení moderní vědy, přírodních ingrediencí a filozofie rovnováhy. Neslibuje zázraky přes noc, ale nabízí dlouhodobě zdravou, hydratovanou...

Pět nevinných frází, které zaručeně promění rozhovor v minové pole

Nejsou to hádky, co ničí vztahy, ale slova, která v nich zazní. Lidský mozek totiž reaguje na slovní útok rychleji než na racionální argument,...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3