La Película spouští předprodej, zve na oceňované filmy a boří předsudky
Postapokalyptické sci-fi, mrazivé thrillery, ztřeštěné komedie, psychologická dramata, ale i zdánlivě všední příběhy obyčejných lidí či naopak snímky otevírající tabuizovaná témata - festival La Película mezi 14. a 24. únorem již podvanácté představí ty nejzajímavěj
Postapokalyptické sci-fi, mrazivé thrillery, ztřeštěné komedie, psychologická dramata, ale i zdánlivě všední příběhy obyčejných lidí či naopak snímky otevírající tabuizovaná témata - festival La Película mezi 14. a 24. únorem již podvanácté představí ty nejzajímavější snímky ze Španělska a Latinské Ameriky. Od úterý 31. ledna spouští festival předprodej vstupenek.Hned dva z filmů, které návštěvníci v rámci festivalu La Película uvidí, jsou nominované na letošní španělské výroční filmové ceny Goya. Koprodukční thriller STO LET ODPUŠTĚNÍ (Cien años de perdón), jenž diváky zavede i do světa nejvyšších politických kruhů, je nominován ve dvou kategoriích a venezuelsko-mexické drama ZDALEKA (Desde allá) soutěží o cenu za nejlepší iberoamerický film.
Velké pozornosti se na světových festivalech dostává nízkorozpočtovému snímku ŽÍT A JINÉ PŘÍBĚHY (Vivir y otras ficciones), který otevírá tabuizované téma sexuality tělesně postižených. Slovy režiséra snímku Jo Sola: „Bylo třeba nastavit společnosti zrcadlo, abychom si uvědomili, na základě čeho mezi sebou navazujeme vztahy.“
Speciální programová sekce je v letošním roce věnována kinematografii z Valencie. Do té patří i letošní zahajovací snímek NOC, KDY MOJE MATKA ZABILA MÉHO OTCE (La noche que mi madre mató a mi padre). Režisérka Inés París ve své konverzační komedii, založené na nedorozuměních a slovních hříčkách, servíruje divákům porci typického španělského humoru. Naopak slušnou dávku napětí nabídne hvězdně obsazené postapokalyptické sci-fi KONEC (Fin). Jedním z výrazných úspěchů španělské kinematografie posledních let je pak snímek MATKA (La madre), tento film byl mimo jiné podpořen stipendiem Nadace Festivalu v Cannes.
Od 14. do 19. února bude španělština znít z plátna pražského kina Světozor, mezi 16. a 19. únorem ovládne také brněnské kino Scala, od 20. do 22. února se přesune do ostravského Minikina a od 22. do 24. února se výběr snímků představí v hradeckém Bio Central. Kompletní program je k dispozici na www.lapelicula.cz
a na facebookovém profilu https://www.facebook.com/LaPeliculaCZ. Festival pořádají Velvyslanectví Španělska v Praze, Institut Cervantes a kino Světozor.
V rámci filmů z Valencie budou moci diváci zhlédnout také zajímavé experimentální sci-fi NOEMOVA ARCHA (El arca de Noé) nebo velmi ceněný a především silně autentický snímek WILAYA, který nás zavede
do utečeneckého tábora na Sahaře. Do jiné části Afriky, konkrétně do Mosambiku, přenese diváky film KANIMAMBO. Obyvatelé se tu potýkají s následky občanské války, hladem, epidemiemi a my sledujeme životy obyčejných lidí, kteří se v těchto podmínkách stávají hrdiny každodennosti.
La Película jako vždy nabízí nejzajímavější výběr aktuálních španělských filmů, mezi které patří i snímek ÚNOS (Secuestro) režisérky Mar Taragony. Ačkoliv jde zdánlivě o běžný thriller, režisérka na problematiku nahlíží jako žena a matka a zpochybňuje skrz dramatické vyústění příběhu možnost jediného správného řešení. Poetická dokufikce AKADEMIE MÚZ (La academia de las musas) je zatím posledním filmem výjimečné osobnosti současného španělského filmu Luise Guerína.
V programu nechybí ani filmová tvorba z Latinské Ameriky. Za všechny zmiňme irsko-kubánskou koprodukci VIVA, která mimo jiné reprezentovala Irsko v bojích o Oscara, nebo mistrně natočenou komedii KRÁL ČTVRTI ONCE (El rey del Once), ve které poznáme svět argentinských židů. Z Latinské Ameriky je také film CO NEJVĚTŠÍ VZÁLENOST (La distancia más larga). Tento lyrický, něžný i drsný příběh o cestě za láskou, smrtí a porozuměním sbírá ocenění na filmových festivalech (Cena za nejlepší režii v Montrealu a v Clevelandu).
Více na www.lapelicula.cz
Komentáře (0)
Zatím nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první :)