Black Friday a neuvěřitelné slevy se blíží. Nenechte se vzít na hůl

Black Friday a neuvěřitelné slevy se blíží. Nenechte se vzít na hůl


Black Friday, den, kdy obchody zaplaví vlna slev a nedočkaví zákazníci mají šanci oblíbené produkty zakoupit za zvýhodněnou cenu. Ale ne vždy tomu tak skutečně je. Někteří obchodníci Black Friday využívají
k balamucení zákazníků a jejich slevy nejsou takové, jako slibují. Z jednodenní akce se často stávají týdny a měsíce, které jsou pouze marketingovým trikem, jak motivovat veřejnost k bláznivému nakupování. S původní americkou verzí, která má reálně za cíl vyprodat přecpané sklady, nemají tyto akce už pranic společného. Na co si dát při nakupování pozor a jak poznat, že vás chtějí prodejci jen sedřít z kůže?

Black Friday je svátkem nakupování, který se koná den po Dni díkůvzdání. Vznikl v Americe, kde se tímto svátkem zahajuje vánoční nákupní horečka. A proč zrovna Black Friday? Tento termín pravděpodobně vznikl kolem roku 1961 ve Filadelfii. Byl jím označován rušný silniční provoz po Dni díkuvzdání, kdy se americké rodiny po sešlostech a oslavách rozjížděly do svých domovů. O dvě dekády později se tento termín začal používat pro označování dne, kdy se obchodníkům zvedají tržby a jejich čísla se z červených přesouvají do těch černých.

Není sleva jako sleva

Své místo si Black Friday našel i u nás. Někteří obchodníci lákají zákazníky až na 80% slevy. Jejich skutečná výše se však pohybuje pouze kolem 19 %. Na to by si měl dát spotřebitel velký pozor a nepropadat záchvatům nakupovací horečky. Často jsou tyto velké slevy pouze fiktivní a počítají se z mnohem vyšší ceny produktů, než je cena v běžné tržní síti.

Jak nenaletět?

  • Nenakupujte bezhlavě a jen proto, že na vás bliká sleva
  • Monitorujte ceny i v dalších e-shopech
  • I fantastickou/výhodnou cenu „po slevě“ srovnejte s konkurencí. Extra sleva ještě nemusí automaticky znamenat, že je reálná cena produktu opravdu výhodná
  • Podívejte se na recenze reálných uživatelů-díky aplikaci Heureka můžete veškeré starosti s procházením e-shopů hodit za hlavu, aplikace to udělá za vás, přečtete si zkušenosti dalších zákazníků a zjistíte, zda opravdu ušetříte

 

Snaží se vás zlákat falešná sleva?

Přirozeně je lákavé, když na vás z každého koutku vyskakují slevy, kterým se nedá odolat. Dejte si na ně pozor
a ověřte si, zda nejsou falešné. V tom vám pomůže nákupní rádce Heureka, který poradí, jaká sleva je skutečná
a která je jen pastí na vaše tvrdě vydělané peníze. Díky grafu vývoje cen budete o mnoho chytřejší a vaše bankovní konto vám poděkuje. Nákupní rádce totiž dlouhodobě sleduje u produktů vývoj cen, proto jednoduše zjistíte, jestli je aktuální cena výhodná nebo ne. 

Pozor na podvodné e-shopy

Vypadá to, že úskalí číhají na každém internetovém rohu. Spálit se můžete i v e-shopech, které z vás jen vytáhnou peníze a zboží se nedočkáte. Pokud se tomu chcete vyhnout, měli byste se před nákupem zaměřit na následující:

  • Přečtěte si recenze e-shopu, ideálně na nějaké třetí platformě (např. Heureka.cz) kde zjistíte, jaké zkušenosti mají s e-shopem jeho reální zákazníci 
  • Podívejte se na kontaktní údaje e-shopu (zda jsou uvedeny, zda je uvedena i zodpovědná osoba, sídlo firmy atp.) 
  • Podezřelé jsou extrémně nízké ceny produktů ve srovnání s dalšími hráči na trhu
  • Texty na stránkách (webu) nedávají smysl nebo je v nich spoustu chyb

Černý pátek je akce, ze které chtějí zejména podvodníci vytěžit co nejvíce a jejich zaměření na ty, kteří se třeba ve světě internetového nakupování příliš nevyznají, je jejich zlatý důl. Období pandemie do internetových obchodů přitáhlo starší zákazníky, kteří se mnohdy na e-shopy dostali poprvé v životě. Proto pro ně bylo hodně těžké vyznat se v tak obrovském množství nákupních možností. Pro tyto případy nákupní rádce Heureka vytvořil video v čele s hercem Tomášem Hanákem, který poradí všem, kteří tápou, jak správně, pohodlně a bezpečně na internetu nakupovat.