Za projektem LidskáSíla.cz stojí „digitální tým“ i lidský přístup

Za projektem LidskáSíla.cz stojí „digitální tým“ i lidský přístup

Český start-up LidskáSíla.cz se na trhu objevil v polovině loňského roku. Spojuje mladé a nadšené profesionály se zkušenými dámami na úklid a zákazníkům tak dopřává čistou domácnost bez námahy. S těmi, kdo se starají o samotný úklid se klienti potkají snadno, ale kdo


logoČeský start-up LidskáSíla.cz se na trhu objevil v polovině loňského roku. Spojuje mladé a nadšené profesionály se zkušenými dámami na úklid a zákazníkům tak dopřává čistou domácnost bez námahy. S těmi, kdo se starají o samotný úklid se klienti potkají snadno, ale kdo pečuje o zmíněné dámy a jejich kolegy v kancelářích? Nápad založit online úklidovou firmu vzešel z osobní zkušenosti Roberta Vojáčka (bývalý manažer pro růst v Liftago) při hledání vhodné agentury či paní na úklid. Nabídka byla tristní. Rozhodl se to změnit a společně se zakladateli Šimonem Podlipským a Michaelou Somolovou vytvořili jedinečný projekt, který nemá na českém trhu konkurenci. Ostrý provoz rozjeli v červenci 2015 a od té doby velmi rychle rostou.  

Přístup k zaměstnancům je priorita

Zakladatelka a provozní ředitelka Michaela Somolová, která vymýšlí strategie náboru, lidského přístupu a odlišnosti „služby úklidu“ či vybírá i trénuje týmové jádro LidskéSíly.cz uvádí: „Dobrých lidí je spousta, ale důležité je najít ty, kteří svou práci odvedou perfektně a s nadšením. Náš tým se snaží dámy na úklid maximálně podporovat v tom, aby je jejich práce bavila.“ Spokojenost je pak znát i na straně zákazníků. Těm obvykle stačí vyplnit jednoduchý a přehledný webový formulář, s jehož pomocí jednorázový nebo pravidelný úklid své domácnosti objednají. Pokud se ale chtějí na cokoli zeptat nebo vyřešit jakýkoli problém, tým LidskéSíly.cz je připraven pomoci. Příjemné pracovní podmínky chce dopřát společnost všem svým zaměstnancům. Pro kolegy pracující v pražské kanceláři proto zavedli několik nestandardních novinek. „Nikdo z nás nemá stálé místo v kanceláři. Baví nás plně využívat všechna zákoutí kanceláře a svobodně si vybrat kde a vedle jakého kolegy, chceme v daný moment sedět,“ popisuje Michaela Somolová. Její kolegové také mohou využít práce z domova, tedy home office, ob jeden pracovní den. Společně se pak scházejí každou středu na oběd. „Snažíme se, aby byl náš tým semknutý ale zároveň měl každý jednotlivec vlastní prostor k přemýšlení a práci v jeho vlastním tempu. Tým home office, ob jeden pracovní den hodnotí velmi pozitivně a je to znát i na výsledcích práce,“ dodává Michaela Somolová.  

Roky zkušeností nejsou podmínkou

Michaela_Lexova_LidskaSila-czOsobní a velmi individuální přístup je znát ve všech oblastech firmy. Třiadvacetiletá Michaela Lexová odpověděla na inzerát spíše ze zvědavosti. LidskáSíla.cz hledala personalistu, který zapadne do ne úplně běžného týmu úklidové agentury. Navíc je Michaela skvělým příkladem toho, že dlouhé roky zkušeností nejsou podmínkou pro vedení vlastního týmu nebo vypracování se na pozici HR Manager (manažer lidských zdrojů) za pouhých 6 měsíců. „Líbí se mi filozofie celého projektu, pracovní svoboda a možnost realizace našich nápadů,“ vysvětluje. „Jsem moc ráda, že se mohu světu pochlubit, kde pracuji. Jsem na svoji práci moc hrdá.“   Maruska_Tsanko_LidskaSila-czMarie Tsanko je jen o rok starší, ale má za sebou pracovní zkušenost z velké korporace. V LidskéSíle.cz pracuje na pozici Operations Manager (vedoucí provozu). „Pracovat ve společnosti mezi dalšími 700 kolegy je fajn, ale snadno se ztratíte. Moje práce se stala nebezpečnou rutinou. Vesměs jsem dělala stejné věci, ale tady je výsledek mé práce vidět,“ popisuje rozdíl zaměstnavatelů. Jejím hlavním úkolem je hlídat kapacitu dam, objednávky zákazníků a řešit odchylky v provozu, aby vše běželo jako po drátkách.   Zuzka_Petraskova_LidskaSila-czZuzka Petrásková hledala práci, která ji dopřeje pocit svobody a zároveň možnost ukázat, co umí. Nejprve koordinovala pracovní plán dam na úklid, posléze přibyla ještě péče o zákazníky. S růstem agentury však bylo nutné, aby se Zuzka plně zaměřila pouze na jednu oblast. Nyní působí na pozici Support Manager (manažer podpory). „Po dlouhém rozhodování jsem dospěla k závěru, že mě více naplňuje péče o zákazníky a práce s daty, která mě jako statistika baví,“ říká. Společně s dalšími dvěma kolegy se snaží efektivně a přátelsky řešit jakékoli situace.