Bezpečný nákup online

Bezpečný nákup online

Stále více nakupujeme na internetu. Pro někoho definitivně vítězí nákup z pohodlí domova, jiný zase preferuje návštěvu obchodních center, kde si může zboží prohlédnout a vyzkoušet. Obě varianty mají své výhody i nevýhody. Podívejme se nyní na několik hlavních zásad, jej


online 1Stále více nakupujeme na internetu. Pro někoho definitivně vítězí nákup z pohodlí domova, jiný zase preferuje návštěvu obchodních center, kde si může zboží prohlédnout a vyzkoušet. Obě varianty mají své výhody i nevýhody. Podívejme se nyní na několik hlavních zásad, jejichž dodržování by vám mělo zaručit klidný spánek a bezproblémový online nákup.  Asociace pro elektronickou komerci APEK doporučuje deset pravidel, která je nutné při nakupování přes internet dodržet.

Desatero pro bezpečný nákup na internetu

Výběr obchodu – pečlivě vybírejte, v jakém obchodě nakupujte. Nejnižší cena a líbivý vzhled stránek není vždy zárukou kvality. Důvěřuj ale prověřuj – pokud nemáte s daným obchodem zkušenosti, vyhledejte si reference na internetu nebo se zeptejte známých. Certifikace – má eshop certifikaci? Tedy označení od APEK nebo Heureka. U takto označených obchodů je nákup bezpečnější. Pro kontrolu můžete využít webové stránky se seznamem certifikovaných obchodů www.certifikovany-obchod.cz Náležitosti obchodu – zjistěte, jestli má obchod na stránkách uvedeny všechny náležitosti – kontakt, identifikační data, nákupní řád, přesné obchodní a reklamační podmínky. Bezpečná platba – důležitou součástí bezpečného nákupu je bezpečná platba. Většina internetových obchodů nabízí bezhotovostní platbu /online kartou, paypal,převodem, přes sms/. Pokud nakupujete poprvé, zvolte raději platbu na dobírku nebo při osobním odběru zboží v hotovosti. Kontrola zboží při převzetí – při převzetí zásilky od dopravce, dbejte na její kontrolu. Obal nesmí být porušený. Pokud na něm shledáte jakékoli známky porušení, zásilku nepřebírejte, sepište s dopravcem protokol a kontaktujte internetový obchod, který vám zásilku poslal. Odstoupení od smlouvy a vrácení zboží – nezapomeňte na možnost odstoupit od kupní smlouvy a časový limit na vrácení zboží. Ve většině případů je lhůta, kdy můžete zboží bez uvedení důvodu vrátit, 14 dnů. Reklamace – na webových stránkách musí mít obchodník uvedena pravidla reklamace. Zde platí lhůta 30 dnů, kdy je obchodník povinen reklamaci vyřídit. Nejlepší obchod je ten, co znáte – pokud máte již s nějakým eshopem dobré zkušenosti, snažte se jej využít i pro své další nákupy. Požádejte o pomoc – pokud se vyskytnou nějaké nejasnosti, pochybnosti nebo nevíte-li si rady nebo nemáte jistotu o důvěryhodnosti vybraného obchodu, požádejte o pomoc, např. na info@apek.czonline 7