„Vrací se doba tištěných médií.“ To je nové, velmi zajímavé zjištění ze světa marketingu. Tahle nečekaná novinka vás přivede k zamyšlení proč. Vždyť přece internet je cool, je in, je interaktivní, všechno víte hned, internet má po ruce i video.
Jenže - a to mladá
„Vrací se doba tištěných médií.“ To je nové, velmi zajímavé zjištění ze světa marketingu. Tahle nečekaná novinka vás přivede k zamyšlení proč. Vždyť přece internet je cool, je in, je interaktivní, všechno víte hned, internet má po ruce i video.
Jenže - a to mladá generace mnohdy ještě neví či netuší - internet je pro řadu z nás také práce. Nebo jinak. Bez internetu se dnes už neobejde v podstatě nikdo. Jsme v síti, lapeni v pocitu, že reagovat musíme okamžitě a nic nepočká. Zde se ukazuje výhoda papíru. Když se pročítáte stránkami časopisu, nestane se, že vám uprostřed čtení zakňučí Skype nebo že vám do rozečtené věty přijde e-mail. Neuteče vám ani zajímavý článek – nemůže, ze stránky magazínu vám ho nikdo nevymaže ani ho jiné zprávy nevytlačí z hlavní stránky pryč. Je tam, kam ho editor umístil, a čeká, až na něj zase budete mít chvíli čas.
Tištěný časopis = klid a odpočinek
Aniž to tušíme, představu tištěného časopisu máme spojenou s odpočinkem. S těmi pár minutami klidu, kdy nejsme k ničemu připojeni, a s pocitem, že nemusíme být on-line a čekat, jestli se náhodou nějaká úplně zbytečná informace neobjeví a my u toho – a to by bylo přece hrozné – nebudeme. Svět se strašlivě zrychlil, dostáváme více informací, než kolik jich dokážeme vůbec přijmout. Najednou jsme se dostali do smyčky, kdy jsme sami editory, kteří se musí probírat kupou nesmyslů, abychom vůbec dokázali roztřídit to, čím chceme čas ztrácet a čím nikoliv. Hltáme titulky, jež občas nejsou ničím jiným než upoutávkou na obsah, který v článku stejně nakonec nenajdeme.
Doba se zrychluje a my chceme znát výsledek ještě před tím, než se uskuteční hlasování nebo až skončí zápas. Chceme si přečíst komentář dřív, než je vůbec co hodnotit. Názor si kolikrát děláme, ještě než jsme měli čas se nad smyslem věci či události pořádně zamyslet. Hlavně aby to bylo rychle.
I při obědě, večeři či posezení s přáteli hltáme informace z chytrého telefonu, odpovídáme jak zběsilí na pracovní e-maily.
Přitom je tak krásné vypnut svůj mobil (notebook, tablet) a užít si opojný pocit, že ten „ďablův vynález“ na pár hodin jako by nemáte. V době pevných telefonních linek to ani jinak nešlo, a také jsme to přežili, nic se obvykle nestalo. Nic nám neuteklo. Nebo ano?
Kdy vás „Velký bratr“ nevidí
Snad se ta doba papírová opravdu vrací a zasloužíme si být denně na pár minut odpojení a svobodní, s médiem, které pracuje i v režimu off-line a bez wi-fi. Zprávy z něj nikam neutečou, nevytlačí je jiné, nepropadnou se mezi žádné smetí a vždy na nás počkají, až na ně budeme chtít mít sami čas.
Ano, vrací se doba tištěných médií. Z nich k vám nevyskočí pracovní mail s urgencí okamžitého služebního výkonu ani vás z nich partner či partnerka nebudou úkolovat, kdy máte přijít domů a co máte cestou koupit. Nikdo, když si budete listovat vaším oblíbeným tištěným časopisem, nezjistí, kde zrovna jste. Můžete si číst a v klidu relaxovat na pláži či popíjet v oblíbené hospůdce. „Velký bratr“ vás nevidí!
Tak, jako byly dříve vyhledávané prostory, kde je dobrý signál, dnes zkušení milovníci života žádají místa, kde naopak žádný signál není.
Vědí, co dělají. Když vznikl rozhlas, říkalo se, že to je konec novin a časopisů, když byla vynalezena televize, tvrdilo se, že zaniknou noviny, časopisy i rozhlas. A když se objevil internet, mělo zaniknout všechno, jako první v řadě tištěná média.
Zdá se, že se tak nestane. Tištěná média a knihy tu zůstanou vedle svých elektronických verzí. Možná budou časem dražší. Jako kvalitní restaurace vedle internetových fastfoodů.
Ostatně, chceme si jen o Vánocích pod stromečkem předávat a vyměňovat flešky? Nebo je nám milejší dostat/darovat pěkný časopis, knihu či CD?
Darujete svým blízkým předplatné magazínu HATTRICK nebo GOLF DIGEST!
Komentáře (0)
Zatím nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první :)