Nakupujeme jinak. Mimořádně teplá zima mění naše rozhodnutí

Nakupujeme jinak. Mimořádně teplá zima mění naše rozhodnutí

Minulý víkend přinesl jarní teploty,bylo i 15 stupňů Celsia a ze země vykoukly sněženky. Při pohledu do kalendáře těžko uvěřit –začátek února. Je to tak, tahle zima je výjimečně teplá a nic na tom nezmění ani čerstvý přival sněhu.


Zima měla pozvolný nástup a i její průběh je zatím mírný. Ovlivňuje nás to v mnoha ohledech, nejen při volbě vhodného outfitu. Jedním z nich je nákupní chování.

Jasně, při pohledu na rozkvetlé sněženky člověka nenapadne koupit si snowboard, ale spíš popřemýšlí, čím doplnit své jarní modely. Počasí ale ovlivňuje načasování nákupů i jinak. Třeba na pořízení vánočních dárků jsme tentokrát mysleli opravdu až za pět minut dvanáct.

„Lidé jezdili ještě v prosinci na nezazimované chalupy. Na nákupy vánočních dárků tak nemysleli a nechali je až na poslední chvíli,“ popsala Ivana Maršálová, marketingová šéfka Dino Toys.

Ve velkém jsme vzaly obchody jen pár dní před Vánocemi a tehdy padaly platební terminály. Fronty byly ohromné. A zbyly po nich prořídlé regály, třeba i se deskovými hrami.

„Nejoblíbenější tituly, jako třeba letošní novinku Diamantový les či zahraniční Sequence, jsme měli vyprodané a obchodníci už je doobjednávali marně. To jsme v minulých letech nezažívali,“ přiblížila  Maršálová.

Kupovalo se a mizelo ale i spousta dalších produktů. Hitem byl pro děti kadící jednorožec. Deskovky vybíráme dětem my, rodiče. Není nám totiž jedno, jak tráví čas. A nechceme, aby byli věčně přikovaní k mobilu nebo tabletu.

A tak jsme Dostihy a sázky, Z pohádky do pohádky nebo třeba KrisKros kupovaly pod stromeček i tentokrát. Kvůli mírné zimě ale mnohem později než v minulosti.