Lush oslavuje 15. narozeniny Charity Pot

Sdílet článek

Reklama
Reklama

Během 15 let jeho existence bylo díky zákazníkům Lush prostřednictvím tohoto „štědrého kelímku“ vybráno přes 65 milionů liber (cca 1,9 miliardy Kč!) pro více než 13 700 neziskových organizací a projektů po celém světě.

Krém na ruce i tělo Charity Pot byl uveden roku 2007 (v ČR byl představen na jaře 2014) speciálně za účelem získávání finančních prostředků pro malé charitativní organizace, aktivisty a další rozmanité dobročinné projekty. 100% ceny každého prodaného Charity Pot produktu (mínus daň) putuje do fondu, ze kterého jsou financovány projekty, na kterých nám záleží – práce nadšených lidí po celém světě v předních liniích boje za pozitivní změny a působících v oblasti ochrany zvířat, lidských práv a životního prostředí.

V roce 2020 Lush představil nahatou – bezobalovou – verzi krému, Charity Pot Coin (50 Kč) – i z jeho prodeje putuje výtěžek do fondu.

Jen v minulém finančním roce bylo navzdory problémům spojeným s pandemií, včetně uzavření mnoha obchodů, po celém světě darováno více než 3 miliony liber (přes 86 milionů Kč) prostřednictvím více než 600 grantů. Po celém světě uspořádaly prodejny Lush 152 Charity Pot Eventů na podporu místních občanských iniciativ. Ve Spojeném království a Irsku bylo prostřednictvím 153 grantů a 48 místních Charity Pot Eventů
v prodejnách věnováno více než 625 000 liber.

Za 15 let se prodejem Charity Pot ve 42 zemích a získalo více než 65 milionů liber (cca 1,9 mil. Kč), přičemž bylo poskytnuto více než 13 700 grantů.
Tyto peníze putovaly na:

  • Více než 500 projektů bojujících za práva zvířat
  • Více než 150 protirasistických iniciativ
  • Více než 150 mírotvorných a protiválečných iniciativ
  • Více než 150 kampaní za práva osob se zdravotním postižením
  • Více než 250 projektů zaměřených na změnu klimatu
  • Více než 1 000 útulků pro zvířata
  • Více než 200 kampaní na podporu obnovitelných zdrojů energie
  • Více než 250 projektů na podporu původních obyvatel
  • Více než 600 akcí na podporu LGBTQIA+
  • Více než 800 kampaní na podporu migrantů a uprchlíků
  • Více než 200 darů na podporu lidí bez domova

„Na tomto produktu miluji vše, od ingrediencí, které podporují farmáře, přes finance umožňující lokálním charitativním organizacím bojovat za pozitivní změny, po úžasné účinky při jeho aplikaci na pokožku.“ (ROWENA BIRD, SPOLUZAKLADATELKA LUSH)

 

CHARITY POT A LUSH ČR

V České republice projekt Charity Pot funguje od roku 2014 a během těch 8 let bylo díky zákazníkům Lush podpořeno přes 90 projektů více než 5 miliony korun! Více o tom, koho zákazníci Lush ČR podpořili, si můžete přečíst v tomto článku.

„Na své práci mám nejraději tu rozmanitost, díky které mám šanci poznat inspirativní osobnosti, které se každý den snaží měnit svět okolo sebe k lepšímu. Mám radost, že jim v tom díky projektu Charity Pot můžeme pomáhat a že jsem toho celého součástí.“ (JAKUB SKŘIVÁNEK, CHARITY POT KOORDINÁTOR LUSH ČESKÁ REPUBLIKA)

Granty Charity Pot poskytují cílené financování malým občanským neziskovým skupinám. Téměř všechny skupiny financované z Charity Pot mají roční příjem nižší než 250 000 liber (většina z nich je podstatně nižší)
a jsou provozovány výhradně nebo převážně dobrovolníky.

Tyto granty upřednostňují projekty, jejichž cílem je dlouhodobá změna – protože Lush považuje za nesmírně důležité financovat projekty, jejichž cílem je prevence a řešení základní příčiny problému. Přednost před projektem, jehož cílem je vysadit stromy a obnovit již odlesněnou oblast, by tak například dostal projekt, jehož cílem je odlesňování zastavit.

 

 

Doposud Lush celosvětově prodal přes 7 milionů kelímků a 1,5 milionu tuhých krémů. Díky konejšivé směsi čerstvého gelu z aloe a vyživujícího oleje z moringy se spoustou dalších blahodárných ingrediencí, má Charity Pot mnoho pozitivních účinků nejen pro skupiny, které finančně podporuje, ale i pro vaši pokožku a také farmáře a komunity, od kterých v něm použité ingredience získávají. Zkrátka kelímek, který dělá mnoho dobrého –
od půdy, přes pokožku až po aktivismus.

Tento samo-konzervační krém je plný zvláčňujících ingrediencí získávaných od farmářů, kteří k produkci vysoce kvalitních surovin využívají regenerativní metody, které mají příznivý vliv na ornou půdu, lesy i lidské životy. Patří mezi ně například fair trade bio kolumbijské kakaové máslogeraniová silice od Mountain Organic Farming (MOOF) v Keni či fair trade bambucké máslo od ženského družstva Ojoba v Ghaně.

Charity Pot lze zakoupit v prodejnách Lush a online na lush.com Více informací o tom, jak požádat
o financování z Charity Pot, najdete zde.

 

 

 

O Lush
Lush se věnuje vynalézání, výrobě a maloobchodnímu prodeji ručně vyráběné kosmetiky. Lush je kosmetická společnost s aktivistickým srdcem bojovníka, nadšená pro přímou akci a využívá své obchody po celém světě jako platformu pro zvyšování povědomí o málo známých sociálních a ekologických problémech.

 

 

Reklama
Předchozí článek
Další článek

Doporučujeme

Most: Od uhelné pánve k turistické renesanci

Jméno města Most v severozápadních Čechách je historicky spojeno s bezpočtem mostů a brodů, které bylo nutné překonat přes močály, které se v oblasti...

Nikdy to nepolykejte. Při čištění zubů děláte chybu, která vás stojí zdraví

Zní to až podezřele snadno, avšak výsledky hovoří jasnou řečí. Obyčejná lžíce oleje, kterou najdete v kuchyni, dokáže s vaším chrupem divy, pokud jí...

Jak správně postupovat, pokud najdete své auto poškozené na parkovišti?

V předvánočním shonu často parkoviště u nákupních center praskají ve švech. Není výjimkou, že se po návratu ke svému vozu můžete setkat s odřeninou,...

Z Nymburka do Poděbrad: Zimní procházka podél Labe až k soutoku

Krásný výlet nabízí stezka vedoucí z Nymburka do Poděbrad, případně až na soutok Labe s Vltavou. Cesta vede po příjemné asfaltové stezce, z jedné...

Zapomeňte na drahé svíčky. Tuhle vůni Vánoc si vyrobíte za pár korun

Už vás nebaví věšet na stromeček rok co rok ty samé skleněné koule, které se navíc rády rozbíjejí? Zkuste letos vsadit na přírodu a...

Vyhrajte si svou porci sváteční pohody

Svátky se blíží a s nimi i období dobrého jídla, klidu a drobných radostí, které zpříjemňují zimní dny. Wolt přináší pohodlí, díky kterému máte...

Podzimní kolekce bot Sorel přináší nové horizonty

Legendární původně kanadská značka SOREL čerpá inspiraci ze svých více než šedesátiletých zkušeností s vytvářením univerzální funkční zimní obuvi. Dnes nabízí celoroční řadu obuvi...

Jedna zpráva může zachránit život. Návod, jak přežít samotu o svátcích

Máme to spojené s vůní vanilky a klidem, jenže realita často připomíná spíš závod o to, kdo se dřív zhroutí. Vánoce fungují jako nemilosrdné...

Skříň přiražená ke zdi je past. Proč nábytek nesmí bránit vzduchu?

Možná si myslíš, že ten tmavý stín v rohu pokoje je jen kosmetická vada, kterou stačí přetřít barvou, ale opak je pravdou. Plíseň v...

Tipy, jak na letošní Vánoce lehce a zdravě

Užijte si letos Vánoce naplno a zdravě. Svátky nemusí být spojeny s nadměrnou konzumací cukru a těžkých jídel. Chutně, lehce a funkčně můžete letos...

Čtyři šálky denně jsou v normě. Češi se limitu ani nepřibližují

Dlouhé roky nás strašili, že káva je dálnicí k infarktu a dehydrataci, jenže nejnovější data otáčejí kormidlo o sto osmdesát stupňů. Ukazuje se, že...

Dámské zimní boty – může jeden model ladit s elegantním kabátem i s ležérní bundou?

Zima přináší nejen zasněženou krajinu a sváteční atmosféru, ale často také náročné podmínky, které prověřují kvalitu naší obuvi. Mokré chodníky, rozbředlý sníh, mráz i...

Zapomeňte na Alpy. Světové hlavní město mléka leží v prachu a horku

Zelené pastviny a cinkání zvonů ve Švýcarsku jsou sice romantickou představou, avšak realita globálního mléčného byznysu vypadá diametrálně odlišně. Skutečný vládce trhu se ukrývá...

Přírodní péče k Vánocům? Ano, darujte kosmetiku plnou kozího mléka

Také přemýšlíte, jak udělat radost svým blízkým  dárkem, který má opravdový smysl? Přírodní kosmetika plná kozího mléka v sobě spojuje mnohé. Kozí mléko bylo...

Banánová slupka a čaj. Trik za pár korun, který rozsvítí Vánoce

Máte doma zelený keřík, který zarputile odmítá vykvést, zatímco v obchodech vidíte rostliny obalené poupaty? Čas se krátí, ale ještě není vše ztraceno, neboť...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3