Recenze: Nový film Signál

Vesnice bez signálu Majitel pozemku, kde bude vysílač stát, dostane za pronájem místa slušný finanční obnos. Tahle informace s místními usedlíky zamává. Vidina snadného zbohatnutí zatmí mnohým mysl, takže jediným jejich cílem se stává uplatit pány inženýry, aby pro stavbu

Vesnice bez signálu

Majitel pozemku, kde bude vysílač stát, dostane za pronájem místa slušný finanční obnos. Tahle informace s místními usedlíky zamává. Vidina snadného zbohatnutí zatmí mnohým mysl, takže jediným jejich cílem se stává uplatit pány inženýry, aby pro stavbu vysílače vybrali právě jejich zahradu nebo pole. A právě na lidské chamtivosti je postavena celá hra obou pseudoinženýrů, kteří mají ve skutečnosti jiná povolání a zájmy – Filos je sborista z divadelního souboru a zároveň proutník, který se pyšní slušnou sbírkou trofejí - podprsenek, Kája je poněkud nesmělý, ale nadaný vědec, zajímající se o kvantovou fyziku, je náruživý kuřák, hlavně jointů, a zrovna se chystá na významnou stáž do švýcarského Atomia. S vymyšlenou historkou o vysílači objíždějí oba kamarádi přes léto zapadlé vesničky a inkasují od usedlíků úplatky ve formě zeleniny, brambor, slivovice, uzeného… je to pro ně vlastně jakási brigáda.  Jenže v téhle vesničce začnou sousedé nosit jako úplatky peníze, a žádné malé částky!  Pokušení pro oba mladíky je příliš velké. Rozehrají vysokou hru, která se jim nakonec vymkne z rukou. Ve finále jim jde totiž o život

Recenze: Nový film Signál

Námět z cest po Rumunsku

Námět na originální příběh získal scenárista Marek Epstein při svém putování po Rumunsku. V jedné malé vesničce s polorozpadlými domky se uprostřed návsi tyčila honosná vila. „Co to tady máte zajímavou dominantu?“ ptal se místního usedlíka, který mu vysvětlil, že je to vila pana starosty. Zrovna jeho zahrada byla nejvhodnější pro stavbu vysílače a díky tomu pan starosta zázračně zbohatnul a mohl si dovolit postavit takový palác! A Marka Epsteina napadlo, jak by to asi dopadlo v české kotlině, co by se stalo s charakterem lidí, kteří by stáli před tak výhodnou nabídkou a měli možnost přijít snadno k penězům? Co všechno by byli ochotní udělat, koho zradit, nad kým vyzrát? Příběh byl na světě.

Recenze: Nový film Signál

Režisér obsadil režiséra

Režisér Tomáš Řehořek, který natočil filmy například Piko nebo vloni Czech Made Man, svým dalším snímkem potvrdil, že umí přes kameru nápaditě vyprávět příběhy napříč různými žánry. Do jedné z rolí ve filmu Signál obsadil i režiséra Jiřího Menzela, o kterém je známo, že se před kameru moc nehrne. Jak se mu podařilo získat slavného kolegu pro spolupráci? „Nejdřív pan Menzel nechtěl ani slyšet a pořád mi nabízel jiná jména herců, kteří by byli prý lepší než on. Ale já se nevzdal a přemluvil ho,“ řek režisér Řehořek a dodal, že nelituje, protože od staršího kolegy dostal při natáčení spoustu cenných rad. „A navíc to skvěle zahrál“ chválil režisér výkon Menzela, který ve filmu hraje starého podivína Proška, vědce, jemuž komunisté za minulého režimu ukradli jeho objev.

Dále hrají

Ve filmu si dále zahráli také Karel Roden, Kateřina Winterová, Norbert Lichý, Boleslav Polívka, Eva Josefíková, Radek Zima nebo Hynek Čermák. Kameru vedl Tomáš Sysel a ústřední píseň Čekám na Signál složil František Soukup  a Petr Kaláb. Zazpíval ji samozřejmě Vojta Dyk, který s Kryštofem Hádkem natočili k písni a vlastně i k filmu i povedený „zimní klip“ – můžete ho zhlédnout na youtube

Pojďte do kina

Originální zápletka, věrohodně vykreslené charaktery postav, humor i napětí a výborné herecké obsazení zaručují, že si film Signál získá srdce diváků a možná naváže na tradici kvalitních českých komedií typu Vesničko má středisková. I když v tomto případě o čistou komedii nejde, humor není prvoplánový a  příběh graduje velmi dramatickou scénou. Ostatně – posuďte sami, v kinech bude film od 16. února.