Flexibilní zaměstnání v praxi. Jak zvládnout home office a nevyhořet

Vývoj technologií v nedávných letech zásadně změnil náš způsob práce, a home office se postupně stává každodenní samozřejmostí


V tomto článku probereme užitečné tipy, jak vytvořit domácí pracovní prostředí, které podporuje koncentraci, efektivitu a současně umožní udržet rovnováhu mezi prací a soukromým životem.

Zapojte se do pracovního dění

Kontrola pracovních e-mailů, aktualizace firemních zpráv a konzultace s kolegy jsou účinnými způsoby, jak se znovu zapojit do pracovního prostředí. Získání aktuálního přehledu o dění v práci a komunikace s týmem vám umožní rychle se vrátit do tempa a předejít ztrátě důležitých informací. Vytvoření aktuálního obrazu o pracovních záležitostech vás efektivněji připraví na návrat do pracovního režimu.

Rutina bez stereotypů

I když může slovo "rutina" evokovat pocity stereotypu a nudnosti, není třeba se ho bát. Namísto toho, abyste se opírali o monotónní stereotyp, můžete si vytvořit několik různých denních rutin pro pracovní týden. Abychom vám usnadnili udržení této nové rutiny, doporučujeme vést si kalendář anebo denní plánovač, kde pečlivě zaznamenáte jednotlivé aktivity a jejich časy. Zavedení této struktury do vašeho života vám může pomoci podpořit vás v dosažení vašich pracovních a osobních cílů.

Jak vybrat správné vybavení?

Prostor, ve kterém trávíme většinu pracovního dne, má značný vliv na naši produktivitu a celkovou pohodu. Vytvoření pohodlného pracovního prostoru, který odpovídá individuálním potřebám a preferencím je klíčové pro úspěšný a harmonický návrat do pracovní rutiny.

Začněte tím, že si pečlivě zvolíte pracovní stůl a židli, které budou odpovídat vašim individuálním potřebám. Správná ergonomie napomáhá prevenci bolestí zad a šíje, což je důležité pro dlouhodobé pohodlí při práci. „V kanceláři, a to i v té domácí, by mělo ergonomii podléhat veškeré vybavení. Bolesti zad se začínají řadit k nejrozšířenějším civilizačním chorobám. Díky kvalitní ergonomické židli jim můžete úspěšně předcházet. Při výběru se ptejte po židlích, které nabízí dynamické sezení se synchronní mechanikou a bočním nastavením přítlaku zádové opěry. U drtivé většiny židlí se setkáte s rozpětím 50–125 kg tělesné hmotnosti. Ovšem není výjimkou také 150 kg sezení,“ radí Michal Hotmar z RIM CZ, https://rim.cz/.

 

Nezapomínejte na pohyb

Dlouhé hodiny strávené v sedě za počítačem na nevhodném pracovním místě mohou negativně ovlivnit vaše tělo i celkovou pohodu. Pravidelné krátké přestávky jsou klíčem k udržení flexibility a prevenci bolestí zad a šíje. „Sebelepší židle však nenahradí pravidelný pohyb a protahování. Pokud trávíte osmihodinovou směnu pouze v sedě za počítačem, navíc na nevhodné židli, není divu, že vaše tělo bude ztuhlé a časem přijde i bolest. Sezení doporučuji prokládat pravidelnými pauzami. Během této pauzy se můžete projít a protáhnout,“ komentuje Michal Hotmar.

Poskytněte svému tělu a mysli zasloužených 5 minut oddechu každou hodinu, během nichž se můžete protáhnout, udělat několik kroků a znovu načerpat energii. Uvažujte o tom jako o investici do dlouhodobého pohodlí a výkonnosti. „V RIM CZ teď uvažujeme i o technologii Smart Sitting, která by hlídala čas, který jste proseděli a upozornila vás na nutnost změnit polohu, projít se nebo udělat pár cviků,“ doplňuje Michal Hotmar z RIM CZ, https://rim.cz/.

 

Práce nedefinuje vaši hodnotu

Vyhnout se tlaku na sebe sama je klíčový prvek pro usnadnění přechodu na home office. Často si sami na sebe klademe nezdravý tlak v oblasti pracovního výkonu, což v konečném důsledku přináší zbytečný stres a úzkost. Je důležité si uvědomit, že většina lidí prochází podobným procesem při přechodu na home office. Není třeba se srovnávat s ideály nebo očekáváními, ale spíše přijmout to, že přizpůsobení se pracovnímu tempu a návratu do reálného pracovního života vyžaduje čas. Každý den si naplánujte přiměřené množství práce a přizpůsobte své očekávání ohledně toho, čeho můžete dosáhnout. Stanovte si realistické a dosažitelné pracovní cíle, jež vás udrží při zemi a nadchnou pro práci.

 

Produktové tipy

MUUNA (MU 3101.04)
Kancelářská židle Muuna se hodí do jakéhokoliv interiéru. Čalounění nabízí širokou škálu barev, což ještě zvyšuje její schopnost adaptovat se. Na rozdíl od jiných kancelářských židlí nejsou na první pohled vidět žádné ovládací prvky. Pečlivě začalouněná židle je totiž vybavena SELF mechanikou, která všechno nastavení připraví sama. Více o produktu zjistíte na webu news.rim.cz nebo v síti RIM Pointů v Čechách a na Slovensku. 

 

 

Židle Lambda

Design: Vrtiška & Žák
Víceúčelová židle Lambda kombinuje inovativní výrobní techniky s praktickým designem a funkčností. Díky nadčasovému vzhledu a možnosti výběru z několika různých variant podnoží je židle vysoce kompatibilním kusem nábytku pro celou řadu interiérů. Nízká hmotnost a praktický tvar, který umožňuje stohování ji zároveň předurčují i do velkých prostorů s velkým obratem lidí. Za pomocí Inovativní výrobní techniky vstřikování se podařilo vytvořit komplexní a sofistikované tvary židlí Lambda tím, že tavenina, obvykle plastický materiál, je vstřikována do přesně navržené formy. Po ztuhnutí materiálu vznikl koncový produkt, který je odolný, ergonomicky a esteticky příjemný.

 

V prodeji bude od jara 2024.