Pokud pořád ještě nevěříte, tady je reálný případ: kvalitní vana od zahraniční firmy: cena pro zákazníka 10 500 Kč, k tomu připočítejte DPH. Instalatéři ji ve velkoobchodě coby zavedená firma dostali za 8000 Kč. Zákaznici, říkejme jí třeba Monika, ji prodali za 8500. Rozdíl v ceně: 20 %. Tím pádem Monice kleslo i DPH, protože se jednak počítalo z nižší ceny, jednak instalatéři mohli zaplatit jen 10 % místo dvaceti, protože šlo o bytovou výstavbu. Celkem tak jen na vaně ušetřila 3650 Kč.
Jak na to? Vyzbrojte se argumenty!
Lámete si hlavu, jak přesvědčit firmu, aby se s vámi podělila o svůj zisk? Máme pro vás argumenty, abyste si dokázala stát na svém:
- Firmy vysloveně stojí o to, abyste materiál nakupovala přes ně. Čím víc u svého velkoobchodu odeberou, tím vyšší dostanou v budoucnu slevu. Vy jim vlastně pomáháte, tak proč by se s vámi nerozdělili o zisk.
- Na trhu je velká konkurence a rekonstrukce koupelny není malá zakázka. Málokdo chce obíhat deset zákazníků denně a všude měnit kapající vodovodní kohoutky, když může vydělávat dva tři dny jen u vás. Vy platíte a díky krizi jste šéfem vy a ne firma.
- Když dáte najevo, že víte, jak to na trhu chodí, budete silná v kramflecích a určitě mnohé usmlouváte. Jen si předem jasně domluvte, kolik zaplatíte za dovoz materiálu. Možná máte teď pocit, že chcete mít rekonstrukci hlavně za sebou a že na nějaké té tisícikoruně už nesejde. Omyl, zastavte se a počítejte: jak dlouho musíte pracovat, abyste tu tisícikorunu vydělala? A kolik času strávíte smlouváním a výběrem firmy? Nebo snad berete tisícovku za hodinu?