Česká rodina míří za zážitky do finského Laponska

Česká rodina míří za zážitky do finského Laponska

Děti dnes tráví málo času pohybem a hraním venku. Právě to chce změnit finský výrobce outdoorového zboží pro děti Reima, kterému se podařilo „rozhýbat“ děti o milion hodin více!
Do projektu Kidventure Challenge se zapojila i Česká republika a jedna česká rodina se spolu
 s dalšími rodinami z celkem 15 zapojených zemí vydá za zážitky do magického Laponska!


„Naším cílem bylo rozhýbat děti z celého světa tak, aby strávily venku o milion hodin více oproti současnosti. Rodiče zaznamenávali denní aktivity svých dětí buď na webových stránkách, nebo prostřednictvím příspěvků na sociálních médiích. Uživatelé speciálního senzoru ReimaGO pak jednoduše přidávali své aktivní hodiny pomocí bezplatné aplikace,“ říká Petra Tichá ze společnosti Ski a Bike Centrum Radotín, které zastupuje Reimu v České republice.

Motivací účastníků bylo každý týden losování o hodnotné ceny a především hlavní výhra, kterou je výlet
na Reima Kidventure activity v magickém finském Laponsku.

Z každého z 15 zapojených států byla vylosována jedna rodina, která se zúčastní výletu a zažije arktické aktivity, jako jsou setkání se sobem, jízda v saních tažených psy husky, sjezdové lyžování a mnoho dalších aktivit, které nadchnou k lásce k pohybu děti, a dost možná i jejich rodiče!

 

Nejhorší bylo se v zimě „dokopat“ a vyrazit ven

„Pro nás byla tato soutěž výzva. Moc se nám zalíbil koncept sbírání dětských hodin strávených venku. Je to téma, které doma často řešíme. Jak je těžké, obzvlášť v zimním období, „dokopat se“ a vyrazit ven. Nejdříve jsme dávali fotky na facebook a měli jsme to štěstí, že jsme hned na začátku vyhráli průběžnou cenu – čip, který děti nosí, když jsou venku. Čip je propojený s aplikací v mobilu, kde svými hodinami strávenými venku pomáháte panáčkovi v aplikaci cestovat po světě. To u nás rozhodně zabralo. Obzvlášť Kryštof dbal na to, abychom mohli každý večer s panáčkem co nejvíc „naskákat“. Od listopadu jsme nasbírali celkem 73 hodin strávených venku. To nám říká čip, a když k tomu přidáme Julinčiny hodiny a to, že první měsíc jsme sbírali bez čipu, myslím, že jsme určitě na dvou stech hodinách venku,“ říká Jana Hájková z Brna, maminka Julinky
a Kryštofa, kteří se i s rodiči vydají v březnu do Laponska.

V programu mají vítězné rodiny kromě lyžování a krmení sobů také jízdu se psím spřežením, chytání ryb v ledu, setkání se Santou a další netradiční zimní aktivity.

„Hned jsme koukali na mapu a už umíme první finské slovo „Hei“, tedy „ahoj“. Navíc se to bude senzačně hodit na náš blog www.objevimesvet.cz o cestování s dětmi, který s rodinou píšeme od loňského června. Tahle výhra je pro nás jako stvořená. Já se nejvíc těším na soby. Můj muž zase na finskou krajinu, protože na severu byl zatím nejdál v Dánsku. A děti? Ty se těší úplně na všechno. Kryštof ještě neletěl letadlem, Julinka jednou, ale nepamatuje si to. Zimu máme rádi, i když nejsme super sportovní rodina, proto jsme v programu přivítali také rybaření v ledu, jízdu se psím spřežením i výlet na sněžnicích. Budou to určitě nezapomenutelné zážitky,“ uzavírá Jana Hájková.

 

 

Ve Finsku děti vyrůstají venku…

Designéři finské značky Reima začali šít první technické oblečení pro děti po 2. světové válce z armádních stanů. Dnes je tato společnost lídrem trhu s dětským outdoorovým oblečením a každoročně přichází
s technicky vychytanou designovou kolekcí. Jejím hlavním cílem ale je vést děti k tomu, aby mohly a chtěly co nejvíce času trávit venku, pohybem na čerstvém vzduchu. A motivuje je k tomu těmi nejmodernějšími technologiemi!

„Před více než sedmdesáti lety jsme našli volné nevyužité továrny, a tak jsme v malé vesničce zaměstnali na tři tisíce lidí a začali vyrábět oblečení pro děti, které by je udrželo venku, aby byly zdravé. U nás ve Finsku je totiž právě toto základní prevence proti všem nemocem – děti se mají nejen hýbat, ale mají se hýbat venku! A začíná se v útlém věku – s miminky chodíme v zimě ven až do hranice mínus deseti stupňů, v mateřských školkách je povinnost být s dětmi každý den minimálně tři hodiny venku a Reima tento program plně podporuje,“ říká Matti Lehtovirta ze společnosti Reima s tím, že Finové doporučují 3 hodiny pohybu venku denně, z toho jednu hodinu aktivního řízeného cvičení.

 

Odpoutejte děti od monitorů moderními technologiemi

Podporovat v dětech lásku k pohybu i času strávenému venku je důležitější než kdykoliv dříve. Velká změna totiž nastala s nástupem počítačů, mobilů a tabletů. „Finské děti mají většinou rodiči povoleno strávit před těmito monitory dvě hodiny denně, což ale dodržuje jen 5 % dětí. Polovina dětí tráví více času zejména
u televize, a proto se řídíme dalším doporučením, aby děti stejný čas, který stráví před jakýmkoliv monitorem, pak strávily venku pohybem,“ upozorňuje Matti Lehtovirta, který se svými kolegy vytváří kromě kvalitního outdoorového oblečení také programy podporující trávení volného času dětí venku. Konkrétně se jedná
o pohybové senzory ReimaGo, které děti po celém světě motivují k pohybu. Jde o propojení bezplatné aplikace, jež se stáhne do telefonu a čipu, který mají děti u sebe (v kapse nebo na ruce v podobě hodinek). Jakmile si dítě splní svou „dávku pohybu“, vše se načte do mobilu, na němž si pak děti mohou následně užít také trochu zábavy. Krátká edukativní hra na obrazovce mobilu je odměnou za dosažení cílů. Senzor je bezpečný, odolný a ani divočejší hry by mu neměly uškodit, stejně jako neplánované „vyprání“, protože je voděodolný až do 30 metrů. Koupíte ho na www.skibi.cz za 1 099 Kč, náramek se senzorem stojí 1 399 Kč.

 

 

 

Reima je od roku 1944 vedoucí značkou dětského venkovního oblečení. Jejím cílem je inspirovat děti,
aby objevovaly radost z pohybu a cítily se pohodlně v jakémkoliv počasí po celý rok. Funkčnost, bezpečnost, udržitelnost a inovace jsou nejdůležitějšími prvky designu Reima a všechny produkty testují ti nejupřímnější a nejpřísnější testeři – děti samotné. Více se dozvíte na www.reima.com a www.skibi.cz