3 pravidla pro nakupování oblečení na internetu

3 pravidla pro nakupování oblečení na internetu

Nakupování na internetu je velmi snadné, rychlé a pohodlné. Není divu, že se těší větší a větší oblibě. Češi s nadšením nakupují online jak elektroniku, tak oblečení. E-shopy totiž nabízí nejen větší výběr, ale i nižší ceny.

Nakoupit si z pohodlí domova nové oblečení je velmi lákavé, přesto se stále najdou mnozí, kteří tápou. Jak vybrat vhodnou velikost? Co když oblečení nebude podle mých představ? A kam se obrátit v případě, že zaplatím a nic mi nedorazí? Stačí se řídit 3 základními pravidly pro online nakupování a strach a obavy rychle opadnou. 


Pravidlo č. 1 -  Nakupujte u prověřených e-shopů

Máte-li obavy, že vám zboží nedojde, pak vsaďte na nákup pouze u prověřených internetových obchodů. Velké mezinárodní e-shopy jsou většinou zárukou kvality, a to ať už co se oblečení týká, tak i komunikace se zákazníky.

Vždy dejte na první dojem a zdravý selský rozum. Pokud si tedy vyberete na internetu krásné plesové šaty za pár korun, pak sami zvažte, zda cena opravdu odpovídá tomu, co vidíte na obrázku. Mohlo by se vám stát,
že zaplatíte sice jen zanedbatelnou částku, ovšem domů vám dorazí kus hadru.

TIP: Před online nákupem si přečtěte reference na daný internetový obchod.

 

Pravidlo č. 2 – Oblečení vybírejte podle velikostní tabulky

Máte strach, že vám oblečení nepadne? Jednou si v obchodě koupíte velikost M a podruhé XL? Při nákupu oblečení přes internet se vždy neřiďte jen vaší konfekční velikostí. V případě, že je pod zbožím diskuze, přečtěte si rady a recenze ostatních zákazníků.

Nejlepším pomocníkem při vybírání vhodné velikosti je velikostní tabulka. Většina kvalitních e-shopů ji na svém webu nabízí. Není proto nic snazšího než se podle přesného návodu přeměřit a najít si správnou velikost vybraného oblečení.

TIP: E-shopy jako Witt International mnohdy uvádí i střihy modelů a specifické postavy ve velikostních tabulkách.

 

Pravidlo č. 3 – Ze zákona máte právo na reklamaci a vrácení zboží

V případě, že se vám zboží zakoupené online nelíbí, pak máte dle zákona právo na vrácení zboží, a to bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní. Jestliže vám oblečení nesedí velikostně, poté můžete zažádat pouze o výměnu.

Reklamace je řešením v situaci, kdy se vám například krajka na nových šatech začne párat po prvním použití. Ve všech zmiňovaných případech je nutné ale počítat se zpětným poštovným.

TIP: V případě nedoručení zboží se lze obrátit o pomoc na Českou obchodní inspekci.