Poznejte příběh ikonické značky

Poznejte příběh ikonické značky

Zrodila se cava


Španělský šarm, boření hranic stereotypu i láska k životu – to je cava Freixenet, která se stala jedním ze symbolů jihoevropského životního stylu. Otevřete se příběhu o lásce k vínu i temperamentní a cílevědomé ženě a zpestřete si podzimní dny skleničkou výtečné cavy Freixenet Cordon Negro, která je od sedmdesátých let světovou ikonou.

Příběh věhlasné značky Freixenet začal před více než 150 lety, a to díky podnikavému duchu a velké lásce. Za zrodem příběhu stojí sňatek Dolores Sala Vive, vnučky zakladatele vinařství Casa Sala, a Pedra Ferrer-Bosche
z rodiny La Freixeneda. Protože Pedra nikdy neopustil podnikavý duch a Dolores hýřila odbornými znalostmi z oblasti vinařství, brzy se společně pustili do podnikání a založili dnes světoznámé vinařství Freixenet.

Přes překážky ke hvězdám

Začátky ovšem nebyly jednoduché. Produkce vína z důvodu choroby postihující révu v celé Evropě prudce klesala. Při hledání nové cesty se pak šumivé víno, známé pod označením cava, ukázalo jako perfektní alternativa. Dolores s Pedrem se tak rozhodli přejít od vinařství k tradiční metodě výroby cavy. Zanedlouho poté, v roce 1914, pak prodali první cavu.

Vinařství pojmenovali Freixenet. Důvodem bylo, že Pedro vyrostl na vinici zvané „La Freixeneda“, což
v katalánštině znamená „jasanový háj“, a proto dostal přezdívku „el Freixenet“. Netušili však, že tato přezdívka bude později známá jako nejprodávanější cava na světě.

Zrození ikony

S myšlenkou, že oslava je něco, co dělají lidé po celém světě, otevřeli i novou pobočku značky v New Jersey. Vzrůstající byznys i prestiž značky na čas zastínila občanská válka, která krutě postihla celou rodinu i firmu, když si vyžádala život Pedra i jeho nejstaršího syna. Po skončení války pokračovala rodinná firma pod vedením Dolores. Byla dámou, jež se nebála bořit mýty a přicházet s revolučními novinkami. Není proto překvapením, že se rozhodla představit světu designovou bílou matnou lahev Freixenet Carta Nevada, která byla předurčena stát se světovou ikonou.

Padesátá léta přinesla změnu ve vedení. Převzal ho nejmladší syn José Ferrer Sala. Zdědil po rodičích píli
a pracovitost a brzy přicházel s inovacemi pro revitalizaci vinařství. Ovšem za stálého dodržování tradičních výrobních postupů. Vybudoval širokou obchodní síť a rozhodně nepodcenil ani spuštění první reklamní kampaně.

Nová hvězda

V 70. letech 20. století byla uvedena na trh zcela nová cava Cordon Negro v elegantní, černé matné lahvi, která upoutal pozornost každého a brzy se stala nejprodávanější cavou na světě. Není proto divu, že byl Freixenet prohlášen lídrem šumivých vín vyráběných tradiční metodou.

Vinařství Freixenet dodnes vyrábí vína v původním vinařství v Sant Sadurní d’Anoia. Společnost nyní vede pátá generace rodiny a stejně jako Francesc Sala Ferrés v roce 1861 se neustálé snaží přicházet s inovacemi tak, aby přicházeli s tím nejlepším, co svět vína nabízí. Dodnes se také drží pravidla, že každý den je výjimečný a důvodem k oslavě nejsou jen velké životní okamžiky. Připijte si proto skleničkou výtečné cavy jen tak a udělejte si každý den krásný a nevšední.

NAŠE TIPY: Jak na život s optimismem? Jedině s Freixenetem

Zabojujte proti nudě a vydejte se vstříc optimismu. Přestože jsou podzimní, a především dlouhé zimní měsíce spjaté s pochmurnou náladou, nemusí tomu tak být vždy. Kouzlo optimismu totiž netkví jen v životě poblíž moře s dostatkem sluníčka v každém ročním období, ale především životním přístupu. Otevřete se nečekaným setkáním i v běžném dni a připijte si na ně skleničkou výtečného Freixenetu!

Freixenet Cordon Negro
V 70. letech minulého století byla na trh uvedena úspěšná značka Freixenet Cordon Negro, jejíž černá matná lahev patří mezi nejprodávanější na světě. Cava světle zlatavé barvy se zelenkavými odlesky a jemným, dlouhotrvajícím perlením má expresivní vůni připomínající tropické ovoce s lehkým dotekem citrusové kůry. V její vyzývavé, středně plné chuti převládá tropické ovoce podpořené atraktivní kyselinkou. Tato cava zraje
v lahvi 12-18 měsíců.

Doporučená maloobchodní cena je 199 Kč, zakoupíte například na www.osobnivinoteka.cz.

Freixenet Carta Nevada
Ikonická cava osloví svou zelenkavou barvou se zlatavými odlesky a dlouhotrvajícím perlením. Výrazná vůně zaujme tóny exotického ovoce, v nichž se mísí podtóny šťavnatého pomela. Díky vyvážené, svěží chuti s optimálním poměrem kyselin a zbytkového cukru se Carta Nevada skvěle hodí k teplým letním večerům protkaným uvolněnou atmosférou ve společnosti přátel a skvělého jídla třeba v podobě španělských tapas. 

Doporučená maloobchodní cena je 199 Kč, zakoupíte například na www.osobnivinoteka.cz .

 

Freixenet Cordon Rosé
Cava Freixenet je charakteristická jasně růžovou barvou jahodových tónů se středně intenzivním perlením. Chuť je svěží a lehká, měkká a přitažlivá, typická pro červené plody. Nádherné vůně je dosaženo díky nízkým teplotám kvašení (15 až 17 °C). Ty umožňují zachovat primární aromata hroznů.

Doporučená maloobchodní cena je 199 Kč, zakoupíte například na www.osobnivinoteka.cz.