Jak se pozná „značkoholik“!

Originál? Je paradox, že mezinárodní zkušební orgány zaznamenaly i takové případy, ve kterých vysoká kvalita a několik zkoumaných parametrů plagiátů vysoce překročili nízkou úroveň samotného originálu! Obojí se často vyrábí v asijských zemích, které už zdaleka nepatř


Originál?

Je paradox, že mezinárodní zkušební orgány zaznamenaly i takové případy, ve kterých vysoká kvalita a několik zkoumaných parametrů plagiátů vysoce překročili nízkou úroveň samotného originálu! Obojí se často vyrábí v asijských zemích, které už zdaleka nepatří mezi zaostalé producenty textilií, obuvi a elektroniky, jako tomu bylo v minulosti. Ve stejné zemi najdete vedle sebe americkou licenční továrnu s dokonale vymakanou "stínovou" výrobnou jejích napodobenin, propracovaných do posledního detailu.

Čtěte také: Výprodeje: Co se vyplatí?

 

Odborníci z oblasti ochrany práv spotřebitelů vědí, že někdy není lehké rozpoznat padělek od značkového originálu. Musí mít k dispozici všechny rozlišovací znaky, kterými se vyznačuje pouze originál a obyčejný zákazník je nemusí poznat: například použitý materiál, ochranná známka, druh a typ vzoru, způsob výroby, vzhled a jiné specifické značení, které ochraňují originálního výrobce. Ten zpravidla nezveřejňuje bližší detaily, protože jsou jeho duševním vlastnictvím.

Jak se pozná „značkoholik“!

Hanba nebo mazanost?

Mnozí věrní vyznavači a výhradní zákazníci světových módních značek se shodnou na tom, že ten, kdo si kupuje a nosí takzvané „faky“ je chudák, co nemá na originál. Nepochybně na tom zrnko pravdy je – a to sice v tom, že drtivá většina populace skutečně nemá takové finance, aby si mohla dovolit nakupovat výhradně značkové věci. Na druhou stranu, když si „značkofil“ s originální peněženkou od slavné značky a člověk, který má napodobeninu téhož modelu „šrajtofličky“, stoupnou vedle sebe a podívají se na informační cedulku na rubu výrobku, zpravidla tam oba najdou nápis „Made in China“. Tak o co tu vlastně jde?

Jak se pozná „značkoholik“!

Značkové nebezpečí

I když na značkové hadříky s přehledem finančně dosáhnete a rádi se jimi obklopujete, nezapomínejte, že to taky můžete klidně přepísknout a nakonec vypadat laciněji, než výloha posledního zaplivaného sekáče 10. Cenové kategorie. Tato hrůzná situace nastává tehdy, kdy se obléknete do jedné značky od hlavy až po paty – včetně kabelky, ponožek, bot, baretu, šátku atd… a nebo naopak tedy, kdy z každého kusu vašeho outfitu „křičí“ jiná značka a jiné logo!

Čtěte také: Světové filmy, které způsobily převrat v dámské módě

Nejspíš by mnohým lidem prospělo, zamyslet se nejprve nad tím, zda už jejich „úchylka“ na značkové oblečení není jen pouhým přežitkem, jímž dávají najevo svou nadřazenost. Naopak je jednoznačné, že pakliže se někdo oblékne v second handu za pár korun a tento svůj outfit „UMÍ NOSIT“, jako by se jednalo o poslední žhavý kousek z dílny Christiana Diora, je to zcela šik, sexy a stylové!

 

Text: Ela Procházková