Světové filmy, které způsobily převrat v dámské módě

Bonnie & Clyde Gangsterská romance dvou přitažlivých bankovních lupičů z roku 1967 byla prvním snímkem, který doslova zamával módním průmyslem. Stylové retro kostýmy v duchu třicátých let navrhla pro tento, dnes už kultovní snímek, návrhářka Theadora Van Runkle a ani


Bonnie & Clyde

Bonnie & Clyde

Gangsterská romance dvou přitažlivých bankovních lupičů z roku 1967 byla prvním snímkem, který doslova zamával módním průmyslem. Stylové retro kostýmy v duchu třicátých let navrhla pro tento, dnes už kultovní snímek, návrhářka Theadora Van Runkle a ani netušila, že se její barety a sukně pod kolena s projmutými sáčky stanou na nějakou dobu módním fenoménem i v běžném světě. Filmová Bonnie tak byla z ničeho nic zbožšťována a její „look“ se stal vzorem pro tehdější moderní ženy. Obchody s konfekcí tak překypovaly padavými, lehkými halenkami, úzkými svetříky, takzvanými midi sukněmi s rozparkem a lodičkami na vysokém podpatku.

 

Annie HallAnnie Hall

Mezilidské vztahy na pozadí romantické atmosféry New Yorku v sedmdesátých letech – taková byla slavná komedie Woodyho Allena, Annie Hall. Hlavní hrdinka, v podání, tehdy ještě mladičké Diane Keaton převrátila, do té doby vládnoucí trendy tehdejší módy a nastolila zcela nový styl v podobě striktně pánské elegance.

 

A tak se začaly téměř všechny ženy oblékat do pánských sak a vest, kalhot se širokými nohavicemi, dlouhých pánských kabátů či kalhotových kostýmů a neforemných sukní obřích velikostí. Mezi doplňkovými trendy zavládly nízké pánské klasické boty oxford a úzké pánské kravaty, ledabile uvázané přes něžnou bílou dámskou halenu, která musela být vždy minimálně o dvě čísla větší, nežli byla velikost ženy, která ji nosila. Jinak jste prostě byli „out“.

Mrkněte na: Recenze: Hall Pass/ Týden bez závazků, komedie USA 2011

 

 

PomádaPomáda

Muzikálová pecka s tehdejším mužským sex-symbolem Johnem Travoltou a křehkou Olivií Newton John se od svého uvedení na plátna kin, tedy od roku 1978, stala pro tehdejší mládež životní inspirací. Romantická Pomáda navíc nabízela v podstatě dva nové módní směry, v nichž se mohly ženy vzhlédnout. Prvním trendem byl „look“ nevinné školačky. Lakové balerýnky, do nich bílé ponožtičky s krajkovým lemem kolem kotníku, nabíraná sukně do „áčka“, výrazně stažený pas, rozkošné límečky jako pro panenky a saténové stuhy ve vlasech. To vše zářící ve všech veselých barvách.Pomáda

 

Ženy a dívky zpravidla propadly právě tomuto sladkému stylu oblékání, neboť druhý trend byl charakteristický (na svou dobu) poněkud odvážnějšími prvky. Po své „proměně“ v závěru filmu se z křehké Sandy stane vyzývavá sexy dračice, oděná do silně přiléhavých, lesklých legín, rudých, lakových lodiček na obřím podpatku se silně obepnutým trikem, odhalujícím ramena. Lesklou stuhu a uhlazený účes vystřídala záplava „nedbale přehozených“ a silně natužených loken a rudý šáteček, uvázaný na šikmo, kolem krčku výrazně nalíčené Olivie.

 

Sex ve městě

Kult a současně filmová Bible moderní ženy 20. a v podstatě i 21. století. Taková je role seriálu Sex ve městě, který určitě nemusíme nikterak představovat a může za to návrhářka seriálových kostýmů, Patricia Field a král všech střevíčků, Manolo Blahnik, kteří z běžného, vztahového seriálku pro ženy udělali skutečnou filmovou „alfu a omegu“ moderního oblékání.

 

Podívejte se i na: Manolo Blahnik: Autor nejvíc sexy bot

 

Carrie, Samantha, Charlotte i Miranda – každá z hlavních hrdinek má svůj osobitý styl, který odráží jejich soukromý život i povahu. Carrie (Sarah Jessica Parker) je módní fanatičkou, která vymýšlí a kombinuje vlastně skoro vlastní modely, kombinacemi drahých kousků od známých návrhářů s bazarovými hadříky ze sekáče.

Sex ve městě

Na každý pár vypadá vždycky úžasně. Samantha (Kim Cattrall) je bohatá a sexu chtivá, a tak se také obléká. Superdrahé šaty i doplňky, pokud možno co nejméně zakrývající její dokonalé tělo. To Charlotte (Kristin Davis), je přesným opakem ženy vamp, Samanthy. Je něžná, velmi elegantní a křehká. Když už zvolí nějakou tu kratší sukni, vždycky si hodí přes ramena i nějaký ten retro „školácký světřík“. Asi nejblíže reálné pracující ženě je Miranda (Cynthia Nixon), kteráby se bez kostýmku od Armaniho ztratila v davu. Je to profesionálka, která má šatník nabitý modely ve stylu „byznyslady“, ale nebojí se ani příšerně nehezkých lacláčů nebo bezpohlavních trenčkotů, které, jakoby se do seriálu dostaly jen omylem.

Text: Ela Procházková