Recenze: Water for Elephants/Voda pro slony

Romantické drama, USA 2011, Režie: Francis Lawrence Hrají: Reese Witherspoon (Marlena Rosenbluth), Robert Pattinson (Jacob), Christoph Waltz (August) Láska na celý život? Ale jak už to tak v životě chodí, když se jedny dveře zavřou, druhé se otevřou. Jacob jako černý pasažér nast

Romantické drama, USA 2011, Režie: Francis Lawrence

Hrají: Reese Witherspoon (Marlena Rosenbluth), Robert Pattinson (Jacob), Christoph Waltz (August)

Láska na celý život?

Ale jak už to tak v životě chodí, když se jedny dveře zavřou, druhé se otevřou. Jacob jako černý pasažér nastupuje do vlaku, který patří slavnému cirkusu a přidává se k nim nejprve jako poskok pro všechno a později jako jejich vlastní veterinář. Ne vše je ale tak růžové, jak se může zdát. Ředitel cirkusu je tyran, který nemá sebemenší problém se zbavováním se lidí, které nemůže uživit. Zvířata využívá do konce jejich dechu, používá hrubé výchovné prostředky, a když pojme podezření, že mezi jeho krásnou křehkou ženou Marlenou a Jacobem vzniká milostný vztah, žárlivost ovládne jeho chorou mysl úplně.

Film Water for Elephants právě vyšel na DVDRecenze: Water for Elephants/Voda pro slony

Slušný výběr herců trochu zachraňuje fakt, že příběh tohoto druhu jsme už viděli tisíckrát. Já osobně jsem se těšila na Christopha Waltze, který se zviditelnil rolí v Tarantinově posledním filmu Hanebný pancharti a doslova v něm exceloval. Bohužel tento film mu mnoho prostoru nedává. Režisér i scénárista mohli příběh pojmout syrověji, více se soustředit na drsné podmínky lidí i zvířat patřící k cirkusu. Všude přítomný alkoholismus jak u lidí, tak zvířat, soupeření, nenávist, útrapy a nuzný život figurek pohybujících se v tomto prostředí, každý den riskující své životy pro trochu té pomíjivé slávy či vidiny peněz, jsou zcela přebity plochými dialogy a soustředěností na lásku dvou lidí, kteří trpí ať už životními podmínkami nebo utrpením zvířat, se kterými je špatně zacházeno a kteří jsou nuceni před tímto faktem zavírat oči, protože nemají kam jít. Robert Pattinson nebyl až tak hrozný, jak jsem očekávala a možná bych ho docela ráda viděla v nějaké náročnější neromantické roli. Reese Witherspoon vůbec nestárne a je těžko uvěřit, že je to máma od dvou dětí.

Text a fotografie: Denisa Dundrová