Buďme hrdé na ženy kolem nás!

Sdílet článek

Reklama
Reklama

OCHRANA OSTROVA BANGKARU – JEDNOHO Z POSLEDNÍCH ÚTOČIŠŤ A HNÍZDIŠŤ KRITICKY OHROŽENÝCH MOŘSKÝCH ŽELV

Simeulue a Bangkaru, ostrovy v křišťálově průzračném moři, se nacházejí v indonéském regionu Aceh.
Od chvíle, kdy Jane Dunlop přijela do Acehu po tsunami, která v Indickém oceánu udeřila v roce 2014, se
s nadšením a vervou zasazuje o ochranu biodiverzity v této končině. Jane Dunlop je spoluzakladatelkou organizací āluān a EcosystemImpact, které se zaměřují na všechny pilíře udržitelnosti (sociální, ekologickou
a ekonomickou) a přinášejí řešení globálních problémů spojených s klimatickými změnami a ztrátou biodiverzity.
Lush nakupuje od roku 2017 přímo od projektu āluān certifikovaný organický raw panenský kokosový olej, který používá ve svých mýdlových bázích pro gurmánská mýdla. Kromě toho, že se v rámci projektu āluān vyrábí kokosový olej té nejvyšší kvality, se rovněž jedná o jedno ze sdružení organizací, jež se věnují ochraně ohrožených ekosystémů a zajišťování udržitelných zdrojů financování programů péče o mořské želvy.

Simeulue a Bangkaru jsou jedněmi z posledních útočišť a hnízdišť kriticky ohrožených želv i několika ptačích druhů. Cílem nadace EcosystemImpact je zachovat na těchto ostrovech divokou přírodu díky udržitelnému přístupu, kdy je nastolen soulad mezi podnikáním, životem místních lidí a přírodou.

Nadace EcosystemImpact vypracovala projekt obnovení korálového útesu a disponuje týmem šesti ochránců, kteří zajišťují nepřetržitou ochranu před pytláky kradoucími vajíčka mořských želv. Před tím, než byl tento program ochrany zaveden, si pytláci odnášeli za jedinou noc až 1 500 vajíček. Od chvíle, kdy se v roce 2016 do boje s tímto pytláctvím zapojila nadace EcosystemImpact spolu s indonéskou agenturou na ochranu přírody BKSDA, klesl počet ukradených vajíček na nulu.

Vydejte se s nadací EcosystemImpact na ostrov Bangkaru v tomto krátkém dokumentu, který natočili fotografové a novináři, držitelé několika ocenění, Paul Hilton a Alex Westover.

 

Re-Wrap aneb šitím k posilování postavení žen

Re-Wrap je sociální projekt z indického Mysore, který podporuje ženy a dává jim možnost vydělat si spravedlivou mzdu díky ruční výrobě takových produktů, jako jsou například Lush Knot Wraps (šátky k balení dárků). Tento projekt rovněž spolupracuje s farmáři, kteří pěstují bavlnu, a investuje i do této aktivity. Celý proces od zasetí semínek bio bavlny po ruční ušití nádherných šátků je vlídný jak k životnímu prostředí,
tak k lidem.

První dílnu projektu Re-Wrap založila Janjri Trivedi v roce 2009 ve snaze „nejen pomáhat řemeslníkům oprášit
a rozvíjet jejich dovednosti, ale také umožnit ekonomicky znevýhodněným ženám, aby se naučily šít , a mohly si tak vydělávat spravedlivou mzdu. Tímto způsobem v rámci projektu Re-Wrap zajišťujeme naplňování našeho hlavního cíle – podporovat naše členy v tom, aby mohli žít naplněný, samostatný a důstojný život“.

Lush spolupracuje s projektem Re-Wrap od roku 2007. Ženy se v rámci tohoto projektu učí šít šátky „Knot Wraps“, a získávají tak sebedůvěru i dovednosti potřebné k výrobě složitějších předmětů, jako jsou například tašky. Slavné látkové tašky Lush „Fighting Animal Testing“ (Bojujeme proti testování na zvířatech) vyrábějí ručně ženy z druhého oddělení, kde jsou vytvářeny příležitosti rovněž pro obyvatelky venkova. Šátky „Knot Wraps“ a tašky jsou vyráběny z bio bavlny vypěstované za dodržení zásad „od semínka po prodej výrobků“ ve městě Karnataka. Díky tomu, že se řídíme těmito zásadami, jsme schopni vysledovat suroviny až k samotným farmářům a na celý proces včetně tkaní, barvení a tisku se vztahuje 100% certifikace GOTS. Více o projektu
Re-Wrap se dozvíte tady.

JAK ZÁSTUPKYNĚ FIRMY LUSH MĚNÍ SVĚT K LEPŠÍMU

RUTH ANDRADE, TÝM FIRMY LUSH PRO REGENERACI A PÉČI O ZEMI
Ruth ráda pohání změny, které pomáhají aby svět, až jej opustíme, vzkvétal více, než když jsme na něj přišli. Ruth také pomáhala s vytvořením nového programu firmy Lush nazvaného Přines zpátky, který motivuje zákazníky k tomu, aby nakupovali „waste free“, tedy bez zbytečného odpadu.

Ruth, která má magisterský titul z ekologie a energetického výzkumu, je správkyní a spoluzakladatelkou Re.Alliance, sdružení odborníků, kteří přinášejí nový přístup k fungování humanitárního sektoru, a spolutvůrkyní „Regenerosity“, platformy pro vyhledávání a financování regeneračních projektů z celého světa a pro informování o nich. Ruth pochází z Brazílie, kde vyrostla v betonové džungli s mrakodrapy, asfaltem
a nedýchatelným vzduchem. Na vlastní kůži tedy zažila, jak to vypadá, když se ničí životní prostředí, což v ní záhy vzbudilo zájem o ekologické otázky a dodávalo jí energii k iniciování změn.

 

 

 

 

Reklama

Doporučujeme

Meteoroložka Dagmar Honsová prozradila, jaká je šance na bílé Vánoce

Vzpomínáte si ještě na tu kouzelnou atmosféru, kdy krajinu pokryl bílý samet a na Štědrý večer se tiše snášely vločky? Není divu, pokud ne....

Moravský Krumlov: Poklad, který nezaostává za slavnějším jmenovcem

Nejeden z vás jistě navštívil Český Krumlov, nebo se tam teprve chystáte. A je vám zřejmě známo, že Krumlovy najdeme na mapě hned dva:...

Mikulášská nadílka nemusí být plná cukru,zkuste to letos trošku jinak

Návštěva Mikuláše, čerta a anděla patří v tuzemsku mezi nejoblíbenější předvánoční tradice. Většina dětí se na kouzelnou trojici těší už týdny dopředu, především pak...

Mikulov: Historie, víno a příroda v srdci Jižní Moravy

Mikulov je malebné městečko s přibližně 7,5 tisíci obyvateli, ležící pouhých 50 km od Brna. Návštěvníky okouzlí historií architektonických památek a krásou okolní přírody,...

Jak zkrotit večerní chutě a přejídání: proč vznikají a jak s nimi pracovat efektivněji

Večerní chutě jsou jedním z nejčastějších problémů, se kterým se lidé potýkají. Možná to znáte i Vy: celý den máte pocit, že se držíte,...

Nová aplikace Senior Pas šetří stovky korun. Stačí vám věk 55 let

Zahoďte staré papírové kartičky a strach, že jste slevu zapomněli doma. Pro lidi nad 55 let přichází revoluce v podobě mobilní aplikace Senior Pas,...

Ottie představuje tajemství korejské krásy

Korejská kosmetika se stala celosvětovým fenoménem díky jedinečnému spojení moderní vědy, přírodních ingrediencí a filozofie rovnováhy. Neslibuje zázraky přes noc, ale nabízí dlouhodobě zdravou, hydratovanou...

Pět nevinných frází, které zaručeně promění rozhovor v minové pole

Nejsou to hádky, co ničí vztahy, ale slova, která v nich zazní. Lidský mozek totiž reaguje na slovní útok rychleji než na racionální argument,...

Nová vlna podvodů: Umělá inteligence napodobuje hlasy vašich blízkých a krade miliony

Zvoní telefon, na videu vidíte svého vnuka v nouzi a on žádá o peníze. Zní to naléhavě. Jenže to není on. Umělá inteligence se...

Podzim v plné síle: jak dobít baterky, i když se dny krátí

Stejně jako podzim hýří barvami, můžete i vy sršet energií. Kombinace pošmourného počasí a brzké tmy sice často přináší únavu, ale existuje spousta drobných...

Diagnostikovaný psychopat popsal hlavní rozdíl mezi ním a běžnými lidmi: Necítím vinu

Myslíte si, že psychopaté jsou chladné stroje bez jakýchkoli emocí? Pětadvacetiletý Loïc de Marie, jemuž byla diagnostikována antisociální porucha osobnosti, tvrdí opak. Cítí radost...

Zamilujte se do Palsu. Městečka, kde se zastavil čas a mluví jen kameny

Jeho jméno znamená „bažina“, přesto je to jeden z nejkrásnějších klenotů Španělska. Středověké městečko Pals ukryté v piniových hájích Katalánska je mozaikou kamene, ticha...

Podzim bez nachlazení? S Wild & Coco je to hračka

Mimo krásně zbarveného listí a těšení se na Vánoce přináší podzim zvýšené riziko nachlazení, viróz a únavy. Jak se mění počasí a kolísají teploty,...

Žena pila dva týdny olivový olej, popisuje nečekané změny na těle i pleti

Říká se mu tekuté zlato a středomořská dieta na něj nedá dopustit. Co se ale stane, když poslechnete virální rady a začnete pít dvě...

Chlad za okny, pohoda uvnitř.Jak udržet domov zdravý i útulný

S příchodem podzimu a zimy se náš život přesouvá dovnitř. Venku se ochladí, dny se zkrátí a my si začínáme užívat teplo domova. Deky, svíčky...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3