Buďme hrdé na ženy kolem nás!

Sdílet článek

Reklama
Reklama

OCHRANA OSTROVA BANGKARU – JEDNOHO Z POSLEDNÍCH ÚTOČIŠŤ A HNÍZDIŠŤ KRITICKY OHROŽENÝCH MOŘSKÝCH ŽELV

Simeulue a Bangkaru, ostrovy v křišťálově průzračném moři, se nacházejí v indonéském regionu Aceh.
Od chvíle, kdy Jane Dunlop přijela do Acehu po tsunami, která v Indickém oceánu udeřila v roce 2014, se
s nadšením a vervou zasazuje o ochranu biodiverzity v této končině. Jane Dunlop je spoluzakladatelkou organizací āluān a EcosystemImpact, které se zaměřují na všechny pilíře udržitelnosti (sociální, ekologickou
a ekonomickou) a přinášejí řešení globálních problémů spojených s klimatickými změnami a ztrátou biodiverzity.
Lush nakupuje od roku 2017 přímo od projektu āluān certifikovaný organický raw panenský kokosový olej, který používá ve svých mýdlových bázích pro gurmánská mýdla. Kromě toho, že se v rámci projektu āluān vyrábí kokosový olej té nejvyšší kvality, se rovněž jedná o jedno ze sdružení organizací, jež se věnují ochraně ohrožených ekosystémů a zajišťování udržitelných zdrojů financování programů péče o mořské želvy.

Simeulue a Bangkaru jsou jedněmi z posledních útočišť a hnízdišť kriticky ohrožených želv i několika ptačích druhů. Cílem nadace EcosystemImpact je zachovat na těchto ostrovech divokou přírodu díky udržitelnému přístupu, kdy je nastolen soulad mezi podnikáním, životem místních lidí a přírodou.

Nadace EcosystemImpact vypracovala projekt obnovení korálového útesu a disponuje týmem šesti ochránců, kteří zajišťují nepřetržitou ochranu před pytláky kradoucími vajíčka mořských želv. Před tím, než byl tento program ochrany zaveden, si pytláci odnášeli za jedinou noc až 1 500 vajíček. Od chvíle, kdy se v roce 2016 do boje s tímto pytláctvím zapojila nadace EcosystemImpact spolu s indonéskou agenturou na ochranu přírody BKSDA, klesl počet ukradených vajíček na nulu.

Vydejte se s nadací EcosystemImpact na ostrov Bangkaru v tomto krátkém dokumentu, který natočili fotografové a novináři, držitelé několika ocenění, Paul Hilton a Alex Westover.

 

Re-Wrap aneb šitím k posilování postavení žen

Re-Wrap je sociální projekt z indického Mysore, který podporuje ženy a dává jim možnost vydělat si spravedlivou mzdu díky ruční výrobě takových produktů, jako jsou například Lush Knot Wraps (šátky k balení dárků). Tento projekt rovněž spolupracuje s farmáři, kteří pěstují bavlnu, a investuje i do této aktivity. Celý proces od zasetí semínek bio bavlny po ruční ušití nádherných šátků je vlídný jak k životnímu prostředí,
tak k lidem.

První dílnu projektu Re-Wrap založila Janjri Trivedi v roce 2009 ve snaze „nejen pomáhat řemeslníkům oprášit
a rozvíjet jejich dovednosti, ale také umožnit ekonomicky znevýhodněným ženám, aby se naučily šít , a mohly si tak vydělávat spravedlivou mzdu. Tímto způsobem v rámci projektu Re-Wrap zajišťujeme naplňování našeho hlavního cíle – podporovat naše členy v tom, aby mohli žít naplněný, samostatný a důstojný život“.

Lush spolupracuje s projektem Re-Wrap od roku 2007. Ženy se v rámci tohoto projektu učí šít šátky „Knot Wraps“, a získávají tak sebedůvěru i dovednosti potřebné k výrobě složitějších předmětů, jako jsou například tašky. Slavné látkové tašky Lush „Fighting Animal Testing“ (Bojujeme proti testování na zvířatech) vyrábějí ručně ženy z druhého oddělení, kde jsou vytvářeny příležitosti rovněž pro obyvatelky venkova. Šátky „Knot Wraps“ a tašky jsou vyráběny z bio bavlny vypěstované za dodržení zásad „od semínka po prodej výrobků“ ve městě Karnataka. Díky tomu, že se řídíme těmito zásadami, jsme schopni vysledovat suroviny až k samotným farmářům a na celý proces včetně tkaní, barvení a tisku se vztahuje 100% certifikace GOTS. Více o projektu
Re-Wrap se dozvíte tady.

JAK ZÁSTUPKYNĚ FIRMY LUSH MĚNÍ SVĚT K LEPŠÍMU

RUTH ANDRADE, TÝM FIRMY LUSH PRO REGENERACI A PÉČI O ZEMI
Ruth ráda pohání změny, které pomáhají aby svět, až jej opustíme, vzkvétal více, než když jsme na něj přišli. Ruth také pomáhala s vytvořením nového programu firmy Lush nazvaného Přines zpátky, který motivuje zákazníky k tomu, aby nakupovali „waste free“, tedy bez zbytečného odpadu.

Ruth, která má magisterský titul z ekologie a energetického výzkumu, je správkyní a spoluzakladatelkou Re.Alliance, sdružení odborníků, kteří přinášejí nový přístup k fungování humanitárního sektoru, a spolutvůrkyní „Regenerosity“, platformy pro vyhledávání a financování regeneračních projektů z celého světa a pro informování o nich. Ruth pochází z Brazílie, kde vyrostla v betonové džungli s mrakodrapy, asfaltem
a nedýchatelným vzduchem. Na vlastní kůži tedy zažila, jak to vypadá, když se ničí životní prostředí, což v ní záhy vzbudilo zájem o ekologické otázky a dodávalo jí energii k iniciování změn.

 

 

 

 

Reklama

Doporučujeme

Ovesné vločky: zdravá snídaně, která se může snadno změnit v kalorickou past

Ovesná kaše je symbolem zdravého startu do nového dne. Je plná vlákniny, minerálů a vitaminů, takže na první pohled vypadá ideální jídlo. Jenže není...

Krabičkové diety vás stojí tisíce, přitom doma uvaříte za pár korun

Krabičkové diety slibují zázraky, ale realita bývá mnohem střízlivější. Senioři i mladší generace platí tisíce za porce, které si v kuchyni připraví za zlomek...

Češi tráví v důchodu rekordních 25 let, ženy ještě o celou dekádu více

Průměrná doba strávená v českém důchodu dosáhla v roce 2024 rekordních 24,74 roku. Ženy přitom pobírají penzi o devět let déle než muži. Rekordní délka...

Máte rádi zvěřinu? Pak vám udělají radost tyto tři recepty

Zvěřina je maso, které si rozhodně zaslouží pozornost. Je zdravější než běžné druhy masa, obsahuje minimum tuku, zato hodně bílkovin, minerálů a má jedinečnou...

Hubnutí bez ztráty síly… Průvodce dietními strategiemi pro aktivní ženy

Cíl mnoha žen je jasný... shodit tuk, ale za žádnou cenu neztratit těžce vydřenou svalovou hmotu. Jakou stravovací strategii ale zvolit, aby tělo nepřicházelo...

Vlna žádostí skončila, předčasné důchody ztratily na atraktivitě

V roce 2024 požádalo o předčasný důchod jen něco přes čtyři a půl tisíce lidí. Česká správa sociálního zabezpečení hlásí nejnižší čísla za poslední...

Jak pečovat o vlněné svetry, aby vám vydržely roky? Zde jsou nejčastější chyby, kvůli kterým se sráží a ničí

Vlněný svetr je kousek, který v zimě zahřeje jako nic jiného. Navíc bývá hebký a elegantní, zkrátka je to ideální parťák do chladných dnů....

Soutěž o tělovou kosmetiku Onclé, která Vám zpevní postavu

Zapojte se do naší soutěže. Čeká na Vás Dámská řada Onclé obsahující 3 výjimečné tělové produkty pro tvarování postavy a potlačení celulitidy, strií i...

Hubnutí po 35 letech není nemožné, jen vyžaduje jiný přístup

Říká se, že po třicítce je hubnutí těžší než kdy dřív. Vědecké studie ale ukazují, že metabolismus za to nemůže, hlavní roli hraje náš...

Sedm jídel z dětství, která dokazují vynalézavost českých maminek

Vzpomínáte si na tu vůni? Na kuchyni s linoleem, kde maminka z pár surovin dokázala vykouzlit večeři pro celou rodinu. Nebyl to luxus, ale...

Ricotta jako spasitel pro seniory: posílí kosti, chrání před chudokrevností a dodá tělu bílkoviny

Stárnutí s sebou přináší spoustu drobných nepříjemností, jako například bolavé klouby, pomalejší metabolismus nebo zažívání, které si občas dělá, co chce. Naštěstí to ale...

Politické strany chtějí více pracujících důchodců, rozdíly jsou jen v detailech

Motivace k práci v důchodovém věku se stala jedním z hlavních volebních témat. Většina stran plánuje rozšíření podpory pro seniory, kteří se rozhodnou zůstat...

Vůně, která spojuje. Objevte kouzlo poctivých masových pekáčků

Existuje něco víc než jen vůně linoucí se z trouby, kde se maso, zelenina a sýr pomalu spojují v dokonalou harmonii? Pekáček není jen...

Astratex slaví čtvrtstoletí

25 let krásy, pohodlí a sebevědomí žen Astratex, přední český specialista na spodní prádlo a plavky, letos slaví své 25. narozeniny. Společnost, která začínala v...

Zapomeňte na drahé superpotraviny. Řeřicha setá je malý zázrak přímo z vaší zahrádky

Někdy hledáme zázračné potraviny na opačném konci světa, a přitom máme jednu z těch nejlepších doslova po ruce. Řeřicha setá je na první pohled...
Reklama
Reklama
300 x 600 desktop – reklama 3